دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربرد بخارشوی برای نظافت بی نقص منزل

  • مریم صبوری
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کاربرد بخارشوی در محیط خانه بسیار زیاد می باشد و در جهت تمیزی و نظافت سرامیک، کاشی، قالی، فرش، مبل، اجاق گاز، فر، سینک، شیرآلات و … می توان از این وسیله نظافتی موثر استفاده کرد.

ما برای تمیزکاری آشپزخانه و حمام و شیشه و گاز و فرش هزینه های زیادی را متحمل می شویم که اگر با قیمت بخارشوی مقایسه شود متوجه خواهیم شد خرید آن به صرفه است. امکان دارد شما بخارشوی خود را در کمد یا کنج دیوار گذاشته باشید و در حال خاک خوردن باشد الان زمان آن رسیده تا از حالت ساکن و کمد خارج کنید و به دفترچه راهنمای آن بپردازید و با کاربرد بخارشوی کاملا آشنا شوید.

همواره لکه و کثیفی هایی بر روی سطوح مختلف به وجود می آیند که نیاز به دستمال کشیدن های سفت و سخت دارند و هیچ وقت زورتان به آن ها نمی رسد و مدت ها منتظرید آن ها را تمیز کنید که ما در این مقاله شما همراهان عزیز را راهنمایی خواهیم کرد تا به بهترین نحو از پس آن بر بیایید با مجله آرگا همراه باشید.

کاربرد بخارشوی در خانه

کاربرد های مختلف بخارشوی

انواع متفاوتی بخارشو وجود دارد که هر کدام نقش و کاربرد مخصوصی دارند. بخارشو ها دستی و سبک و خوش دست بوده که با تنظیمات چند منظوره اش کارهای متنوعی انجام می دهد. در هر نوع از آن ها کاربرد های مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک از دفترچه راهنما شرایط آن را بدانید و با پاک کننده بخار از مزایای دیگرش استفاده نمایید.

  • بهترین پاک کننده آدامس و چسب و لکه مواد سخت

اگر با یکی از لکه های سخت برروی موکت یا فرش مواجه شده اید، می توانید با استفاده از کاربرد بخارشوی که همانند یک قالی شو حرفه ای کار می کند لکه را پاک نمایید. اول باید بخار شویی را در فاصله مناسبی از لکه نگه دارید تا شل شود سپس بعد از مدتی با کاردک یا وسیله ایی که به الیاف فرش آسیب نزند قسمت شل شده را جدا نمایید. در آخر می توانید با کمک کمی سرکه سفید محل مورد نظر را تمیز کنید.

کاربرد های بخارشوی

  •  آرون گروپس
  • باز کردن یخ های فریزر

در هنگامی که عجله داریدبهره گیری از بخارشو یک راه مناسب و قابل اطمینان برای رهایی از برفک و یخ فریزر است. که با ذوب کردن تکه های یخ به راحتی این مشکل قابل حل است. زمانی که یخ ها با سرعت جدا شدند دستگاه را جمع نکنید و جایگزین مواد پاک کننده شیمیایی نمایید و داخل محیط و بیرون یخچال را هم مثل آن استریل و پاک نمایید.

  • لذت اتو کردن دلپذیر

امکان دارد برای تان تعجب آور باشد بخارشو که برای تمیز کردن مکان های صاف است ولی اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از اتو زدن متنفرید باید گفت یک راه آسان و لذت بخش وجود دارد. یکسری از مدل های دستگاه بخار شوی که چکه نمی کنند را می توان برای از بین بردن سریع چین و چروک و نو شدن پرده یا لباس های مجلسی استفاده نمود. با این کار شما هم طراوت به ظاهر نو لباس می دهید هم بوی عطر یا سیگار باقی مانده را رفع می نمایید. که می توان گفت با کمک  دستگاه می توانید شلوار جین مورد علاقه خود را آراسته نمایید و با رفع لک و چروک حس تازگی در ان به وجود آورید.

کاربرد بخارشوی در منزل

  • پاک کننده و ضدعفونی کننده عالی برای تشک

شما با این که ختی اگر هفته ای یکبار هم روکش تشک ها را تعویض نمایید باز هم دست و پا ها به همراه خود میکروب هایی را درون تشک انتقال می دهند که در آن جا وجود دارند. این ها براحتی با شست و شو از بین نخواهند رفت ولی با دمای بسیار خوبی و بالایی که دارد تمام گرد و غبار و میکروب ها درون تشک کشته می شوند. این نکته را بدانید که اگر در هنگام خواب عطسه و سرفه زیادی می کنید دچار حساسیت شدید و باید به کمک بخار شوی آن را حل کنید.

بخارشو در جهت تمیزی پنجره

  • پاک کردن پنجره ها

با کاربرد های بسیار مختلف از این دستگاه کمک بسیار به خوبی به خانم های خانه دار می شود که از پس تمیز کردن شیشه و پنجره بر نمی آیند با کمک بخار شوی این مشکل را حل کنند. زمانی که دارید با آب و پارچه آن ها را نظافت می کنید دست های تان خسته شده ولی با پاشیدن بخار داغ دستگاه بر روی شیشه آن را می توانید کاملا تمیز نمایید در نهایت با استفاده از یک حوله سطح نظافت شده خشک کنید و لذت این درخشش را ببینید.

بخرشوی برای پاک کردن مبل

  • تمیز کردن صندلی و مبلمان

یکی دیگر از کاربردهای بخارشوی در جهت نظافت صندلی و مبل است که با وصل کردن ملحقاتش به دستگاه برروی کاناپه و مبلمان بکشید. با این کار گرد و خاک های موجود از بین خواهد رفت و این عمل را در بخشی دور از دید انجام خواهید داد و سپس بر روی قسمت اصلی مبل انجام دهید تا تمیز شود.

بیشترین کاربرد بخارشوی

  • پاک کردن لکه از روی فر و اجاق گاز

تمیز کردن فر یکی از کار های دشوار و نفرت انگیز است که ما در این جا راه حلی برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می دهیم. برای از بین بردن چربی و غذاهای ریخته شده و سخت می توانید به جای استفاده اسپری های شیمیایی که مضر بوده و فضای منزل را با بوی بد همراه می سازد با استفاده از دستگاه بخارشو روشی سالم را انتخاب نمایید. باید حواستان به المنت های گاز باشد تا دستگاه آن را نگیرد. همچنین با کمک از برس بخارشو برای نظافت و تمیزی شیشه ها لکه های چربی را از بین ببرید. برس های سیمی بهترین راه برای این مورد بوده فقط باید در نظر داشته باشید تا خط و خشی بر روی آن نیندازد.

بخارشوی برای نظافت فر و گاز

  • پاک کردن لک و کثیفی از روی فرش

یکی دیگر از کاربردهای بخارشوی در جهت نظافت قالی و موکت ها است که به روشی سریع و موثر می توان همچنین کاری را انجام داد. با این وجود که برای تمیز کردن بخش و تکه ای از فرش موثر بوده نه برای کل فرش پس شما اگر کثیفی یا لکه ای بر روی فرش دارید می توانید با بخار و فشار شدید آن را رفع نمایید.

  • نظافت کف های سرامیک

از دیگر استفاده از کاربرد بخارشوی می توان نظافت کف زمین مثل: تمیز کردن سرامیک و کاشی حمام، آشپزخانه و … اشاره کرد. با بکارگیری این دستگاه هم باکتری ها از بین خواهد رفت و هم یک جلا و تمیزی شگرفی به کف زمین می دهد. به همین جهت در مواردی که با دستمال و اسکاچ کارساز نبوده از این روش می توان استفاده کرد تا درز های کاشی تمیز شوند.

دیگر کاربرد بخارشوی

  • پاکیزه کردن شیرآلات

شیر های آب دارای شیار هایی با سطوح ناهماهنگ بوده که می توان با استفاده از دستگاه بخار این شیار ها و درز ها را به بهترین نحوه تمیز کرد. پس شما می توانید با کمک سری مناسب این دستگاه و فشار بالایش تمام درز ها را پاک کرده و در اخر با دستمالی آن راخشک کرده و از براقی آن لذت ببرید.

  • تمیز کردن باربیکیو

اگر تمیز کردن باربیکیو برای شما بسیار مشکل و سخت است می توانید با کاربرد منحصر به فردی که دستگاه بخارشو دارد آن را به آسانی تمیز نمایید. این نکته را بدانید که در محوطه باز از انجام آن صرف نظر کنید چون دستگاه در هوای باز مرطوب کارایی لازم را نداشته برای پاک کردن چربی از روی باربیکیو می توانید به روش تمیز کردن فر آن را انجام دهید.

بخارشوی در جهت تمیزی فرش

  • نظافت لوستر های کریستالی

برای تمیز کاری و پاک کردن لوستر های کریستالی و تزئینی که جزئیات بسیاری دارند و اغلب وقت زیادی می برند. یک راه مناسبی وجود دارد که به راحتی و بدون هیچ سختی با استفاده از دستگاه بخارشو آن ها را تمیز نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *