دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید سرویس طلا عروس و نکاتی برای انتخاب بهتر

  • محدثه خاکشور
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

آرگا با تحریر مطلب راهنمای خرید سرویس عروس با بیان نکاتی ارزشمند و کاربردی از شما عروس خانم های گل دعوت می کند تا با ما همقدم شده و پیش از انتخاب سرویس طلای مورد نظر اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

آغاز از آشنایی و دلباختگی شروع شده و سپس طی شدن مراحل خواستگاری، مراسم عقد و خرید سرویس طلا و …. را در پی دارد, که برخی انتخاب و تهیه سرویس طلا را به عنوان آخرین مرحله تلقی می نمایند که البته سردرگمی و دغدغه زیادی را برای افراد به وجود می آورد. برای داشتن یک خرید ایده آل در این مطلب با راهنمای خرید سرویس طلا عروس و زمان مناسب و انواع آن همراه آرگا باشید.

خرید سرویس طلا عروس و کلی سوال و دغدغه؟

خریداری سرویس طلای عروس از جمله آیین های سنتی و قدیمی ایرانی است که نیاز به دقت و زمان، و شناخت کافی دارد . اگر شما عزیزان نیز از آن دسته از عزیزانی می باشید که قصد انتخاب و تهیه سرویس طلا عروس را دارید در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با عیار طلا، رنگ طلا و مکان مناسب برای خرید طلا را در اختیار شما قرار دهیم.

با وجود اینکه تعدادی از خانواده ها و افراد معتقد هستند که طلای زرد بهتر از طلای سفید است اما باید بگوییم که این باور نادرست است, فروش بالا و محبوبیت طلای سفید دلیل محکمی برای انکار این گفته می باشد. با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی نامناسب و نوسان قیمت بازار طلا زمان بندی دقیقی داشته و در زمان مناسب خرید را انجام دهید. همچنین با در نظر گرفتن تنوع بالای انواع سرویس های طلا مانند طلای سفید، طلای زرد، طلای مروارید دار، طلای زمرد دار، طلای یاقوت دار و …. که ممکن است شما را سردرگمی هایی روبرو نمایند.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

سرویس طلا متشکل از چه اقلامی است؟

سرویس های طلا اغلب متشکل از گوشواره، گردنبند و دستبند می باشند که دارای مدل و طرح هماهنگ هستند. انواع سرویس های طلای عروس شامل سرویس زرد، سرویس سفید و سرویس جواهر می باشند که باید انتخاب آن متناسب با هزینه، سلیقه، مدل لباس، رنگ پوست و … صورت بگیرد. اغلب عروس خانم ها مخصوصا عروس خانم های جوان از سرویس طلای سفید و طلای رزگلد را انتخاب می نمایند. متداول می باشد که یک سرویس کامل دستکم ۵ قلم طلا ۱ گردنبند، ۱ دستبند، ۲ گوشواره و در برخی ستهای طلا انگشتر را مشمول می شود.

انواع سرویس طلا از نظر رنگ

۱ – سرویس طلای زرد

رنگ زرد طلا دلیل خلوص آن است, طلای زرد متشکل از تلفیقی طلای خالص با میزان اندکی فلز مس و زینک می باشد. طلای خالص خیلی نرم بوده که پس از ترکیب با سایر فلزها، یک آلیاژ باکیفیت و بادوام به رنگ زرد به وجود می آید.

  •  آرون گروپس

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۲ – سرویس طلای سفید

سرویس طلای سفید نوعی آلیاژ طلا می باشد که از مخلوط شدن با دستکم فلزی به رنگ سفید ساخته می گردد؛ گفته می شود که در ساخت طلای سفید اغلب از فلزهایی مانند روی، نقره، پلادیوم، منگنز، نیکل، مس استفاده می گردد. این سرویس طلا محبوبیت زیای دارد که برخی مواقع با نگین های رنگی زمرد،  یاقوت و … نیز رویت می گردند.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۳ -سرویس طلای رزگلند

طلای رزگلد همان طلای سفید می باشد ولی در ترکیب آن میزان مشخصی مس و طلا بکار رفته که موجب می شود تا به رنگ صورتی یا رزگلد در بیاید. مانند طلای سفید این نوع سرویس طلا به واسطه ی آلیاژش در عیارهای کمتر از ۱۸ وجود دارد.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۴- سرویس حواهر

چنانچه خرید سرویس جواهر در توان مالی شما می گنجد، بی شک زیبایی آن بسیار و بینظیر است، این سرویس با استفاده از طلا و قیراط تهیه می گردد که به تناسب بالا رفتن قیراط, اندازه قیراط نیز بزرگتر می شود. همچنین هرچقدر میزان خلوص سنگ بیشتر بوده به همان میزان سنگ افزایش قیمت پیدا می کند.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

مدل های مختلف طلا

  1. سرویس طلای ظریف
  2. سرویس طلای دارای برلیان
  3. سرویس طلای دارای سنگ رنگی
  4. سرویس طلای دارای سنگ اتمی
  5. سرویس طلای دارای مروارید
  6. سرویس طلای سنگین

راهنمای کامل خرید سرویس طلا عروس

۱ -خرید متناسب با هزینه ی خود

۱ – چنانچه قصد ندارید همه پول خود را جهت خرید سرویس طلا مصرف نمایید، میزان مورد نظر جهت انجام این را مشخص کرده و برابر با آن سرویس طلا خریداری کنید. با اینکار در واقع در اولین قدم مهم زندگی خود از ریخت و پاش جلوگیری کرده اید.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۲- هدف از خرید سرویس طلا عروس زیبایی و شیک بودن و یا سرمایه گذاری

در صورتی که زیبایی و شیک و تو دید بودن هدف شما است هیچ تعیین تکلیفی برای شما نداریم, اما غیر از این است و شما می خواهید با خرید سرویس طلا برای آینده خود به این طریق سرمایه گذاری کنید بهتر است از سرویس های فاقد برلیان و نگین بهره ببرید. (برلیان در باور عموم به نوعی سنگ شناخته می شود اما در حقیقت نوعی سنگ تراشی می باشد)

۳- هماهنگ با ترند روز خریداری کنید

اگر از آن دست عروس خانم های حساس و سخت پسند هستید برای داشتن بهترین انتخاب خوب است از قبل با ترند روز طلا آشنایی داشته باشید.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۴ -خرید سرویس طلا عروس هماهنگ با فرم صورت و رنگ پوست

در مطالب قبلی در رابطه با راهنمای انتخاب تور عروس و راهنمای انتخاب کفش عروس  بیان کردیم و همچنین برای خرید لباس عروس باید به چگونگی فرم صورت و رنگ پوست توجه شود, در این زمینه نیز یعنی برای انتخاب و خرید سرویس طلا و جواهرات باید به این دو مورد دقت کنید. همانطور که ممکن است یک لباس در تن خانم دیگر زیبا جلوه کند اما در تن شما زیبا نباشد, جواهرات نیز همین گونه اند.

۵- خرید سرویس طلا عروس پیش از خریداری لباس عروس

اول از همه جواهرات و سرویس طلای خود را خریداری نموده و بعد از آن لباس عروس را انتخاب و خریداری کنید، این کار را می توانید به دو دلیل انجام دهید یکی اینکه لباس عروس و سرویس طلای خود را با یکدیگر هماهنگ نموده اید؛ دوم اینکه اگر قیمت طلا از لباس عروس بیشتر شد از مقدار هزینه ی موجود جهت خریداری لباس عروس اطلاع خواهید داشت.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۶- سرویس طلای ۱۸ عیار بخرید

نه فقط اینکه هنگام خریداری سرویس طلا که حتی جهت خرید هر نوع تکه طلای دیگر لازم است به عیار آن دقت کنید, درصد بکار رفته ی فلز طلا در یک تکه جواهر را میزان عیار آن می دانند که به همین نسبت هرچه میزان بکار رفته ی آن کمتر بیشتر یا کمتر شود عیار طلا نیز کمتر و بیشتر می شود. بر همین اساس هرچه عیار طلا بالاتر باشد یعنی طلای خالص تری است و قیمت آن نیز بیشتر می گردد.

طلای ۲۴ عیار خالص ترین نوع طلا است که به شمش طلا نیز می شناسند و اما طلا عیارهای مختلف ۹ – ۲۴ را دارا می باشد که بهترین عیار در کشورمان طلای ۱۸ عیار می باشد و عیار طلاهای سرویس عروس هم ۱۸ عیار می باشند.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۷ -خرید سرویس طلا عروس از طلافروشی های قابل اطمینان

جهت خریداری سرویس طلا به طلا فروشی های قابل اطمینان مراجعه کنید تا بتوانید با خیال آسوده و اطمینان کامل از آنها طلا خریداری نمایید. توجه داشته باشید که از فروشنده تقاضای فاکتور داشته باشید.

۸ – سفارش ساخت طلا به یک طلاساز

اغلب اوقات پیش آمده که پس از مدت ها چرخیدن در بازار و فروشگاهها، و تن کردن انواع لباس باز هم آن چیزی که می خواهید را پیدا نکرده و ناچار به مغازه های خیاطی مراجعه می کنید تا آنچه که مورد پسند و دلخواه شما است را بدوزد, همین موضوع در مورد سرویس طلا نز صدق می کند شما عزیزان نیز در صورت نیافتن سرویس طلای دلخواه و مورد پسند خود می توانید از یک طلاساز بخواهید تا طلای ایده آل شما را بسازد.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

۹ – انتخاب سرویس طلای کلاسیک

چنانچه قصد خریداری سرویس طلای مناسبی برای مراسم عروسی دارید که بتوانید از آن مدت زمان طولانی و دائمی بهره ببرید پیشنهاد می کنیم از جواهرات مدل کلاسیک هیچ وقت از مد نیفتاده و قدیمی نمی شوند, استفاده کنید.

۱۰ -یک سرویس سنگین یا دو سرویس سبک؟

قطعا سلایق افراد مختلف متفاوت می باشد و به دنبال همین موضوع فردی سرویس طلای سنگین را بیشتر بپسندد اما پینهاد می کنیم که به جای خرید یک سرویس طلای سنگین می توانید دو سرویس طلای سبک تر خریداری نمایید که قطعا دارای کاربرد بیشتر چه در طی مراسم عروسی و چه در مراسم و مهمانی های دیگر بعدی می باشد. با تدبیر بودن را یاد بگیرید.

راهنمای خرید سرویس طلا عروس

از ااینکه در این مطلب اختصاص یافته به راهنمای خرید سرویس طلا عروس تا این لحظه همراه بودید, بی نهایت قدردان و سپاسگزار هستیم. امیدواریم ااز مطالعه آن نهایت استفاده را برده باشید تا بهترین ها را از آن خود کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *