دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ نکته کلیدی قبل از نصب کاغذ دیواری

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

اقدامات قبل از نصب کاغذ دیواری شاید کاملا ساده و راحت باشند اما عبور راحت از کنار آنها خسارات مالی و زمانی را برای شما به دنبال خواهد داشت، با رعایت این ۵ نکته کار نصب به بهترین شکل انجام خواهد شد و زیبایی خود را به عیان نشان خواهد داد.

نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی جزو کارهایی است که اگر اقدامات و پیش بینی های لازم را نداشته باشید احتمال هر اتفاقی وجود خواهد داشت، چرا که ممکن است منجر به خسارات مالی یا زمانی شوید و یا در صورت عدم جبران آن، شکل و ترکیب ظاهری منزل شما چندان جالب نباشد و آن را بد نشان بدهد. در این صورت جمله پیشگیری بهتر از درمان است در این جا به خوبی صدق می کند.

نصب کاغذ دیواری

به طرور کلی در اغلب موارد با رعایت نکردن یکسری نکات ساده و معمولی ممکن است طرح دکوراسیون داخلی شما آن گونه که می خواهید پیش نرود، اما با رعایت ۵ نکته لازم و ضروری می توانید کار نصب را با موفقیت به اتمام برسانید.

۵ کار ساده ولی مهم و ضروری قبل از نصب کاغذ دیواری

اقدامات قبل از نصب اگر به درستی انجام پذیرد شما در پایان کار رضایت کامل را خواهید داشت، این ۵ اقدام ساده، ولی بسیار مهم و ضروری عبارتند از:

  1. حتما قبل از نصب کاغذ دیواری تصمیم بگیرید که آیا می خواهید سقف را نقاشی کنید یا خیر، چرا که بعد از نصب نقاشی سقف بسیار سخت خواهد بود.
  2. چسباندن پلاستیک به فاصله ۱ متری از دیوار به جهت نریختن چسب کاغذ دیواری روی زمین حتما ابتدا انجام شود، چرا که پس از خشک شدن چسب بر روی زمین تمیز کردن آن با زحمت زیادی همراه است.
  3. اگر می خواهید کلید و پریز ها را تعویض نمایید می توانید از فرصت به دست آمده در زمان نصب استفاده نمایید و برای خرید اقدام نمایید. اما اگر قصد تعویض آن ها را ندارید، می توانید در زمان نصب آن ها را در مخلوط آب و کف بیاندازید و پس از اتمام کار دوباره نصبشان کنید، به این صورت یک کلید و پریز تمیز و مشابه جنس نو خواهید داشت.
  4. در صورتی که نیاز دارید سیمی جا به جا شود و یا آن که نور دیواریتان را می خواهید جا به جا کنید، قبل از نصب کاغذهای دیواری باید به فکر باشید، بنابراین ابتدا جای آن ها را مشخص نمایید و بعد روی آن ها را گچ کاری کنید. به این صورت سیم ها به زیر کاغذهای دیواری می روند و دیگر مشخص نیستند، در نتیجه شما دکوراسیون شیک تری خواهید داشت.
  5. در صورتی که فضای شما خالی نیست و اسباب و اثاثیه دارد، قبل از نصب آن ها را به وسط اتاق بیاورید تا با دیوار فاصله داشته باشند. توجه داشته باشید که قبل از شروع به کار تمامی تابلوها، قاب عکس ها و هر چیزی که بر روی دیوار نصب کرده اید را، از روی دیوار بردارید.

نصب کاغذ دیواری

۵ نکته طلایی حین کار نصب

در قسمت قبل درباره ی نکات قبل از نصب صحبت کردیم اما در حین نصب هم نکاتی هستند که توجه کردن به آن ها در پایان کار و حتی پس از یک سال استفاده نمایان می شود. در ادامه این نکات طلایی را به طور مفصل برای شما شرح داده ایم.

در ضمن به یاد داشته باشید که برای جلوه بیشتر دکوراسیون فرش ها، پرده و مبلمان را قبل از نصب کاغذ دیواری برای شستشو به یک تیم ماهر بسپارید و همچنین نقاشی چارچوب های در را در لیست کارهایتان قرار دهید.

۱- از هر چسبی برای کاغذ دیواری استفاده نکنید

شاید برخی از افراد از اهمیت نوع چسب کاغذ دیواری که برای کار نصب می خواهند استفاده کنند، واقعا بی اطلاع باشند و همین موضوع می تواند یکی از علل خراب شدن کار باشد.

ممکن است برای انتخاب کاغذ دیواری و پیدا کردن بهترین و با کیفیت ترین نوع آن وقت زیادی صرف کنید و هزینه زیادی هم بپردازید اما اگر به نوع چسبی که برای نصب کاغذ دیواری می خواهید استفاده کنید توجه نداشته باشید، تمام هزینه ای که پرداخت کرده اید هدر می رود.

بهترین کار این است که همزمان با خرید کاغذ دیواری از فروشنده بخواهید مناسب ترین و با کیفیت ترین چسب را هم به شما بدهد تا از هر مشکل احتمالی پیشگیری کرده باشید و یا اگر نصاب قرار است از چسب خود برای کار نصب استفاده کند حتما از مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید.

نصب کاغذ دیواری

۲- از نصاب حرفه ای برای کار نصب کمک بگیرید

تهیه بهترین جنس کاغذ دیواری و مرغوب ترین نوع چسب، جهت انجام کار نصب به تنهایی کافی نیست. وجود مواد اولیه یک چیز است و وجود یک مجری حرفه ای و با تجربه یک چیز دیگر!

کار نصب کاغذ دیواری دقیقا به مثال کار آشپزی است، اگر بهترین و مرغوب ترین مواد غذایی را در اختیار داشته باشید اما فاقد تجربه کافی در امر آشپزی باشید به احتمال خیلی زیاد غذای خوبی را نخواهید پخت، به طوری که خودتان هم از خوردن آن لذتی نمی برید.

اگر شما بعد از کلی زحمت و هزینه بخواهید کار را به یک نصاب ناشی بدهید برای شما جز ندامت و پشیمانی، چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت در نتیجه حتما از حرفه ای بودن و داشتن تجربه کافی او مطمئن شوید.

۳- اگر دیوارها سالم است، حتما از عدم وجود رطوبت مطمئن شوید

یکی دیگر از عوامل که جزیی مهم از اقدامات قبل از نصب کاغذ دیواری دیواری است، بستر یا دیواری است که قصد اجرای کار را بر روی آن دارید. سطح روی دیوار باید کاملا صاف و یک دست و بدون هیچگونه ناصافی و یا هر گونه خرابی دیگری باشد و از همه مهم تر این که در زیر گچ دیوار خبری از ذره ای نم و رطوبت احتمالی هم نباید باشد تا پس از نصب، زیبایی و شکل ظاهر خود را به مرور از دست ندهد.

حتی برای راحتی کارتان هم که شده این زحمت را به خود بدهید و از یک کارشناس حرفه ای بخواهید تا وضعیت لوله های آب را بررسی کند تا از سالم بودن وضعیت لوله کشی منزل تان مطمئن شوید.

۴- نصب کاغذ دیواری با هر جنسی برای شما مناسب نیست

یکی از اصلی ترین فاکتورهای خرید این محصول، نوع جنس مد نظرتان است که در آینده می توانید به اهمیت آن به شدت پی ببرید، که آیا با گذر زمان هم از جنس انتخابی تان کاملا راضی هستید، یا ناراضی!

نظافت دوره ای که برای منزل تان در نظر دارید می تواند نوع کاغذ دیواری سه بعدی اتاق خواب شما را دچار دردسر هایی کند در نتیجه شما نمی توانید از هر نوع جنسی برای هر جایی استفاده کنید.

 اگر شما فردی هستید که به نظافت دیوارها اهمیت زیادی می دهید، لازم است از نصب کاغذ دیواری ونیل یا ضد آب به عنوان دیوارپوش استفاده کنید.

گرچه این روزها، بیشتر برند های این محصول از جنس پی وی سی بوده و می توانید به راحتی با دستمالی مرطوب سطح روی آن را گردگیری کنید اما اگر در هنگام خرید از یک جنس معمولی خوش تان آمد، نباید هرگز در آینده به فکر تمیز کردن آن باشید مگر تنها با یک دستمال نخی خشک.

۵- خود را ملزم به خرید کاغذ دیواری مشابه کاغذ دیواری فعلی منزل تان نکنید

اگر شما به دنبال کاغذ دیواری ساده هستید که کد آن را نمی دانید و یا قبلا کاغذ دیواری با طرح و رنگ به خصوصی را تهیه و نصب کرده اید و دوست دارید در زمان تعویض دوباره همان طرح و رنگ را تهیه کنید لازم است تا نام برند، کد، ابعاد و شرکت سازنده آن را نیز بدانید.

از آنجایی که این اطلاعات در پشت کاغذ دیواری درج شده است و در زمان نصب کاغذ دیواری پشت کار قرار گرفته است دیگر شما نمی توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید مگر اینکه قبلا این اطلاعات را جایی یادداشت کرده باشید در غیر این صورت توصیه می کنیم هرگز خود را بابت این موضوع اذیت نکنید.

جمع بندی:

اگر می خواهید از نتیجه نهایی کار نهایت رضایت کامل را داشته باشید لازم و ضروری است که برای رعایت ۵ مورد گفته شده و مخصوصا ۴ نکته اول در تمامی مراحل نصب کاغذ دیواری نظارت لازم را داشته باشید اما اگر از کنار این موارد به راحتی بگذرید باید در انتظار جبران اتفاقاتی که در آینده ممکن است پیش بیاید، باشید.

با اندکی تامل، مشورت و پرس و جو شما نه تنها انتخابی فوق العاده خواهید داشت بلکه پس از اتمام کار حداقل تا یک سال می توانید از کاغذ دیواری انتخاب تان استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *