دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چه برخوردی با خواستگار سمج داشته باشیم؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن خواستگار سمج یکی از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر دختر خانم ها می باشد و بسیاری از خانواده ها داشتن چنین خواستگارهایی را تجربه کرده اند که برخورد با این دسته از خواستگار ها به یک سری ترفند ها و تکنیک ها نیاز دارد که در ادامه مطلب شما عزیزان را بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

شاید برای شما نیز پیش آمده است که خواستگاری سمجی دارید و اما نمی دانید که باید چه رفتاری با او داشته باشید و چه پاسخی به او بدهید که در این مواقع شما دو حالت دارید اینکه خواستگارتان شرایط خوبی داشته اما شما بنا به دلایلی قصد ازدواج ندارید و به منظور تصمیم گیری به زمان زیادی نیاز دارید و یا خواستگار هیچ گونه ملاک مورد نظرتان را ندارد اما به دلایل مختلفی مانند نسبت فامیلی و…اصرار به ازدواج با شما دارد به همین خاطر در ادامه مطلب شما عزیزان را با نحوه برخورد با این دسته از خواستگار ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

برخورد صحیح با خواستگار پیگیر

خواستگار سمج و نحوه برخورد صحیح با آن

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد برخورد صحیح با خواستگار سمج اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

۱. تحقیر نکردن شخصیت خواستگار

رعایت ادب و احترام در زمان برخورد با خواستگار مُصر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا، اگر چه فرد جواب منفی از شما می شنود اما نباید شخصیت وی را تحقیر کنید و در صورتی که قصد ازدواج با او را ندارید بدون ذکر جزئیات توسط یک بزرگتر جواب منفی را به خواستگارتان دهید.

۲. نه گفتن با قاطعیت

بعضی وقت ها به غیر از «نه» گفتن هیچ راهی وجود ندارد از این رو، بهتر است تا حد امکان این ارتباط را کم کرده و جواب نه را به طرف مقابل تان دهید تا هر چه سریع تر به زندگی عادی باز گردید و دنبال فردی باشید که ملاک های مورد نظرتان را داشته باشد.

برخورد صحیح با خواستگار مُصر

۳. بیان ویژگی های مثبت فرد

همانطور ک می دانید برخی از خواستگار ها به خاطر داشتن روحیه حساس جواب منفی فرد را به خوبی درک نمی کنند و احساس می کنند که دوست داشتنی نیستند که در این مواقع ابتدا ویژگی ها مثبت طرف مقابل را بیان کرده و در پایان با گفتن جمله شما مرد خوبی هستید اما به دلیل اینکه معیارهای من متفاوت هستند فکر می کنم که با هم تفاهم نداشته باشیم جواب منفی را به فرد دهید.

  •  آرون گروپس

۴. امید الکی ندادن به خواستگار پیگیر

در صورت علاقه نداشتن به خواستگارتان از امید الکی دادن به او خودداری نمایید و بگویید که در مورد در خواست او فکر کرده و بعد به او جواب دهید، برخی از افراد از نه گفتن می ترسند و تصور می کنند که اینکار باعث آزار طرف می شود اما با اینکار خواستگار فکر می کند که جواب شما مثبت است و نقطه ای از امید در دل خواستگارتان روشن می شود.

رفتار صحیح با خواستگار سمج

۵. کمک گرفتن از روانشناس

از دیگر ترفند های مفید و موثر در زمان برخورد با خواستگار سمج کمک گرفتن از روانشناس می باشد بنابراین بهتر است با خواستگارتان این تصمیم را در میان بگذارید که یکی از شروط اساسی شما به منظور گرفتن تصمیم درست مراجعه به روانشناس است زیرا، روانشناس با در نظر گرفتن اطلاعات هر دو فرد بهترین راهکار را به شما ارائه خواهد داد.

ترفند های برخورد با خواستگار پیگیر

۶. پیدا کردن مکان و زمانی مناسبی برای جواب منفی

انتخاب مکان مناسب به منظور جواب منفی به خواستگار بسیار مهم است از این رو، مکانی مانند کافه ای آرام و یا پارک خلوتی را انتخاب کنید و با لحن مناسبی و برخوردی صحیح جواب منفی تان را بعد از گفتن ویژگی های مثبت او بیان کنید و از جواب منفی دادن به خواستگار با پیام های متنی خودداری کنید زیرا، باعث پایین آمدن شأن هر دو نفر خواهد شد.

راهکاری موثر در برخورد با خواستگار پیگیر

۷. رو راست بودن با خود

در زمان برخورد با خواستگار سمچ با خودتان رو راست باشید که آیا در تصمیم گیری خود مردد هستید و یا واقعا تصمیم قطعی گرفته اید و برای نه گفتن دلایل مختلفی نیاورید زیرا، در این صورت فرد مقابل تصور می کند که می تواند شما را راضی کند بنابراین، خیلی واضح جواب منفی دهید.

چه برخوردی با خواستگار سمج داشته باشیم؟

۸. منصرف نشدن از تصمیم تان

در صورتی که با توجه به شرایط مورد نظر خواستگار جواب تان منفی است در صورت سماجت خانواده اش از تصمیم تان عقب نکشید زیرا، برخی از افراد در صورت اصرار طرف مقابل تصمیم به ازدواج می گیرند در نتیجه احساس خوبی از ازدواج ندارند و این گونه ازدواج ها هیچ ارزش ندارند بنابراین بهتر است از تصمیم تان منصرف نشوید.

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *