دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

باز کردن موی گره خورده با چند ترفند ساده

  • مهتاب علی پناه
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از مشکلات موهای وز و فر گره خوردن آن می باشد که این مشکل بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد و با راهکارهای طبیعی و مفید می توانید این مشکل را برطرف کنید که در این مقاله چند ترفند جهت باز کردن موی گره خورده را به شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد.

شاید برای شما نیز بارها پیش می آید که موهای در هم گره خورده می شود و همانطور که می دانید شانه زدن موهای گره خورده باعث آسیب رساندن به مو و ریزش مو می شود اما، داشتن موهای درهم تنیده و گره خورده جای نگرانی نمی باشد و با کمک چند ترفند ساده و در عین حال تاثیر گذار می توانید موهای صافی داشته باشید، در ادامه مطلب شما عزیزان را با راهکارهای باز کردن موی گره خورده آشنا خواهیم کرد.

باز کردن موی گره خورده با روش های مفید و موثر

امروزه در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات مراقبت از مو زیادی وجود دارد و در صورتی که خودتان نیز می توانید با یک سری مواد طبیعی مشکل در هم تنیده شدن موهایتان را برطرف کنید بنابراین، اگر شما نیز برای داشتن موهای صاف روش های زیادی را امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بتوانید موهای یکدستی و به دور از وزی داشته باشید.

باز کردن موی گره خورده با چند ترفند ساده و موثر

عوامل مختلفی از جمله : استفاده زیاد از سشوار، رنگ کردن مداوم مو،تغییر شامپو، استفاده از شامپو های نامناسب و… سبب وز شدن و در هم گره خوردن موها می شود که با یک سری روش ها می توانید بدون هیچ گونه آسیبی به موها از شر در هم تنیدگی موهایتان خلاص شوید.

  • سرکه سیب

یکی از روش های موثر جهت باز کردن موی گره خورده استفاده از سرکه سیب می باشد بنابراین، به یک فنجان آب گرم یک قاشق غذا خوری سرکه سیب بیفزایید و بعد از شامپو زدن این مخلوط را بر روی موهایتان بریزید سپس اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند و در نهایت موهایتان را با کمک نرم کننده آبکشی کنید و مجدداً این روش را جهت باز شدن موهای در هم تنیده انجام دهید.

از بین بردن وزی مو ها با چند روش

نکته : پیش از استفاده از سرکه سیب به منظور حساسیت نداشتن به آن اطمینان حاصل نمایید.

  •  آرون گروپس
  • نرم کننده عمیق

پیش از خوابیدن با شامپو موهایتان را شسته سپس از نرم کننده بیشتر از حد معمول استفاده کرده و با کمک یک شانه دندان درشت موها را شانه زده و با استفاده از کلاه رنگ و یک حوله سرتان را در شب پوشانده و صبح روز بعد آن را بشویید.

  • روغن بچه

استفاده از روغن بچه به منظور باز کردن موی گره خورده بسیار مفید و موثر است بنابراین، مقداری روغن بچه را با نرم کننده ترکیب کرده و بر روی گره خوردگی موهایتان ریخته سپس آن را ماساژ داده و بعد از شانه زدن با شامپو بشویید.

 روش های باز کردن موهای گره خورده

  • اسپری نرم کننده

به منظور از بین بردن گره خوردگی موها استفاده از اسپری نرم کننده گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، یک قسمت نرم کننده و سه قسمت آب را داخل یک بطری قابل اسپری ریخته و آن را با تکان دادن با هم ترکیب کرده سپس روی موهای در هم تنیده شده اسپری نمایید و با کمک شانه دندانه درشت اقدام به باز شدن گره های مو کنید.

  • جوش شیرین و نرم کننده

می توانید از ماسک جوش شیرین و نرم کننده به منظور از بین بردن گره خوردگی مو کمک بگیرید فقط کافی است، سه قسمت نرم کننده و یک قسمت جوش شیرین را با هم مخلوط کرده سپس موها را به چند قسمت تقسیم کرده و ترکیب حاصل را روی تمام قسمت های پوست و مو سر ماساژ دهید و پس از زمان نیم ساعت موهایتان را با آب ولرم بشویید.

باز کردن موی گره خورده با چند ترفند

  • رفع گره خوردگی موها با اسپری خانگی

استفاده از اسپری خانگی نیز یک روش عالی و مفید برای باز کردن موی گره خورده است بنابراین، داخل یک بطری اسپری خالی دو تا سه قاشق نرم کننده معمولی ریخته سپس بطری را با آب گرم پر کرده و تکان دهید تا آب گرم و نرم کننده با هم ترکیب شوند سپس به بطری دو تا سه قطره اسانس مورد نظرتان را افزوده و در زمان شانه زدن موهای خشک روی آن مخلوط حاصل را اسپری نمایید تا کاملا گره خوردگی موهایتان برطرف شود  همچنین می توانید بر روی  مو های مرطوب نیز از این اسپری استفاده کنید.

ساخت اسپری جهت رفع گره خوردگی موها

نکته : استفاده از آب گرم در تهیه این اسپری به دلیل پیشگیری از جمع شدن نرم کننده در انتهای بطری است همچنین، استفاده از آب گرم باعث حل شدن نرم کننده داخل آب می شود و در نتیجه تاثیر شگفت انگیزی در رفع وزی مو خواهد داشت.

نکاتی به منظور جلوگیری از در هم تنیده شدن موها

۱. اگر موهایتان به محض باز بودن سریع گره می خورد بهتر است به شکل بافت یا دم اسبی آن را ببندید.

۲. از خوابیدن با موهای باز خودداری نمایید و پیش از خوابیدن موها را خشک کنید.

۳. در زمان شانه زدن موها آن را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه شانه بزنید.

۴. به منظور پیشگیری از گره خوردن موها بهتر است نرم کننده، شامپو و اسپری موهایتان فاقد الکل باشد.

۵. فقط ریشه موها را با سشوار خشک نمایید و اجازه دهید مابقی در مجاورت هوا به آرامی خشک شود.

راهکارهای طلایی به منظور پیشگیری از گره خوردگی مو

موهایی که بیشتر مستعد گره خوردگی هستند

همه موها ممکن است دچار گره خوردگی شوند اما برخی از موها بیشتر دچار وزی و در هم تنیدگی مو می شوند :

  • موهای بسیار بلند
  • موهایی که به شکل طبیعی فر می باشند.
  • موهایی که به خاطر دکلره، آفتاب و یا حرارت آسیب دیده اند.
  • موهایی که با محصولات دارای الکل مانند موس، ژل مو و اسپری مو در تماس هستند.
  • موهایی که با سشوار و اتوی مو در تماس هستند.

از بین بردن گره خوردگی مو با چند راهکار

امیدواریم با استفاده از راهکارهای گفته شده مو های صاف و یکدستی داشته باشید و از دیدن موهایتان لذت ببرید، در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *