دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی بیرمنگام انگلیس شهری زیبا و پرجاذبه

  • محدثه خاکشور
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

پیشنهاد می کنیم در سفر خود به کشور انگلیس از مکان های دیدنی بیرمنگام نیز دیدن نمایید و بازدید و سفر گردشگری خود را تنها به بازدید از شهر لندن محدود نکنید. این شهر یکی از شهرهای محبوب و شناخته ی شدن این کشور به شمار می رود. که در ادامه بیشتر با جاذبه های آن آشنا خواهید شد.

حتما که نباید با معرفی کتب شاخص و معروف هنرمندانی همچون ویلیام شکسپیر، جین آستین، چارلز دیکنز، گابریل گارسیا مارکز و آلبرت کامو انگلیس را برای قلم زدن انتخاب کنیم، انگلیس علاوه بر ادبیات و هنر در تاریخ، اقتصاد و مساحت و جغرافیایش در جهان شناخته شده است. سر زدن به جزیره ها و شهرهای انگلیس نه تنها از خالی از لطف نیست بلکه سراسر جذابیت و تازگی و خاطره انگیزی را با خود همراه دارد. در این مطلب شما عزیزان آرگایی با مکان های دیدنی بیرمنگام آشنا خواهید شد.

بیرمنگام یکی از شهرهای بزرگ و زیبای انگلستان

کشور انگلیس یکی از کشورهای مهم و بزرگ در جهان محسوب می شود که متشکل از جزایر و شهرهای زیبای بسیاری است, پایتخت آن لندن پر از باران می باشد که یکی از شهرهای گردشگر پرور به شمار می رود اما تنها شهر توریستی این کشور نیست. بدون اتلاف وقت و حاشیه سازی جهت قلم را بر روی شهر بیرمنگام قرار می دهیم چرا که هدف معرفی مکان های دیدنی بیرمنگام (رتبه دار دوم در وسعت و بزرگی) می باشد, پس همراه ما باشید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی بیرمنگام

بیرمنگام ابتدا روستای کشاورزی بود که بعدها به شهری بزرگ تبدیل شد به طوری که پس از لندن توانسته رتبه ی دوم را در مساحت و بزرگی به خود اختصاص دهد, تاریخ ارزشمند، سطح بالای زندگی به همراه جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی از جمله مزایایی است که منجر شده این شهر به عنوان یکی از پایه ثابت های میزبانی از گردشگران به شمار رود.

مکان های دیدنی و توریستی بیرمنگام

معرفی مکان های دیدنی بیرمنگام

-کانالهای آب

در قرن ۱۸ ام شبکه ی پهن راه آبی به بلندی ۵.۶ کیلومتر در بیرمنگام ایجاد گردید که به واسطه ی آن در حال حاضر قادر هستیدبا استفاده از یک قایق به بنای معروف مکعب رفته و بر روی سطح آب چرخ زده و به رستورانهای معلق غذا سرو نمایید. و یا اینکه به کافه سمت کانال رفته و از فضای دنج و خاطره انگیز آن نهایت بهره را ببرید. در رابطه با تعداد کانال های این شهر می توان گفت که از شهر ونیز دارای کانال های بیشتری است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

– ساختمان شورای شهر

این ساختمان از جمله بناهای بزرگ بیرمنگام به شمار می رود که درب ورودی آن از طرف میدان چمبرلین گالری و موزه هنری را در خود جای داده و از طرف میدان ویکتوریا یک بالکن قرار دارد که بزم پیروزی های ورزشی بومی در آن مکان اجرا گردیده و مردم زیر بالکن تجمع کرده و خوشحالی می نمایند.

آشنایی با مکان های دیدنی بیرمنگام

-صومعه ی «خطابه سنت فیلیپ»

تاریخ تاسیس این صومعه به سال ۱۸۴۹ توسط جان هنری می رسد که نخستین جای موعظه و خطبه جهت مسیحی های کاتولیکی می باشد و چندین سال پیاپی در زمینه هنر موسیقی دینی فعالیت می نماید. بنا به اعتقاد جان هنری موسیقی توانایی خارج ساختن خوبیها از درون انسانها و پراکنده شدن نیکی ها در میان ها آنها را دارد.

این صومعه در قلب بیرمنگام و در خیابان کولمور رو قرار گرفته است که در سال ۱۹۰۵ میلادی مصادف با شهر شدن بیرمنگام به صومعه ی جامع مبدل گشت. این کلیسا از بناهای تاریخی بیرمنگام و انگلیس محسوب می شود.

معرفی جاذبه های زیبا و دیدنی بیرمنگام

مکان های دیدنی زیبای شهر بیرمنگام

-موزه ی «اعتماد ملی»

این موزه قبل از نامگذاری شدن به «اعتماد ملی» به بناهای «پشت به پشت» شناخته می شد که از باقی مانده های اخیر این سبک معماری در بیرمنگام بوده اند. اگر به این شهر سفر کردید می توانید توری راهنما رزرو نمایند تا حیاط، پایه های اصلی و دودکش را تماشا کنند که به قرن ۱۹ می رسد.

آشنایی با مکان های زیبا و خاطره انگیز دیدنی بیرمنگام

– ایستگاه راه آهن خیابان «مور»

این ایستگاه از سازه های متعلق به قرن ۲۰ ام و از توقفگاههای فعال حال حاضر مرکز شهر می باشد که که در انتهای دوره ۱۹۸۰ میلادی پایانه اصلی تعطیل و پایانه بعدی ایجاد گردید. ولی مردم همچنان تقاضای بازگشایی پایانه سابق و بهره بردن از آن را داشتند که به دنبال این تقاضاها بنای اصلی که دارای سبک ۱۹۳۰ بود, در سال ۲۰۰۲ افتتاح گردید. ایستگاه راه آهن خیابان مور را به عنوان پل رابطه ساز میان لندن و بیرمنگام می شناسند که معمولا در بخش محدوده ی شهری خدمات رسانی می کند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بیرمنگام

-ایستگاه راه آهن خیابان کرزن

این ایستگاه در طرف شرقی شهر واقع شده که در حال حاضر بدون استفاده باقی مانده است اما تا سال ۱۹۶۶ میلادی جهت قطارهای باربری و مسافربری به کار گرفته می شد. جالب است بدانید بنای شگفت انگیز این ایستگاه قرار است پایه های ساخت دیگر ایستگاه خط اچ اس دو دارای ۷ سکو باشد که طرح ریزی آن برای ۲۰۲۶ میلادی شده است.

مکان های گردشگری بیرمنگام

– موزه جواهرات

این موزه در گذشته شرکت ساخت جواهر بوده است که قدمت آن به دوران ملکه ویکتوریا می رسد, موزه نامبرده از جمله موزه های (یکی از ۷ موزه) می باشد که توسط موزه غیر وابسته بریتانیا اداره می گردد, در سال ۲۰۰۸ توانست رتبه دار سوم از نظر پربازدید و گردشگرپذیر بودن از سوی تریپ ادوایزر شناخته شود. مقام بالاتر آن را عبادتگاه «پانتئون رم» دارا شده بود.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بیرمنگام

موزه تالار بلیکسلی

سبک معماری این بنا «تودوز» و استفاده شده از چارچوب های الواری در مجاورت باردلی می باشد که قدمت آن به سال ۱۵۹۰ م باز می گردد, داخل این بنا موزه ای است که در آن شاهد وسایلی متعلق به قرن ۱۷ ام بوده و یک باغ نیز جهت بازدید حیات وحش در مجاورت آن خواهید دید. گفتنی است تعداد زیادی از مصنوعات را پس از ویران شدن و فروریختن دیوارهای موزه بر اثر بمباران یافتند.

مکان های گردشگری بیرمنگام

– دادگاههای ویکتوریا

این بنا ساخته شده با آجرهای سرخ رنگ یکی از سازه های شگفت انگیز شهر بیرمنگام محسوب می شود که تاریخچه تاسیس آن به سال ۱۸۹۱ م باز می گردد. جالب است بدانید در حال حاضر نشست های قضایی بیرمنگام در این مکان انجام می گردد.

مکان های توریستی بیرمنگام

– باغ و بنای وینتربورن

باغ و بنای وینتربورن از مکان های دیدنی و منحصر به فرد شهر بیرمنگام از لحاظ تاریخی و علمی به شمار می رود که جزئی از گیاه شناسی دانشگاه این شهر به حساب آمده و یکی از بناهای متعلق به میراث فرهنگی انگلستان نیز شمرده می گردد.

مکان های گردشگری بیرمنگام

– باغ گیاه شناسی

در سمت جنوب شرقی بیرمنگام باغ گیاه شناسی واقع شده که مکانی ایده آل جهت دور شدن از همهمه زندگی شهری و پناه بردن به طبیعت مهربان می باشد، این باغ بالغ بر ۲۰۰ سال پیش شروع به فعالیت نمود. این مکان متشکل از چهار گلخانه از جنگل های نواحی گرمسیری تا مناظر بیابانی می باشد که زیستگاه بسیاری از پرندگان بومی و کمتر شناخته و ناشناخته و همچنین پروانه ها است.

آشنایی با جاذبه های توریستی و تماشایی دیدنی بیرمنگام

-سلی مانور

این بنا را می توان یکی از کهن ترین بناهای این شهر دانست که قدمت آن به قرن ۱۴ ام میلادی می رسد، سرنوشت این بنا با انتخاب شدن از سوی «جرج کدیری» صاحب کارخانه شکلات معروف دگرگون شد, به این گونه که مانع خراب کردن آن گردیده و آن را بازسازی نمود تا در مجاورت شرکت خودش خانه روستایی وی بشود. سبک معماری «سلی مانور» تودور است که همچنان در آن جا وجود داشته و توریست های زیادی را هر ساله میزبانی می کند.

آشنایی با مکان های دیدنی بیرمنگام

– تالار اصلی متدیست

این تالار از جمله ساختمان های شاخص شهر بیرمنگام محسوب می شود که متشکل از یک برج باشکوه و آجرهای سرخ رنگ زیبا بوده و در قسمت شمالی خیابان کورپوریشن واقع شده است. وسعت این بنا به گونه ای است که ۲ هزار صندلی را در خود جای می دهد و اکنون دیجی ها و گروههای موسیقی در آن برنامه اجرا می نمایند. مقابل تالار از طرف خیابان فروشگاهها قرار گرفته اند.

مکان های گردشگری و پربازدید بیرمنگام

-پارک کنون هیل

پارک کنون هیل از چند بخش حائز اهمیت است به طوری که دارای زمین گلف، زمین تنیس و مکان مناسبی برای دوندگی و تیم های ورزشی همچنین «مرکز هنری میدلندز» می باشد, در این مرکز تئاترهای متنوع، نمایش های کمدی، نمایش و ارائه کار جهت سنین گوناگون به طور مرتب برگزار می گردد که موجب شده اند تا یکی از ۵ پارک های مهم و شناخته شده شهر بیرمنگام به شمار رود.

-پارک حیات وحش حفاظت شده

این پارک در کنار کنون هیل واقع شده است که بعضی از جانورانی که خطر نابودی آنها را تهدید می کند، در این مکان نگهداری شده و حتی به علاقه مندان درباره نگهداری از آنها توضیحاتی ارائه داده می شود. جالب است بدانید که می توانید حیواناتی مانند میمون ها، خزنده ها، و پاندای سرخ را از فاصله ی نزدیک مشاهده کنید.

-کافه یورک

اگر قصد چشیدن طعم یکی از بهترین صبحانه و یا میان وعده ی عمرتان را دارید, در طی سفر خود به انگلیس حتما به شهر بیرمنگام شر زده و کافه یورک را به میزبانی انتخاب کنید. در این کافه طعم ها محدود و اسیر مرزها نیستند، بلکه خلاقیت توام با آشنایی نشات گرفته از سفرهای بسیارشان به تمامی نقاط جهان موجب شده تا طعمی منحصر به فرد و فراموش نشدنی را تجربه کنید. یکی دیگر از مزیت های این کافه استفاده از مواد اولیه کیفیت دار و سالم محلی است. در رابطه با ساعات کاری آن نیز می توانید از ۹:۳۰ صبح – ۴ عصر مهمان کافه و نانوایی یورک گردید.

مکان های دیدنی زیبا و منحصر به فرد شهر بیرمنگام

آشنایی با مکان های دیدنی بیرمنگام

در این مطلب گردشگری – جهانگردی شما عزیزان را با مکان های دیدنی بیرمنگام آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه و پسند شما علاقه مندان واقع شده باشد. همچنین برای آشنایی با دیدنی های لندن می توانید بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *