دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تمیز کردن یقه پیراهن مردانه و رفع چرک یقه با ابزار دم دستی در خانه

  • منصوره رمضان زاده
  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

از جمله معضلات روزمره ای که تقریبا تمامی افراد با آن درگیر هستند از بین بردن چرک و لکه های مختلف از روی لباس است به ویژه اگر در قسمت هایی همچون یقه و آستین باشد که در این صورت کار مشکل تر خواهد شد. تمیز کردن یقه پیراهن مردانه از جمله این موارد به حساب می آید که باید مطابق با اصول خاصی انجام گیرد تا لکه ها رفع گردند.

یکی از مشکلاتی که در هنگام شستشوی لباس های مردانه با آن رو به رو خواهید شد نحوه پاک کردن لکه های قسمت یقه لباس است که اغلب انجام آن کاری دشوار و سخت می باشد مخصوصا اگر برای مدت زمان طولانی بر روی لباس مانده باشد که برای پاکسازی آن از روش ها و مواد شوینده مناسبی باید کمک گرفت. بدین منظور در این مطلب به جهت یادگیری و راهنمایی شما عزیزان نحوه پاکسازی و تمیز کردن یقه پیراهن مردانه را آموزش داده ایم.

نحوه تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

 به طور کلی پاک کردن لکه از روی قسمت های یقه و آستین پیراهن عملی سخت و گاهی غیر ممکن می باشد که بیشتر خانم های خانه دار با این مشکل رو به رو شده اند. برای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه نیاز به روشی اصولی و مناسب دارید تا خیلی راحت به رفع چرک و آلودگی بپردازید.

مراحل از بین بردن چرک یقه پیراهن

شستشوی لکه های یقه و آستین پیراهن برخی مواقع سبب ایجاد لکه بیشتر یا یک هاله زرد رنگ می شود. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که یقه ها در ارتباط مستقیم با عرق باشند. به همین خاطر توجه به این قسمت های لباس اهمیت زیادی دارد و بایستی کارهایی را پیش از گذاشتن پیراهن ها داخل ماشین لباسشویی انجام دهید. بدین صورت مطمئن خواهید شد که لباس به خوبی تمیز و عاری از هر گونه لکه خواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشید که بکار گرفتن شوینده های نامناسب امکان دارد موجب تثبیت لکه بر روی یقه پیراهن شده و از بین بردن آن امکان پذیر نباشد.

نحوه از بین بردن لکه یقه پیراهن

راهکارهای مناسب رفع چرک یقه پیراهن

در ادامه ترفندهای موثری برای از بین بردن انواع لکه یقه لباس مردانه برای یادگیری شما عزیزان شرح داده ایم.

استفاده از جوش شیرین :

جوش شیرین در رفع لکه ها عامل موثری می باشد و می تواند باعث سفیدی لباس ها شود. برای این کار حدود ۴ قاشق سوپ خوری از آن را با آب حل کرده و بعد مخلوط آماده شده را بر روی لکه ها ریخته و پس از آبکشی آن ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بکار بردن صابون ظرفشویی :

این ماده نیز می تواند در حذف لکه از روی یقه موثر باشد. برای این کار در ابتدا صابون را به همراه آب بر روی لکه ریخته و بعد کف صابون درست کنید و به طور کامل بمالید. همچنین می توانید لباس دارای لکه را درون محلول صابون و آب قرار دهید تا به خوبی خیس شده تا زمانی که لکه به طور کامل حذف گردد. در پایان لباس موردنظر را درون ماشین لباسشویی بگذارید.

روش های رفع لکه یقه پیراهن

استفاده از سرکه سفید برای رفع لکه :

سرکه سفید اثر پاک کنندگی بسیار خوبی دارد که در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع سرکه اثر مواد شوینده را بالا می برد و به ویژه بر روی لکه های ناشی از عرق کردن اثرگذار می باشد. برای این کار پیش از گذاشتن لباس ها درون ماشین لباسشویی حدود دو قاشق سوپ خوری از آن را با یک لیوان آب حل کرده و بعد ترکیب آماده شده را با استفاده از مسواک بر روی لکه ها بریزید. بعد از آن حدود ۳۰ دقیقه اجازه بدهید در آن حالت بماند و سپس لباس ها را با آب شستشو دهید. در پایان آن ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

بکار بردن کرم تارتار :

در حدود ۴ لیتر آب گرم میزان ۲ قاشق غذاخوری کرم تارتار ریخته و بعد پیراهن را در محلول موردنظر حدود یک ساعت بگذارید و بعد همانند همیشه لباس را شستشو دهید.

روش های برطرف کردن لکه یقه پیراهن

استفاده از آسپرین پودر شده :

در صورتی که لکه یقه لباس شما از بین نمی رود می توانید درون ظرفی نصف فنجان آب گرم و ۲ عدد آسپرین پودر شده ریخته و سپس با یکدیگر ترکیب نمایید. بعد از آن لکه را حدود ۲ الی ۳ ساعت درون محلول بگذارید تا لکه به خوبی تمیز شود.

استفاده از آمونیاک برای رفع لکه :

در ابتدا به میزان برابری از آب و آمونیاک را با هم ترکیب نمایید. بعد از آن ترکیب آماده شده را با استفاده از مسواک به محل لکه ایجاد شده بزنید و در پایان لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار داده و در دمای مناسب بشویید.

ترفندهای کاربردی تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

مراحل و اصول پاکسازی لکه از روی یقه پیراهن مردانه

برای حذف لکه از روی لباس باید مطابق با اصول خاصی پیش بروید که در ادامه شرح داده ایم.

از بین بردن لکه چربی از روی یقه :

در ابتدا برای پاکسازی چرک یقه پیراهن مردانه نکته ای که باید مدنظر داشته باشید نحوه رفع لکه چربی می باشد که بر روی لباس ایجاد شده است. برای این کار لباس را درون ظرفی که در آن آب و صابون وجود دارد حدود چند ساعت بخیسانید. بکار بردن مواد پاک کننده نیز می تواند برای رفع لکه اثرگذار باشد.

مواد پاک کننده مناسب برای حذف لکه :

بعد از این که چربی روی یقه را از بین بردید بایستی برای پاکسازی لکه بوجود آمده از یک پاک کننده قوی و مناسب استفاده کنید. پاک کننده را بایستی بر روی یقه اسپری نمایید و کمی به آن وقت بدهید تا تاثیر بگذارد. بعد از آن کمی یقه را مالش داده تا لکه از بین برود. برای پاکسازی چرک یقه پیراهن نیز می توانید از پاک کننده های قوی استفاده نمایید و همچنین با مخلوط جوش شیرین و آب اکسیژنه و یا سرکه و نمک یک پاک کننده قوی خانگی بسازید. سپس ماده موردنظر را بایستی داخل یک بطری اسپری بریزید و بعد بر روی یقه بپاشید و پس از آن خوب بمالید تا لکه از بین برود.

اصول تمیز کردن یقه لباس مردانه

بکار بردن مسواک برای پاکسازی لکه های سخت :

از دیگر مشکلاتی که امکان دارد زمان تمیز کردن لکه یقه پیراهن مردانه با آن رو به رو شوید نفوذ کردن لکه به اعماق الیاف لباس می باشد. در صورتی که با روش های مختلف موفق به رفع لکه موردنظر نشدید می توانید کمی پاک کننده قوی را بر روی لکه بزنید و سپس با یک مسواک خیلی آرام بر روی لکه بکشید این عمل را چند بار تکرار کرده تا لکه کم رنگ شده و برطرف شود.

شستن کامل لباس :

بعد از این که کاملا لکه روی لباس از بین رفت بایستی آن را داخل آب شستشو دهید تا مواد پاک کننده از داخل الیاف لباس خارج گردد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از لکه گیری و پاکسازی چرک لباس از شستشو و خشک کردن آن پرهیز نمایید چرا که شستشوی لباس درون آب گرم و خشک کردن آن در محیط آزاد موجب تثبیت لکه بر روی یقه می گردد.

راهکارهای تمیز کردن یقه پیراهن مردانه

در مطلب ارائه شده مراحل تمیز کردن یقه پیراهن مردانه را به روشی اصولی همراه با راهکارهای مناسبی در این زمینه شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *