دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون خاورمیانه چه ویژگی هایی دارد و چطور چیدمان می شود؟ + عکس

  • محدثه خاکشور
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

دکوراسیون خاورمیانه در واقع سبکی محبوب و پرکاربرد است که می توان دلیل آن را ویژگی های ممتاز و برجسته اش همچون انرژی و گرما، آرامش و آسایش، جذابیت و خیره کنندگی دانست. برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.

قطعا دکوراسیون هر منطقه برگرفته از آب و هوا، فرهنگ و همچنین دین و مذهب آنها متفاوت می باشد. طراحی داخلی مناطق سردسیر و مناطق گرمسیر، کشورهای اروپایی و آسیایی با یکدیگر دارای تفاوت مشخصی است. همچنین است دکوراسیون خاورمیانه که اصول و ویژگی های منحصر به خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با این سبک طراحی همراه آرگا باشید.

همانطور که در مطالب قبلی شما را با دکوراسیون سبک اسکاندیناوی، سبک مکزیکی، سبک دانمارکی آشنا نمودیم، در این مطلب قصد داریم شما آرگایی های دوست داشتنی را با دکوراسیون خاورمیانه آشنا سازیم. اگر بخواهیم ویژگی های اصلی این سبک را برشمریم به محیطی گرم و پرانرژی مملو از آرامش و رفاه و زیبایی تجمل گونه باید اشاره داشته باشیم. با توجه به این موضوع که خاورمیانه متشکل از کشورهای ترکیه، اردن، بحرین، عراق، کویت، لبنان، یمن، عمان، فلسطین، ایران و … است که بیشتر آنها عرب با فرهنگ عربی می باشند. طراحی داخلی این منطقه نیز متاثر از فرهنگ عربی شکوهمند و مجلل و معماری اسلامی است.

آشنایی با طراحی های آرامش بخش خاورمیانه

آشنایی با نمونه های منحصر به فرد طراحی خاورمیانه

رونق گرفتن طراحی های مدرن به معنای از بین رفتن سبک سنتی نیست. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که در خانه های مدرن و امروزی ایرانی ردپایی از وسایل سنتی مانند گلیم و فرش ایرانی و …. شاهد باشید. برای دیزاین منزل خود به سبک خاورمیانه لازم است از هنر و نقش های اسلامی و سنتی بهره ببرید که البته شکوه و تجمل و گرما و انرژی را به فضا ببخشد. در ادامه مفصل تر شرح خواهیم داد:

دکوراسیون خانه به سبک شیک خاورمیانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۱ – ظرف های میناکاری و فیروزه کوبی

این ظرف ها به رنگ های نیلی و آبی می باشند که نقش ها و طرح های جذابی را شامل می شوند که حضور آنها روح تازه ای به منزل می بخشند. به عنوان مثال می توانید گلدانی زیبا اما میناکاری شده را بر روی یک میز در پهلوی مبلمان جای دهید.

ظرف های فیروزه کوبی با استفاده از مس تهیه می شوند که سهم بالایی در ایجاد یک دیزاین پرانرژی و شاد متوازن و هماهنگ ایفا می کند.

 

آشنایی با انواع نمونه های طراحی خاورمیانه

۲ – گلیم و قالی های دست باف

شاید بتوان به کارگیری گلیم و فرش را یکی از ویژگی های اصلی و مهم دکوراسیون خاورمیانه دانست. استفاده از یک قالی ابریشمی سنتی می تواند اصالت و مجلل بودن را به فضا بخشیده و از یکنواخت بودن بیرون بیاورد. از این فرش های می توانید برای تزیین دیوارها، کف منزل و جنب کاشی های معرق کاری شده بهره ببرید.

دکوراسیون خاورمیانه با مبلمان های ساده

۳ – متریال های پراستفاده در دیزاین خاورمیانه

متریال هایی مانند آهن، برنج، مس، نقره، سرامیک، مروارید و همچنین فلز تراش کاری گردیده بیشترین کاربرد را این طراحی داخلی دارند. قلم زنی، معرق کاری، سبدهای بافتنی و هنرهای دستی دیگر موجب شده همه ی اسباب و لوازم مورد استفاده در خانه های با سبک خاورمیانه جلوه ای تو چشم و گیرا داشته باشد.

آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد خاورمیانه

۴ – رنگ های پراستفاده در دیزاین خاورمیانه

در دیزاین خاورمیانه از سایه های پررنگ و سیر سبز، قرمز، آبی و نارنجی و فیروزه ای و آجری استفاده می گردد که بازتاب دهنده ی ویژگی اصلی حس خوب انرژی و شادی، و آرامش را در فضا ایجاد می کند.

آشنایی با دکوراسیون خاورمیانه

آشنایی با دیزاین خاورمیانه

۵ – کاربرد کم مبلمان در دیزاین خاورمیانه

همانطور که گفته شد میزان استفاده از مبلمان کمتر از سایر سبک ها است. اغلب این مبل ها ساخته شده چوب طبیعی محکم و از پارچه های حصیری و دستبافت و همچنین هنر منبت کاری می باشند. و اما نحوه قرار گرفتن مبل ها به شکل دایره ای است که همراه با تختخواب در جنب کوسن های متلون بسیار به شکل های گوناگون چیدمان گردیده اند.

در یک بیان کلی می توان گفت که مبل های به کار رفته در این سبک ارای شکلی ساده، و برخی مواقع همراه با حکاکی هایی می باشد. که این سادگی را می توان در کوسن های رنگارنگ و شاد و میز مقابل مهمانان و رومیزی ها مشاهده کرد. جالب است بدانید گاها از پارچه های رومیزی بزرگتر برای روی مبلمان بهره می برند.

آشنایی با طراحی شیک و کاربردی خاورمیانه

آشنایی با ایده های شیک و خیره کننده خاورمیانه

آشنایی با ایده های جالبی از دیزاین خاورمیانه

۶ – روحیه ی شاد و زیبا توام با سادگی در دیزاین خاورمیانه

شاید اغلب ما بر این باوریم برای ایجاد یک محیط شیک و مجلل، شاد و پرانرژی و همچنین آرام و رمانتیک باید به سراغ سبک های مدرن برویم، اما تازگی دارد گفته مان که طراحی خلق شده با استفاده از سبک خاورمیانه مملو از ویژگی های مذکور می باشد. که آن را مدیون به کارگیری پیکره های مذهبی، پیکره های سفالی مزین با شکل های مختلف پرندگان و جانوران، نقاشی های قرار گرفته بر روی دیوار، پیکره های زیبای برنزی و سنگی (طبیعی)، پرده هایی مزین با شکل های گوناگون پرندگان شگفت انگیز و گل های زیبا است.

آشنایی با دیزاین های زیبا و جذاب خاورمیانه

۷ – پارچه های ابریشمی و مخملی در دیزاین خاورمیانه

محیط جذاب و مدرن به وجود امده در خانه هایی با سبک خاورمیانه با بکارگیری پارچه های ابریشمی و مخملی دارای رنگ های نقره ای و طلایی میسر است.

آشنایی با انواع نمونه های ایده آل و متنوع دیزاین خاورمیانه

۸ – چوب و کاشی در دیزاین خاورمیانه

با بکارگیری گچ گاری ها و کاشی کاری های گوناگون، پانل های چوبی بر روی سقف و دیوار اتاق ها طراحی و نقش های خاصی ایجاد می نمایند. تابلوهای تزیینی یکی دیگر از ابزاری هستند که می توانید برای طراحی منحصر به فرد و تو چشم از آن استفاده کنید.

آشنایی با طراحی های زیبای خاورمیانه

آشنایی با طراحی های زیبا و مملو از انرژی و گرما خاورمیانه

۹ – نورپردازی در دیزاین خاورمیانه

نورپردازی یکی از عناصر مهم و اساسی برای طراحی تمامی سبک ها محسوب می شود که محدود به سبک مدرن و یا سنتی نمی شود بلکه نوع و میزان آن متفاوت می باشد. البته تفاوت بر اساس معیارهای دیگری همچون ابعاد اتاق، نورگیر بودن یا نبودن و …. نیز متفاوت است. این اصل در دکوراسیون خاورمیانه نیز به خوبی مشهود و حائز اهمیت می باشد که برای انجام آن باید دقت لازم صورت گیرد تا محیطی جذاب و خیره کننده ایجاد شود.

آشنایی با طراحی های ایده آل خاورمیانه

انواع ایده های خارق العاده و خلاقانه دکوراسیون خاورمیانه

آشنایی با طراحی و چیدمان خاورمیانه

دکوراسیون خاورمیانه سبکی مملو از انرژی و گرما

آشنایی با دیزاین زیبا و خیره کننده خاورمیانه

  • تزیین اتاق خواب در این سبک نیز از قواعد و قانون بیان شده پیروی می کند. یعنی شما در اتاق خواب دیزاین شده با این سبک شاهد تصویری زیبا و خیره کننده، فضایی آرام و راحت پر از انرژی و حس شادی خواهید بود. مگر از این بهتر برای اتاق خواب محل استراحت و آرام گرفتن می توان سراغ داشت.

آشنایی با دیزاین و چیدمان خاورمیانه

آشنایی با انواع نمونه های دوست داشتنی دکوراسیون خاورمیانه

آشنایی با طراحی زیبا و خیره کننده خاورمیانه

آشنایی با دیزاین مجلل خاورمیانه

دکوراسیون خاورمیانه با استفاده از مبلمان و گلیم و فرش های سنتی

انواع تصاویر دکوراسیون خاورمیانه

دکوراسیون منزل به سبک خاورمیانه

انواع نمونه های جذاب و آرامش بخش دکوراسیون خاورمیانه

از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید بی نهایت سپاسگزاریم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده و به بیانی دیگر کاربردی بوده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *