دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش شارژ مداد اپل و بررسی میزان باطری

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

مداد اپل قابل استفاده در آیپد نسل ششم و همه سری های آیپد پرو بوده و از آنجا که این ابزار نیز مانند هر دستگاه دیجیتالی به شارژ مجدد نیاز دارد. در این مطلب از مجله آرگا با آموزش شارژ مجدد دو نسل مداد اپل و بررسی میزان باتری آن همراه شما عزیزان هستیم.

مداد اپل، یک قلم دیجیتالی است که به عنوان دستگاه ورودی برای تبلت آی پد پرو ساخت شرکت اپل کاربرد دارد. اپل دو نسل مختلف این مداد را ارائه می دهد که با آیپدهای مختلف سازگار می باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه شارژ مداد اپل را ارائه نماییم

آموزش شیوه شارژ دو نسل مداد اپل

اپل پنسل یا همان قلم اپل، یک قلم دیجیتالی می باشد که به عنوان دستگاه ورودی برای تبلت آی پد پرو ساخت شرکت اپل کاربرد دارد. این مداد در ۹ سپتامبر ۲۰۱۵ به همراه تبلت آیپد پرو معرفی گردید و در نوامبر همان سال روانه بازار نیز شد. اپل دو نسل مختلف از اپل پنسل را عرضه می کند که با آیپدهای مختلف سازگار بوده و از آنجا که عملکرد هر دو توسط باتری صورت می گیرد قطعا شارژ آن ها تمام می شود. در این مطلب شیوه شارژ قلم اپل و بررسی میزان باتری آن، آموزش داده می شود.

شیوه شارژ نسل اول قلم اپل:

آی پد پرو یکی از بهترین تبلت های طراحی و عرضه شده شرکت اپل می باشد ولی به خاطر نمایشگر عریض خود چندان خوش دست نیست از این رو به وسیله جانبی نظیر مداد دیجیتال نیاز دارد تا نیازهای کاربر را مرتفع سازد. این مداد دیجیتال که به اپل پنسل یا قلم اپل معروف شده در آیپد نسل ششم و همه سری های آیپد پرو قابل استفاده بوده و کاربران می توانند از آن بهره بگیرند.

برای استفاده از این مداد هوشمند اپل، اول باید این وسیله برای آیپد تعریف شود تا بتواند به راحتی حرکت مداد دیجیتال را در دستان کاربر دنبال نماید. در ضمن این مداد به شارژ مجدد نیاز دارد. کاربران باید مراقب تمام شدن شارژ باتری مداد بوده و با بررسی باتری آن هر زمان که لازم بود توان مصرفی اپل پنسل خود را تقویت نمایند.

  •  آرون گروپس

نسل اول اپل پنسل با همه آی پدهایی که با کلید هوم فیزیکی و پورت لایتنینگ ارائه می شوند سازگار بوده و چنانچه جهت شناسایی قلم اپل خود به کمک احتیاج دارید قابل ذکر است که لوازم جانبی نسل اول کاملا مدور می باشد. به همان شیوه جفت و شارژ می گردد. قلم اپل خود را برداشته و درپوش را از بالای مداد بردارید. حالا می توان یک رابط لایتنینگ در انتهای اپل پنسل مشاهده کرد.

این اتصال را به پورت لایتنینگ در پایین آیپد وارد کرده تا صدایی شبیه صدای دینگ را بشنوید که در این حالت قلم اپل شروع به شارژ شدن می نماید. قلم اپل را به برق وصل کرده و حدود ۱۵-۳۰دقیقه صبر کنید تا شارژ کامل این مداد دیجیتال صورت گیرد.

چنانچه به شارژ قلم اپل خود از طریق آیپد تمایل ندارید می توانید از آداپتور لایتنینگ که همراه این قلم دیجیتال درون جعبه قرار دارد بهره بگیرد. قلم اپل خود را به آداپتور وصل نموده و بعد آداپتور را به کابل لایتینیگ متصل نمایید تا مداد دیجیتال شما شارژ شود.

شیوه شارژ نسل دوم قلم اَپل:

اپل با شتابی بی نظیر تجربه شارژ را با نسل دوم قلم خود را بهبود داد. نسل دوم قلم اپل از آیپد پرو و آیپد ایر جدیدتر پشتیبانی دارد. این آیپدها لبه های تخت داشته و فاقد کلیدهای فیزیکی هوم هستند.

نسل دوم قلم اپل به طور مغناطیسی کنار آیپد جای می گیرد چرا که لبه تختی دارد (به همراه یک کلید قابل برنامه ریزی) و این همه کاری می باشد که باید برای جفت کردن و شارژ قلم اپل انجام داد.

قلم اپل خود را بالای آیپد قرار داده تا بنری را که به شما بگوید لوازم جانبی در حال شارژ است، مشاهده کنید. در ضمن درصد باتری را نیز مشاهده خواهید کرد.

با توجه به این که این روش ذخیره و حمل قلم توسط آیپد شما می باشد قلم اپل شما تقریبا هرگز بدون شارژ نمی ماند. اگر این عمل انجام شود اتصال اپل پنسل به آیپد تنها در عرض چند دقیقه شارژ مورد نیاز را تامین می کند. در ضمن شما در صورت کمبود شارژ باتری قلم اپل خود یک اعلان دریافت می کنید.

بررسی میزان باطری قلم اپل

هنگامی که از قلم اپل بهره می گیرید، اپل به شکل خودکار ابزارک باطری را به صفحه today view اضافه کرده و برای نمایش این صفحه می توانید صفحه اصلی آیپد خود را از چپ به راست درگ کنید.

در اینجا انگشتتان را به طرف بالا کشیده تا ابزارک باطری« Battery»  را بیابید.

میزان باطری یک مداد اپل متصل را در اینجا می بینید.

چنانچه ویجت Battery را نیافتید می توانید این ویجت را در عرض چند دقیقه اضافه نمایید. برای ورود به Jiggle mode روی بخش خالی صفحه اصلی خود ضربه زده و نگه دارید.

در اینجا روی کلید بعلاوه «+» در گوشه بالای سمت چپ صفحه کلیک کنید.

از منوی باز شو ویجت ها گزینه « Battery» را انتخاب نمایید.

ویجت را در سه سایز مشاهده خواهید کرد. اگر قصد دارید میزان و درصد باطری را مشاهده کنید، از سایز کوچک یا بزرگ بهره بگیرید و بعد روی کلید Add widget کلیک کنید.

ویجت به صفحه today view اضافه می شود. می توان آن را به هر جایی از این صفحه که می خواهید؛ انتقال دهید.

حالا می توانید میزان باطری قلم اپل خود را هر زمان که بخواهید مشاهده نمایید. یکی از بهترین کارهایی که می توان با اپل پنسل یا مداد اپل انجام داد، استفاده از آن برای نوشتن یادداشت های دست نویس در برنامه Notes می باشد. بهره گیری و استفاده از مداد دیجیتال اپل یعنی یکبار و برای همیشه خداحافظی با قلم و کاغذ است.

همانطور که در این مطلب با نحوه شارژ قلم اپل مورد مطالعه قرار دادید برای بهره مندی از و آشنایی با مطالب در زمینه اشتراک گذاری ینترنت اپل، نصب و حذف نرم افزار روی اپل واچ و غیره می توانید از مطالب پیشین بازدید نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *