دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روستای امامه شمیران با جاذبه های طبیعی و بکر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

روستای دیدنی امامه یکی از روستاهای نزدیک به تهران است که با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود جذابیت های بی شماری دارد این روستا طبیعتی بی نظیر را به خود اختصاص داده است و برای آخر هفته های شما عزیزان می تواند تفریحات مناسبی داشته باشد. امامزاده، طبیعت زیبای روستا و فرهنگ مردمان این منطقه از جذابیت های آن است.

امامه از جمله روستاهای پر جاذبه و بکر در نواحی اطراف تهران است. روستای امامه دارای آب و هوایی معتدل و مطبوع است و در منطقه رودبار قصران و در شهرستان شمیرانات واقع شده است این منطقه ییلاقی و تفریحی ویژه علاقه مندانی است که می خواهند از فضای شلوغ شهرها دور بمانند.

این منطقه ییلاقی و کوهستانی دارای جذابیت های بسیار زیادی است و به دو بخش بالا و پایین تقسیم می شود مردمان این منطقه دارای فرهنگ ویژه خود هستند از سویی شغل اغلب آن ها دامداری و کشاورزی است که به یکی از پیشه های اصلی مردمان این منطقه تبدیل شده است. از عمده محصولاتی که در این مناطق کشت می شود می توان به میوه، حبوبات و لبنیات اشاره کرد این روستا جزو منطقه لواسانات نیز محسوب می شود و در سال های اخیر به یکی از مناطق گردشگری پر جاذبه در نزدیکی تهران تبدیل شده است که علاقه مندان زیادی از نواحی اطراف را به خود جذب می کند.

جاذبه های طبیعی و بکر روستای امامه:

نزدیکی این روستا به منطقه فشم نیز اهمیت آن را برای گردشگران بیشتر کرده است این منطقه تفریحی از جذابیت های ویژه ای برخوردار است و بسیاری از جاذبه های آن به دوران قاجاری باز می گردد از این حیث می توانید بناهای تاریخی نیز در این منطقه مشاهده کنید. سفر به این روستا می تواند با تجربیات ویژه ای همراه است این منطقه قلب تاریخ است. سفر به این منطقه از تهران سفر به قلب تاریخ است و می توانید با جاذبه های تاریخی زیادی در این منطقه آشنا شوید داستان هایی از خاندان سلطنتی قاجار در این منطقه روایت می شود که دارای اهمیت زیادی است و بخش مهمی از دوران تاریخ را نشان می دهد.

این روستای خوش آب و هوا به یکی از مناطق ییلاقی و تفریحی تبدیل شده است که در نواحی اطراف تهران قرار دارد و جاذبه های بی شماری را به خود اختصاص می دهد این بهشت سرسبز به تهران نزدیک است و ویژه علاقه مندان و همشهریان تهرانی نیز می باشد.

قلعه مازیار امامه:

یکی از بهترین مناطقی که در طول سفر خود به روستای امامه می توانید از آن بازدید کنید قلعه مازیار است که در شما شرقی این روستا واقع شده است این قلعه قدمت تاریخی بالایی دارد و متعلق به قرن سوم هجری است حدود ۱۲۰۰ سال پیش این منطقه روایت های زیادی را به خود اختصاص داده است این قلعه سبک نظامی داده است و توسط رهبر و بنیانگذار مازیاران ساخته شده است. وسعت این قلعه ۹۰۰ متر می باشد دسترسی به این مناطق اغلب سخت و دشوار است به همین دلیل این منطقه مناسب علاقه مندان به کوهنوردی می باشد. در گذشته این قلعه نظامی یکی از تبعیدگاه های مهم بوده است در ساخت این قلعه از ساروج، گچ، و دیگر ملات استفاده شده است.

طبیعت امامه

  •  آرون گروپس

منطقه باغ تنگه امامه:

یکی دیگر از جاذبه های سرسبز و بکر در این مناطق منطقه باغ تنگه است که در قسمت شمالی این روستا واقع شده است این باغ به دلیل وجود درختان متعدد و انبوه با اهمیت می باشد همچنین هوای معتدلی که در آن حاکم است موجب شده تا مکان تفریحی مناسبی برای گردشگران در آخر هفته باشد این منطقه ویژه علاقه مندان به دوست داران طبیعت است. رودخانه زیبایی که در سمت دیگر از این روستا جاری است موجب زیبایی بیشتر این منطقه شده است برای صعود به قله ها و ارتفاعات این منطقه نیز می توانید از مسیر این رودخانه عبور کنید.

دهکده جذاب امامه

امامزاده نور:

یکی از جاذبه های مذهبی که در نزدیکی این منطقه واقع شده است امامزاده نور است که زائران زیادی دارد این امامزاده در میان مردمان این منطقه اهمیت زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این امامزاده می آیند. این امامزاده در روستای امامه پایین واقع شده است و از نوادگان امام موسی کاظم “ع” است در حال حاضر اطلاعات دقیق مذهبی و تاریخی درباره این بنا وجود ندارد و یکی از کتیبه های ارزشمند در این منطقه چندین سال پیش دزدیده شده است این امامزاده برای اهالی روستا با اهمیت است و درختانی با ۴۰۰ سال قدمت در آن روییده اند.

روستای امامه

چشمه مقدس پیرحمزه امامه:

چشمه پیرحمزه یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این روستا است این چشمه و کتیبه تاریخی آن بر روی ارتفاعات مهر چال قرار دارند و یکی از بناهای تاریخی و دیدنی می باشند که برای گردشگران جذابیت دارند این چشمه برای اهالی روستا بسیار مقدس و با اهمیت می باشد جالب است بدانید که بخش های مهمی از آب آشامیدنی روستا از این چشمه تامین می گردد. اگر شما از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی هستید می توانید از جاذبه های زیبای این منطقه نیز بازدید نمایید.

جاذبه های امامه

در بسیاری از فصل های سال این روستا دارای جذابیت های متنوع است و گردشگر می پذیرد این منطقه ییلاقی یکی از مکان های دیدنی حومه تهران برای گردشگران و علاقه مندان به شمار می آید و با جاذبه های دیدنی خود توجه علاقه مندان زیادی را جلب می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *