دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین راه های از بین بردن بوی سیر از دهان را بشناسید

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

بسیاری از افراد از خوردن غذاهای سیر دار بخاطر بوی بدی که پس از خوردن آن در دهان ایجاد می شود خودداری می کنند. بسیاری از مواد غذایی موجود در منزل و آشپزخانه در از بین بردن بوی سیر موثر می باشند.

افزودن سیر به غذاهای مختلف باعث می شود تا این گونه غذاها طعمی فوق العاده پیدا کنند اما برخی از افراد از خوردن این گونه غذاها بخاطر بوی بد آن خودداری می کننذ. روش های از بین بردن بوی سیر را در این مطلب برای شما آورده ایم تا بتوانید با خیال راحت تر این غذاها را بخورید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

یکی از برترین و موثرترین روش های از بین بردن بوی سیر حذف ترکیبات سولفوری تولید کننده این بو از دهان می باشد. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که شامل مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان شویه می باشند. برای رفع بوی بد سیر حتما بخاطر داشته باشید که باید زبان خود را مسواک بزنید. استفاده از گیاهان و دیگر مواد خوراکی نیز برای رفع بوی بد دهان موثر می باشند.

از بین بردن بوی سیر

روش های عالی و موثر از بین بردن بوی سیر

خوردن غذاهایی ک حاوی سیر می باشند باعث بد بو شدن دهان شما می شود، به همین منظور برای درمان بوی بد دهان باید از خوشبو کننده های دهان استفاده کنید و برای رفع کامل بوی بد از دهان باید اینکار را بطور مداوم انجام دهید. از این خوشبو کننده ها باید هر نیم تا یک ساعت استفاده کنید تا ماده ای که باعث ایجاد بوی بد دهان شده بطور کامل از جریان خون پاک شود. با وجود اینکه یکی از روش های موثر از بین بردن بوی سیر استفاده از مسواک است این نکته را باید در خاطر داشت که نمی توان مسواک را برای همیشه در دهان نگاه داشت. به همین دلیل بهتر است از برخی خوراکی ها برای این منظور استفاده کنید.

لیمو

استفاده از یک برش لیمو می تواند در رفع بوی سیر معجزه کند. شما می توانید از این ماده غذایی به عنوان چاشنی استفاده کنید و یا آب لیمو را به لیوان آب اضافه کنید. استفاده از آب نبات های لیمویی نیز می توانند در رفع بوی بد سیر موثر باشند.

روش های خانگی از بین رفتن بوی سیر

سبزی جعفری

وقتی سفارش پاستای سیر یا همبرگر پر از پیاز می دهید در کنار غدای اصلی برای شما چند عدد برگ جعفری تازه نیز قرار می دهند، این سبزی هم برای تزیین غذا و هم برای از بین بردن بوی سیر مورد استفاده قرار می گیرد. با جویدن این سبزی روغن هایی در دهان آزاد می شوند که حس تازگی را به دهان شما می بخشد. دیگر سبزی ها مثل ریحان و رزماری نیز دارای این خاصیت هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سیب

سیب و میوه هایی مثل گلابی و هویج دارای مقادیر فراوان فیبر می باشند جویدن این میوه ها باعث می شود بزاق دهان به مقدار بیشتر ترشح شود و در نهایت همانند یک اسکراب باعث تمیزی دهان می شود.

رفع بوی سیر

ادویه های قابل جویدن

دیگر مواد خوراکی مثل بادیان، هل، گشنیز و رازیانه برای از بین بردن بوی بد سیر بسیار موثر می باشند. ترکیب با استفاده از مقادیر یکسان این سبزی ها تهیه کنید. ترکیب بدست آمده را در ظرفی دردار ریخته و در آشپزخانه کنار دیگر ادویه ها مثل نمک قرار دهید. جویدن تنها چند دانه از این ترکیب باعث می شود دهان شما خوشبو شود.

برگ نعنا و چوب دارچین

هر دو این مواد غذایی باعث از بین رفتن بوی گوگردی سیر می شوند. در دارچین یک نوع روغن های اساسی وجود دارد که با میکروب های موجود در دهان نیز مبارزه می کند. استفاده از آدامس نعنا یا دارچین نیز دارای همین تاثیرات می باشند. اگر جز آن دسته از طرفداران آدامس ها می باشید بهتر است آدامس هایی را مصرف کنید که دارای زایلیتون می باشند و از پوسیدگی دهان پیشگیری می کنند.

از بین بردن بوی بد دهان بر اثر سیر

توت و ماست

بخاطر طعم فوق العاده غذاهایی که حاوی سیر می باشند نمی توان از مصرف آن ها چشم پوشی کرد اما شما می توانید با رعایت رژیم غذایی خاصی می توانید از خواص و فواید سیر برای سلامت بهره برده و نگران از بین بردن بوی سیر پس از صرف این گونه غذاها نباشید. دو بار در روز نصف فنجان ماست ساده بخورید تا سطح سولفید هیدروژن موجود در دهان کاهش پیدا کند.

خردل

یکی دیگر از مواد خوراکی موثر در از بین بردن بوی سیر خردل می باشد یک قاشق چایخوری خردل را از داخل دور دهان خود بمالید و پس از گذشت یک دقیقه آن را خارج کنید. پس از آن نصف قاشق چایخوری خردل را قورت دهید تا وارد معده شود و بوی بد سیر را از بین ببرد.

چای

چای، چای سبز و چای نعنا حاوی پلی فنول می باشند. این ماده معدنی باعث می شود ترکیبات سولفوری ایجاد شده در دهان بر اثر خوردن سیر از بین برود. برای از بین بردن بوی بد سیر بهتر است پس از صرف غذاهای حاوی سیر مقداری چای بنوشید.

از بین رفتن بوی سیر در طب سنتی

شیر

پژوهش ها نشان می دهند که نوشیدن شیر می تواند در از بین بردن بوی سیر بر اثر مصرف غذاهای سیر دار موثر باشد. پژوهشگران بیان کرده اند که چربی موجود در این ماده غذایی باعث می شود ترکیبات سولفوری تشکیل شده بر اثر مصرف سیر کاهش یابند. برای این منظور شیر پ چرب بهتر از شیر کم چرب می باشد.

از بین بردن بوی بد سیر

دانه های قهوه

عقیده بر این است که جویدن دانه های قهوه کامل یا آسیاب شده باعث کاهش بوی بد سیر در دهان می شود. البته لازم به ذکر است که نیازی به خوردن این دانه ها نیست بلکه می توانید آن ها را جویده و سپس از دهان خود خارج کنید.

شما می توانید با مصرف این مواد غذایی برای از بین بردن بوی سیر اقدام کنید و از خواص و فواید درمانی سیر بهره مند شوید. شما دوستان عزیز و همراهان گرامی در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در رابطه با درمان بیماری ها با استفاده از طب سنتی و درمان خانگی به بخش درمان خانگی و طب سنتی رجوع کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *