دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ته چین بادمجان متفاوت و لذیذ

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

ته چین بادمجان یکی از انواع غذا های خوشمزه و اصیل ایرانی است که شما می توانید با این نوع غذا از مهمان های خود پذیرایی کنید. طرز تهیه ته چین بادمجان با قارچ و مرغ را با بهترین روش در ادامه این مطلب ملاحظه خواهید کرد.

ته چین ها اقسام مختلفی نظیر ته چین مرغ و ته چین گوشت و ته چین بادمجان و … دارند. در ادامه این مطلب طرز تهیه ته چین بادمجان را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

ته چین نوعی غذای ایرانی است که به خاطر شکل و فرم زیبایی که دارد به عنوان غذای رسمی در مهمانی و مجالس سرو می شود. در این بخش ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه نوعی ته چین خوشمزه که ته چین بادمجان نام دارد آشنا سازیم.

ته چین بادمجان

مواد لازم

بادمجان : ۳ عدد
برنج : ۳ پیمانه
ران مرغ پخته : ۱ عدد
ماست : ۱ پیمانه
زرده تخم مرغ : ۲ عدد
زعفران دم کرده : به میزان لازم
کره : ۲۵ گرم
نمک : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق
پیاز متوسط : ۱ عدد
قارچ خرد شده : ۱ پیمانه

طرز تهیه ته چین بادمجان

ابتدا برنج را با مقداری نمک و آب خیس کنید و سپس مرغ را در درون قابلمه ای قرار دهید تا پخته شود و بادمجان ها را پوست بکنید و بر روی بادمجان ها نمک بریزید تا تلخی آن ها گرفته شود و مقدار زیادی روغن جذب آن ها نشود.
در مدتی که گوشت مرغ در حال پخته است آب برنج را در درون قابلمه ای بریزید تا بجوشد و بادمجان ها را نیز بعد از مدتی آبکشی کنید و سپس آن ها را سرخ کنید.

سرخ کردن بادمجان ها در درون تابه بادمجان سرخ شده
در مرحله بعدی پیاز نگینی شده را در درون قابلمه ای مناسب تفت دهید و بعد از این که پیاز ها سرخ شدند قارچ را به پیاز اضافه کنید و به خوبی قارچ را تفت دهید و مرغ پخته شده را تکه تکه کنید و سپس تکه های مرغ را به مخلوط قارچ و پیاز اضافه کنید و تکه های مرغ را نیز سرخ کنید بعد از تفت خوردن مرغ رب گوجه فرنگی را نیز به مخلوط مواد ته چین بادمجان اضافه کنید و سپس ۱/۲ قاشق چای خوری زیره به مواد ته چین اضافه کنید.

تفت دادن گوشت مرغ ریش ریش شده
سپس برنج را در درون قابلمه بریزید و بجوشانید و کمی زنده تر آن را آبکش کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ریختن برنج در درون قابلمه
در مرحله آخر روش پخت ته چین بادمجان ماست و زعفران و زرده تخم مرغ را در درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط کردن ماست و زعفران و تخم مرغ

 سپس به مخلوط زعفران و تخم مرغ و ماست برنج آبکش شده را اضافه کنید.

مخلوط کردن برنج با زعفران
۱/۳ از برنج را در ته قابلمه ای مناسب بریزید.

ریختن برنج زعفرانی در درون قابلمه

 از مخلوط مواد قارچ و مرغ بر روی برنج بریزید و سپس بادمجان ها را بر روی مواد بچینید و ۱/۳ باقی مانده از برنج را بر روی مواد بریزید و سپس مخلوط مرغ و قارچ و بادمجان های سرخ شده را به ترتیب بر روی برنج بچینید.

چیدن بادمجان ها و گوشت مرغ بر روی برنج زعفرانی

 باقی مانده برنج را بر روی مواد بریزید و مقداری مواد را فشار دهید تا صاف و منسجم شوند و سپس کره  را بر روی برنج خرد کنید و به مدت ۱:۳۰ قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

ته چین مرغ و بادمجان
می توانید ته چین بادمجان را در درون فر نیز قرار دهید در این روش باید مواد را به همان ترتیبی که گفته شد در درون ظرف پیرکسی و یا در درون قالب فر  بریزید و سپس روی ظرف را فویل بکشید و سپس روی فویل را سوراخ کنید.

ریختن برنج زعفرانی در درون قالب فر طرز تهیه ته چین بادمجان در منزل

ظرف را به مدت ۶۰ دقیقه در درون فر با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهید تا ته دیگ طلایی شود و بعد از مدت زمان ذکر شده چند دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی سطح ته چین نیز طلایی شود.

       تزیین کردن ته چین

دستور تهیه ته چین بادمجان و گوشت چرخ کرده

ته چین را می توان به روشهای مختلفی در منزل طبخ کنید، از این رو در اینجا قصد داریم طرز تهیه ته چین گوشت چرخ کرده و بادمجان را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • برنج/ ۳ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده/ ۳۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ/ ۳ عدد
  • ماست/ یک لیوان
  • بادمجان متوسط/ ۳ عدد
  • زعفران دم کرده/ نصف استکان
  • رب گوجه فرنگی/ ۲ قاشق غذا خوری
  • پیاز/ یک عدد
  • روغن/ نصف لیوان

آموزش تهیه ته چین بادمجان

روش تهیه ته چین گوشت و بادمجون

برای تهیه ته چین در ابتدا بهتر است برنج را از چند ساعت قبل بخیسانید و بعد مطابق روش پخت بالا در آب جوش کمی پخته و آبکش کنید، سپس آن را کنار بگذارید.

بادمجان ها را نیز بعد از پوست کندن و حلقه حلقه کردن نمک بپاشید و داخل آب بریزید تا کمی از تلخی آن گرفته شود، سپس آبکش کرده و در روغن سرخ کنید، گوشت چرخ کرده را نیز به همراه پیاز خرد شده در روغن تفت دهید و رب را به آن بیفزایید، در آخر نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین را اضافه کنید و حرارت زیر آن را خاموش کنید.

برای بهتر شدن ته چین و اینکه مواد داخل آن وا نرود، ماست را داخل تنظیف بریزید و نیم ساعت صبر کنید تا آب ماست گرفته شده و به حالت چکیده درست شود.

اکنون ماست، زرده تخم مرغ (می توانید مقداری سفیده را نیز همراه زرده ها استفاده کنید) و زعفران را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس برنج آماده شده در مرحله قبلی را به آن بیفزایید، یک تا دو قاشق روغن را نیز افزوده و بعد با کمی روغن کف قابلمه را چرب کنید.

سپس مقداری برنج را کف قابلمه بریزید و با قاشق روی آن را فشار دهید، سپس بادمجان ها را به طور مرتب روی آن بچینید و مواد گوشتی را روی بادمجان ها بریزید، دوباره برنج بریزید و مجددا فشار دهید، لایه بعدی را نیز به همین ترتیب اضافه کنید، در انتها دوباره سطح برنج را با قاشق فشار دهید تا ته چین در حین پخت وا نرود و بعد درب قابلمه را ببندید و آن را روی حرارت بگذارید تا به خوبی دم کشیده و آماده شود، به طور کلی  درحدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا ته چین شما آماده شود.

روش تهیه ته چین بادمجان

امیدواریم از طرز تهیه ته چین بادمجان در منزل نهایت لذت را ببرید. بعد از آماده شدن ته چین می توانید آن را با کمک خلال بادام و خلال پسته و زرشک به زیبایی تزیین کنید و یا با کمک روش های تزیین ته چین این غذای خوشمزه را تزیین کنید. برای مشاهده آموزش روش پخت انواع غذا با بادمجان کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *