دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ماده مخدر دی ام تی و اثرات مخرب آن در کوتاه مدت و طولانی مدت

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از انواع مواد توهم زا دی ام تی است که امروزه در بین اکثر نوجوانان و جوانان مصرف آن شایع شده است، اما برخی از افراد در مورد این ماده اطلاعی ندارند به همین خاطر در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با ماده مخدر دی ام تی بیشتر آشنا کنیم.

دی ام تی مخفف Dimethyltrypatamin است که به عنوان قوی ترین ماده توهم زا در دنیا محسوب می شود که از هزاران سال پیش قبیله های آمازون دمنوشی مخصوصی از گیاهان و درختان آن منطقه تهیه می کردند که دارای دی ام تی بود از این رو، اگر شما نیز تصور می کنید که این ماده مخدر جدید و صنعتی است کاملا در اشتباه هستید، در ادامه مطلب شما عزیزان را بیشتر با این نوع ماده مخدر آشنا خواهیم کرد.

آنچه در مورد ماده مخدر DMT باید بدانید

گیاهی که در جنگل های آمازون از این قدرت برخوردار است آیاهوآسکا می باشد و فرمول ساخت آن بسیار مشابه فرمول مولکول های LSD است و در کشور هایی مانند : فرانسه، آمریکا، آلمان .. که مصرف این ماده بسیار پرطرفدار است به آن دیمیتری هم گفته می شود و برخی دیگر به آن مولکول روح نیز می گویند زیرا، معتقد هستند که این ماده بعد از مرگ در بدن ترشح می شود.

آشنایی با ماده مخدر دی ام تی

نکته جالب این است که دی ام تی مولکول است که در بدن انسان ترشح می شود و یکی از فرضیه های در رابطه با این موضوع گفته شده است که این ماده در بدن هر موجود زنده ای وجود دارد که در زمان مرگ در بدن ترشح خواهد شد، این ماده در مراسمی در کشورهای مثل پرو مورد استفاده قرار گرفته می شد و تقریبا سال ۱۹۰۰ وارد ایالت متحده آمریکا شد و در دهه شصت میلادی مصرف آن بسیار رایج شد همچنین، در سال ۱۹۷۰ در سند بین المللی کنترل مواد مخدر این ماده در دسته مواد مخدر قرار گرفت.

آشنایی بیشتر با ماده مخدر دی ام تی

طریقه مصرف دی ام تی

این ماده نیز مانند دیگر مواد مخدر می توان با روش مختلفی مصرف کرد که نحوه مصرف آن عبارتند از :

تزریق :

در این حالت فرد مصرف کننده به سرعت تحت تاثیر قرار گرفته می شود و به مدت پنج تا هشت دقیقه توهم شدید را تجربه می کند و پس از این مدت کم کم تاثیر آن کاهش پیدا می کند و فرد باید به منظور پذیرفتن واقعیت اطراف خود تلاش نماید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش مصرف دی ام تی

کشیدن یا دود کردن :

تاثیر ماده مخدر دی ام تی بسته به میزان مصرف آن در افراد با یکدیگر متفاوت است، به گونه ای که فرد با یک واحد مصرف به مدت پنج دقیقه توهم شدید را تجربه خواهد کرد و اما با مصرف میزان بیشتر فرد دچار توهم شنیداری، دیداری و حسی خواهد شد و با مصرف زیادتر ترس و اضطراب شدید و دیدن تصاویر عجیبی را تجربه می کند و پس از زمان ده دقیقه به اتمام می رسد اما مصرف کننده تصور می کند که به مدت یک سال سپری شده است.

نوشیدن دمنوش آیاهوآسکا :

این نوع روش مصرف نیز به زمان زیادی نیاز دارد تا دی ام تی تاثیر خود را بگذارد اما مدت زمان زیادی فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

نحوه مصرف ماده مخدر DMT

بررسی اثرات دی ام تی در کوتاه مدت و دراز مدت

به دلیل تاثیرات کوتاه مدت دی ام تی از آن به جای LSD مورد استفاده قرار گرفته می شود زیرا، فرد مصرف کننده دچار همان حالتی می شود که از LSD استفاده می کرد اما با مدت زمان کوتاه، زیرا حالت توهم دی ام تی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طول می انجامد اما با مصرف ال اس دی به مدت چند ساعت طول می کشد و دی ام تی بر روی فرد مصرف کننده به سرعت تاثیر گذار است و فرد با مصرف این ماده دچار حالت های زیر خواهد شد:

  • سرگیجه
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • افزایش فشار خون و ضربان قلب
  • تجربه خروج از جسم
  • توهم دیداری و شنیداری
  • احساس لذت زیاد
  • مشاهده نور های دید و درخشان
  • اختلال و تحریف در درک مکان و زمان
  • حالت تهوع و استفراغ
  • مشکلات مرتبط با هماهنگی بدن

در رابطه با تاثیر طولانی مدت دی ام تی بر روی فرد مصرف کننده باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما پیامدهای روانی مهم ترین خطر استفاده از دی ام تی در دراز مدت می باشد که برخی از عوارض آن عبارتند از : افکار مغشوش، رفتار و افکار پارانویایی، اختلالات روانی، اختلال در درک و ادراک، اختلال در بینایی.

بررسی اثرات ماده مخدر دی ام تی

اعتیاد آوردن بودن دی ام تی

این ماده توهم زا در فرد احساس لذت، سرخوشی و توهم ایجاد می کند اگر چه اعتیاد جسمی نداشته اما فرد مصرف کننده به منظور رسیدن به احساس سرخوشی به مصرف آن عادت می کند، هنوز در رابطه با این موضوع که تا چه اندازه این ماده اعتیاد آور است چیزی مشخص نشده است اما بهتر است، بدانید که این ماده مخدر در فرد مصرف کننده برخلاف توهم زا های دیگر تحمل دارویی ایجاد نمی کند، اما افرادی که دچار حالت سرخوشی می شوند بار ها تمایل به استفاده از آن دارند.

مشخصات شکل ظاهری DMT

این ماده توهم زا مشابه دانه های برف است و سفید تر بودن این دانه ها به این معنا است که ماده قوی می باشد و از خلوص بیشتری برخوردار است و به دلیل اینکه تهیه آن کار سختی است جزو ماده های کمیاب است و آن چیزی که در خیابان ها به فروش می رسد داری بلور ها یا پودر های به رنگ زرد است.

مشخصات دم ام تی

آزمایش های مختلف جهت تشخیص مصرف دی ام تی

همانطور که می دانید با انجام یک سری آزمایش ها می توان متوجه شد که فرد از این ماده توهم زا استفاده کرده است و یا خیر، که این آزمایش ها عبارتند از :

آزمایش ادرار : در این آزمایش مشخص خواهد شد که فرد در بیست و چهار ساعت گذشته از این ماده مصرف کرده است یا خیر و پس از آن از طریق کلیه ها دفع می شود.

آزمایش بزاق : در این آزمایش مصرف دی ام تی را یک تا پنج روز پس از استفاده نشان خواهد داد.

آزمایش مو : با این آزمایش مصرف این ماده مخدر تا نود روز بعد از استفاده مشخص خواهد شد حتی در صورتی که فرد تنها یک بار آن را استفاده کرده باشد.

ضمن سپاس از همراهی شما، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با ماده مخدر کریستال، علائم مصرف شیشه و عوارض مصرف شیشه می توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *