دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با خواص بادیان و موارد منع مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب تمامی خواص بادیان را به همراه عوارض جانبی و تداخلات آن مطرح می کنیم و شما می توانید با خواندن این مطلب اطلاعات جامعی درباره این گیاه بدست آورید.

بادیان یکی از ادویه هایی می باشد که در خانه هر ایرانی می توانید آن را پیدا کنید. این ادویه دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی است بنابراین خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد که بهتر است از استفاده آن غافل نشوید.

اطلاعاتی درباره بادیان

اطلاعاتی درباره بادیان

بادیان یکی از گیاهان گلداری می باشد که به میوه آن اهمیت بسیار زیادی داده می شود و بخش پر خاصیت گیاه محسوب می شود. دانه های بادیان دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشد و از سالیان دور مورد استفاده تمامی مردم بوده است. یادتان باشد که رازیانه و بادیان یک گیاه نیستند و خواص رازیانه با خواص بادیان بسیار متفاوت است هرچند که این دو گیاه شباهت های بسیاری با یک دیگر دارند.

خواص بادیان

بادیان دارای فواید بسیار زیادی می باشد و به سالم ماندن بدن کمک می می کند. بیش تر فوایدی که این گیاه برای بدن دارد به علت وجود آنتی اکسیدان هایی می باشد که درون این گیاه وجود دارد و این آنتی اکسیدان ها برای بدن بسیار ضروری هستند.

ضد افسردگی

افسردگی یکی از بیماری های رایجی می باشد که سرتاسر دنیا زنان و مردان بسیار زیادی را گرفتار می کند. این بیماری در زنان دو برابر مردان رخ می دهد و با ناتوان کردن افراد در ارتباط است. تحقیقاتی که در سال های اخیر صورت گرفته است نشان می دهد که استفاده از بادیان می تواند به درمان این بیماری کمک کرده و از بروز نشانه های آن در افراد پیشگیری می کند و به اندازه دارو های ضد افسردگی توانایی دارد.

پیشگیری از زخم معده با بادیان

  •  آرون گروپس

پیشگیری از زخم معده

زخم معده یکی از بیماری های دردناکی می باشد که مربوط به دستگاه گوارش بوده و فرد نشانه های بسیاری مانند دیر هضمی غذا، حالت تهوع و سوزش در معده را تجربه می کند. درمان های سنتی که برای این مشکل به کار می رود با کاهش اسید معده این بیماری را درمان می کند اما بادیان می تواند به صورت نامحسوس این مشکل را از بین برده و یا از بروز علامت های دردناک آن پیشگیری کند.

کاهش رشد میکروب ها

بادیان دارای خواص آنتی باکتریال می باشد و می تواند از رشد باکتری ها و میکروب ها پیشگیری کرده و حتی رشد آن ها را کنترل کند. یادتان باشد که عامل بیش تر بیماری های پوستی قارچ ها هستند و بادیان می تواند از رشد آن ها پیشگیری کرده و بیماری های پوستی شما را کاهش می دهد.

بهبود نشانه های یائسگی

یائسگی در خانم هایی ایجاد می شود که در سنین ۴۵ تا ۵۵ سال هستند و نشانه های بسیاری برای آن ها به همراه دارد که شامل تعویق در عادت های ماهیانه، اختلالات خواب، افسردگی و … می باشد. این دوره یکی از دوره های مهم زندگی هر خانمی است و نمی توان از آن فرار کرد ولی می توان با کمک برخی از مواد غذایی و دارویی نشانه های آن را کاهش داد. با توجه به تحقیقاتی که بر روی خواص بادیان انجام شده است نشان می دهد که مصرف روزانه این گیاه توسط خانم هایی که دروان یائسگی قرار دارند بسیار موثر بوده و می تواند نشانه ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

خواص بادیان

کنترل قند خون

اگر نتوانید میزان قند خون را در بدن کنترل کنید قطعا به دیابت مبتلا خواهید شد. اینجا هم بادیان به کمک شما می آید و اگر این ماده را به رژیم غذایی خود وارد کنید می توانید قند خون خود را متعادل کنید.

درمان التهاب

التهابات می توانند بر مفاصل و بافت های بدن اثر گذاشته و وضعیت نامطلوبی را برای شما بوجود بیاورند. البته این مشکل می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن باشد که نشانه مبارزه با عفونت ها است. اگر دوست دارید که التهابات درونی بدن خود را کاهش دهید می توانید از بادیان استفاده کنید زیرا التهابات بیش از حد می تواند باعث ایجاد بیماری های قلبی، سرطان و دیابت شود.

خواص دیگر

بادیان دارای خواص بسیار زیادی می باشد که اثرات دیگر این گیاه بر بدن را به صورت خلاصه برایتان بیان می کنیم.

  • بهبود در عملکرد دستگاه گوارش
  • کاهش وزن
  • بهبود نشانه های آسم
  • حفظ سلامتی بدن
  • کاهش نشانه های دوران قاعدگی
  • تاخیر در پیشرفت بیماری های چشمی مانند آب مروارید
  • بهبود مشکلات پوستی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان بی خوابی
  • درمان پسوریازیس
  • درمان گال
  • درمان یبوست
  • درمان PMS
  • درمان اسپاسم های عضلانی

عوارض بادیان

عوارض بادیان

بادیان برای بسیاری از افراد بی خطر می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید ولی ممکن است برای عده کمی از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کند. افرادی که به رازیانه، کرفس و جعفری حساسیت دارند نباید از این گیاه استفاده کنند زیرا امکان بروز حساسیت در آن ها بیش تر از سایرین می باشد. عوارض جانبی این گیاه عبارت است از :

  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • ایجاد مشکلات گوارشی
  • التهابات موضعی و ورم صورت و گلو

تداخلات بادیان

بادیان یکی از گیاهانی می باشد که در بسیاری از غذا ها یافت می شود ولی ممکن است در برخی از موارد تداخلاتی با بیماری ها و مواد غذایی داشته باشد که آن ها را برایتان بیان می کنیم.

قرص های ضد بارداری

یکی از رایج ترین تداخلاتی که این گیاه با دارو ها دارد استفاده همزمان از دارو های ضد بارداری با گیاه بادیان می باشد. این گیاه در اثر گذاری این دارو ها مشکل ایجاد می کند و اثر گذاری آن ها را کاهش می دهد.

قرص های استروژنی

بادیان دارای میزان کمی استروژن می باشد و اگر همزمان این گیاه را با دارو های استروژن استفاده کنید ممکن است از تاثیر قرص ها بکاهد و دوز لازم استروژن به بدن شما نرسد.

 

خواص بادیان

تاموکسیفن

قرص تاموکسیفن یکی از دارو هایی می باشد که برای درمان و پیشگیری از سرطان های حساس به استروژن استفاده می شود و اگر از این دارو استفاده می کنید بهتر است بادیان را مصرف نکنید.

تفاوت بین چند گیاه مشابه

خواص بادیان

رازیانه، گیاه بادیان رومی و بادیان ختایی سه گیاه مشابه هستند که تقریبا می توان گفت ظاهر و بویی مشابه دارند و تشخیص آن ها کمی دشوار می باشد. بادیان رومی خشک شده میوه بادیان است که برگ های آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص درمانی بسیاری است. بادیان ختایی پریکارپ درختی است که از دسته درختان همیشه سبز است و رازیانه یکی از سبزی های معطر می باشد و برگ های آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از افراد در غذا های خود از آن استفاده می کنند. جالب است بدانید که این گیاهان دارای خاصیت های مشابهی هستند و فقط در برخی موارد با یک دیگر تفاوت دارند و کاربرد های آن ها تفاوت چندانی ندارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *