دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تزیین مرصع پلو با چند ایده مجلسی و جدید

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب تصاویری از انواع مدل های تزیین مرصع پلو با انواع روش های مجلسی و ساده را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت لذت را ببرید.

مرصع پلو از انواع پلوهای مخلوط می باشد و شما می توانید این غذا را برای پذیرایی از مهمانی ها بپزید همچنین به این نوع پلو جواهر پلو نیز گفته می شود. توجه داشته باشید که بهتر است بعد از پخت این پلوی مخلوط به کمک ایده های خلاقانه به تزیین مرصع پلو بپردازید.

تزیین مرصع پلو به کمک روش های خلاقانه

مرصع پلو از انواع غذاهای سنتی قزوین می باشد و شما می توانید این نوع غذا را به راحتی در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. برای دیزاین مرصع پلو مانند دیزاین لوبیا پلو و دیزاین برنج روش های خلاقانه زیادی وجود دارد و شما می توانید با توجه به روش های ذکر شده دیزاینی متفاوت را برای این نوع پلوی مجلسی داشته باشید.

تزیین مرصع پلو

دیزاین مرصع پلو برای مهمانی ها و مجالس

برای تهیه این غذای مجلسی از چلو سفید و چلو زعفرانی و چند میوه تازه یا خشک شده مثل آلبالو و کشمش سبز و قرمز و تکه های زردآلوی خشک و خلال پسته و خلال بادام و … استفاده می شود که همه این مواد باید در مقداری روغن یا کره تفت داده شوند تا آماده گردند.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید یک ردیف از بشقاب را چلوی سفید بریزید و یک ردیف دیگر را چلوی زعفرانی بریزید سپس خلال پسته و خلال بادام و سینه مرغ و کشمش و زرشک و … را به صورت لایه به لایه درون ظرف بریزید. می توانید مرصع پلو را درون ظرف گرد یا مستطیل شکل بریزید که انتخاب شکل هندسی ظرف به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

در صورت تمایل می توانید نان یا سیب زمینی را به شیوه ای خاص برش بزنید سپس از برش های سیب زمینی یا نان به عنوان ته دیگ استفاده نمایید که در این صورت بعد از ریختن پلوی مخلوط درون قابلمه می توانید برش های ته دیگ را روی پلو قرار بدهید تا دیزاین شما حرفه ای و متفاوت تر به نظر برسد.

 تزیینات مرصع پلو تزیینات مرصع پلو دیزاین مرصع پلو مدل های تزیین مرصع پلو تزیین خلاقانه مرصع پلو تزیین مرصع پلو با روش های خلاقانه مدل هایی تزیین مرصع پلو دیزاین خلاقانه مرصع پلو تزیین مرصع پلو

  •  آرون گروپس

ظرفی که برای سرو مرصع پلو در نظر می گیرید بهتر است سفید یا بی رنگ باشد زیرا مرصع پلو رنگی است و اگر ظرف را رنگی انتخاب نمایید دیزاین این پلوی مخلوط و خوشمزه زیبا و متفاوت به نظر نمی رسد.

در صورت تمایل می توانید پلوی ساده و پلوی زعفرانی و سایر مواد را به صورت مثلثی شکل درون ظرف بریزید که این مدل دیزاین خاص و متفاوت می باشد و نیازمند مهارت و تبحر زیادی است.

اگر تمایل دارید در پخت این نوع پلو از مرغ پخته شده نیز استفاده نمایید بهتر است برش های مرغ را در قسمتی مناسب از بشقاب قرار بدهید تا دیزاین شما منظم تر به نظر برسند همچنین می توانید پلوی زعفرانی و برش های مرغ را در یک قسمت بشقاب ریخته و سایر مواد را در قسمت کناری بشقاب بریزید که در این صورت دیزاینی خلاقانه خواهید داشت.

 تزیین خلاقانه مرصع پلو تزیین مجلسی مرصع پلو تزیین زیبا مرصع پلو تزیین مرصع پلوی مجلسیمدل های تزیین مرصع پلو تزیینات زیبا مرصع پلو تزیین زیبا و جالب مرصع پلو مدل تزیین شیک مرصع پلو مدل تزیینات مرصع پلو

در این مطلب با روش های جذاب و خاص برای دیزاین مرصع پلو در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها بتوانید تزییناتی خلاقانه را برای این پلوی مخلوط و خوشمزه داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *