دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت ذرت و نکات طلایی برای تهیه صحیح آن در خانه

  • محدثه خاکشور
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب اختصاص یافته به آشپزی آرگا برای آشنایی شما کدبانوهای عزیز با طرز تهیه شربت ذرت این شربت غلیظ دست به نوشتن زده و آموزش آن را همراه با نکاتی ارزشمند و کاربردی ارائه داده است.

شربت ذرت یا همان سیروپ ذرت (کون سیروپ) از جمله شربت های غلظت دار می باشد که از ذرت تهیه شده و برای پخت شیرینی و کیک، تهیه پای ها، نوشابه و آبنبات، برخی فراورده های غلات و … مورد استفاده قرار می گیرد؛ این شربت را می توانید در صورت تمایل فروشگاههای شیک و هایپرمارکت ها خریداری کنید و یا آن را در منزل به روشی ساده تهیه نمایید. در ادامه مطلب طرز تهیه شربت ذرت را آموزش می دهیم.

شربت ذرت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شربت ذرت از جمله شربتهای گلوکزی بوده که در دو گونه تیره و روشن تهیه و یا ساخته می شود، که در مقایسه با شیره شکر دارای شیرینی کمتری می باشد و بعد از خنک گردیدن شکرک نمی بندد. این شربت غلیظ در آشپزی کاربرد بالایی دارد که افزودن آن به کیک موجب زیاد شدن رطوبت کیک و در نتیجه افزایش زمان نگهداری می گردد.

آموزش روش تهیه شربت ذرت

چه جایگزین هایی می توان برای شربت ذرت تهیه کرد؟

۱ – عسل

یکی از گزینه هایی که می توان جهت تهیه یک شربت مشابه مزه ی شربت ذرت، از عسلی معتدل با رنگ روشن بهره ببرید, از این شربت برای تهیه آبنبات استفاده نکنید زیرا شکرک می بندد. ولی جهت روش های تهیه شیرینی و کیک، پای ها و … بهره ببرید.

۲ – شربت برنج قهوه ای

این شربت شربتی غلیظ است که جهت حفظ سطح یکسان قند خون مناسب می باشد که مثل شربت ذرت مانع شکرک بستن شکر می گردد، شربت قهوه ای دارای مزه ای شبیه مالت بوده که در صورت سازگاری با ذائقه شما برای بکار بردن در دستور پخت شیرینی ها، کیک ها، آبنبات و … می توانید مورد استفاده قرار دهید.

۳ -شربت طلایی

این شربت دارای مزه ای مابین شربت ذرت تیره و روشن می باشد که دارای ساختاری سفت (نسبت به شربت ذرت) است،این شربت گزینه ی مناسبی برای تهیه دسرها به حساب می آید که در مقایسه با شربت ذرت معروف تر است، البته این شناخته بودن بیشتر به انگلستان محدود می شود.

طرز پخت شربت ذرت با طعمی ایده آل

۴ -شهر آگاوه

این شهد (نکتار) شربتی غلیظ می باشد که از این نظر مانند شربت ذرت است. از این شهد می توانید جهت ساخت سس ها و پای ها بهره ببرید، اما برای آبنبات مناسب نیست.

  •  آرون گروپس

مواد مورد نیاز

  • ۱۰۰ گرم شکر
  • ۵ پیمانه آب
  • ۱ دانه وانیل
  • ۴ عدد بلال
  • ۲ قاشق چای خوری نمک

آموزش طرز تهیه شربت ذرت با طعمی تکرار نشدنی

برای شروع و در اولین اقدام بلال ها را پوست گرفته و همه نخ های طلایی رنگ آن را بگیرید  به طوری که بلال ها سالم و بدون پوست و هر چیز دیگری باشد.

سپس بلال ها را شکل حلقه های قطور برش بزنید؛ در یک ظرف پر از آب (۵پیمانه) بلال ها را گذاشته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب بجوشد به طوری که تنها تقریبا دو پیمانه از آب در ته ظرف بماند.

آموزش طرز تهیه شربت ذرت برای تهیه دسرها

بلال های پخته شده را درون یک آبکش بشویید و زمان دهید تا آب آن گرفته شود، پس از اینکه آب آن گرفته شد, به وسیله ی دست کاملا عصاره آن را بگیرید(با دست باید فشار داده تا آب آن یا همان عصاره آن خارج شود).

اکنون به عنوان آخرین مرحله عصاره (شیره) ذرت به دست آمده را با وانیل، نمک و شکر ترکیب کرده و برای زمانی حدودا یک ساعت بر روی حرارت متوسط (کم) بگذارید تا به غلظت مورد نظر برسد.

چند نکته طلایی در طرز تهیه شربت ذرت

  • شربت ذرت از دانه های بلال تهیه می شود، نباید از ساقه های بلال استفاده کنید.
  • بهتر است از بلال های تازه استفاده کنید، در غیر این صورت شیره کم مقداری به دست می آید.
  • در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از یک دانه وانیل از ۲ – ۳ قطره اسانس وانیل بهره ببرید.
  • این شربت به مدت یک ماه پس از تهیه قابل نگهداری در یخچال و قابل استفاده می باشد.

آموزش طرز تهیه شربت ذرت

شربت ها دسته ای از نوشیدنی ها محسوب می شوند که نقش مهمی در سلامتی، ارتقا دهنده ی طعم ها، افزایش آب بدن و در نتیجه بهبود سلامتی دارند، اما این شربت ها خود نیز کاربرد و قابلیت های مختلف دارند همه ی شربت ها به عنوان نوشیدنی به تنهایی قابل میل کردن نمی باشد. به عنوان مثال شربت ذرت که در این مطلب طرز تهیه آن را آموزش دادیم، در تهیه شیرینی ها، کیک ها و دسرها به کار گرفته می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *