دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چند ترفند کلیدی برای رفع تلخی آب پرتقال و بهترین روش تهیه آن

  • ندا خوشرو
  • ۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب روش های کاربردی برای رفع تلخی آب پرتقال را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید.

برای تهیه آب پرتقال طبیعی روش های زیادی وجود دارد و ممکن است شما برای تهیه این نوشیدنی زحمت زیادی بکشید ولی در نهایت تلخی آن توی ذوق تان بزند از این رو بهتر است با انواع روش ها برای رفع تلخی آب پرتقال آشنا باشید.

نحوه رفع تلخی آب پرتقال

برخی از گونه های پرتقال دارای تلخی می باشند و زمانی که آب این نوع پرتقال ها گرفته می شود تلخی آن بیشتر حس می شود ولی دلایل دیگری نیز می تواند در تلخی شربت پرتقال تاثیرگذار باشد که یکی از این علت ها پوست های سفید می باشند بنابراین باید قبل از آبگیری پوست هایی که سفید هستند به صورت کامل جدا شوند. در ادامه روش هایی دیگر برای رفع تلخی آب پرتقال را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روش هایی برای جلوگیری از تلخ شدن آب پرتقال

روش هایی برای از بین بردن تلخی آب پرتقال

۱.گرفتن آب پرتقال با آبمیوه گیری برقی باعث تلخی آن می شود بنابراین بهتر است برای گرفتن آب پرتقال از آبمیوه گیری دستی استفاده نمایید سپس آن را از صافی عبور دهید تا آبمیوه صاف شود و تلخی نداشته باشد.

۲. آب پرتقال را بهتر است همان لحظه استفاده نمایید زیرا ممکن است به مرور زمان تلخ شود.

رفع تلخی شربت پرتقال

۳. اگر تمایل دارید آب پرتقال را به مدت چند روز یا چند ساعت نگه دارید بهتر است آن را درون ظرف درب شیشه ای بریزید سپس ظرف را در یخچال نگه داری کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴. اگر آب پرتقالی که گرفته اید تلخ می باشد می توانید از روش های زیر برای رفع تلخی آن استفاده نمایید :

  • در صورت تمایل می توانید به آب پرتقال یک قاشق مرباخوری عسل اضافه نمایید سپس آن را درون یخچال قرار بدهید و به همراه تکه های یخ آب پرتقال را میل کنید.
  • در صورت تمایل می توانید به آب پرتقال مقداری گلاب و هل بیفزایید که در این صورت آبمیوه طعم بی نظیری پیدا می کند.

رفع تلخی آب پرتقال

۴. برای جلوگیری از تلخ شدن آب پرتقال قسمت های سفید میوه را به صورت کامل جدا نمایید.

نکاتی برای گرفتن آب پرتقال

  • اگر از پرتقال سرخ استفاده نمایید رنگ آبمیوه شما بهتر می گردد.
  • از گوشت پرتقال می توانید مقداری درون آبمیوه بریزید تا مانند رانی پرتقال شود.
  • شربت پرتقال هر چقدر سردتر باشد ویتامین C آن بیشتر خواهد بود.
  • شربت پرتقال را درون یخچال نگه دارید.

از بین بردن آب پرتقال

طرز تهیه آب پرتقال با آبمیوه گیری دستی

پرتقال را به کمک کف دست هایتان نرم کنید و آن را از وسط برش بزنید سپس دانه های پرتقال را جدا کنید. نصف یک عدد از پرتقال ها را در دست هایتان بگیرید و آب آن را به کمک آبمیوه گیری دستی بگیرید.

در صورت تمایل می توانید مقداری نمک یا شکر برای ایجاد طعم بهتر آب پرتقال به آن بیفزایید و اگر آب پرتقال شیرین بود دیگر نیازی نیست که به آن شکر بیفزایید. در صورت تمایل می توانید به آب پرتقال مقداری یخ اضافه کنید تا از نوشیدن آن نهایت لذت را ببرید.

روش تهیه آب پرتقال در منزل

طرز تهیه آب پرتقال با میکسر یا مخلوط کن

پوست پرتقال را بگیرید و آن را برش دهید سپس دانه های پرتقال را بیرون آورید. پرتقال ها را میکسر یا مخلوط کن بریزید و ابتدا دستگاه را مقداری خاموش و روشن کنید سپس اجازه دهید تا پروسه گرفتن آب پرتقال کمی ادامه دار باشد.

دستگاه را خاموش کنید و در صورت نیاز مقداری آب به آب پرتقال بیفزایید و اگر آبمیوه به اندازه کافی شیرین نمی باشد مقداری شیرین کننده به آن بیفزایید.

دستور تهیه آب پرتقال در خانه

میکسر را دوباره روشن نمایید و اجازه دهید تا این پروسه تکرار شود و آب پرتقال به صورت کامل خارج گردد سپس نوشیدنی را درون لیوان بریزید و چند تکه یخ به آن بیفزایید.

دستور تهیه آب پرتقال در خانه با ساده ترین روش

در این مطلب نکاتی برای از بین بردن تلخی آب پرتقال و طرز تهیه این نوشیدنی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید نوشیدنی خوش طعمی را تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *