دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مهمترین نکات پوشیدن کت و شلوار برای آقایان خوش پوش

  • سحر هودانلویی
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

رعایت نکات پوشیدن کت و شلوار در به اشتراک گذاشتن سلیقه و تیپی منحصر بسیار اثر گذار است که از این رو در این مطلب از مجله آرگا به صورت اختصاصی تیپ رسمی کت و شلوار را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

همان طور که می دانید خرید هر چیزی اعم از لباس و پوشاک دارای قوانین و اصول خاصی می باشد که در این رابطه انتخاب کت و شلوار مردانه شیک نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این رو در ادامه این مطلب به نکات پوشیدن کت و شلوار برای آقایان جذابی که تیپ و استایل برایشان بسیار مهم است، پرداخته ایم.

توصیه های مهم در رابطه با انتخاب کت و شلوار

معرفی نکات پوشیدن کت و شلوار

توصیه های گفته شده در ادامه مطلب از مهم ترین نکات پوشیدن کت و شلوار به حساب می‌آید که تمام آن را برای شما طرفداران تیم مجله آرگا گرد آوری کرده ایم.

  • توجه کافی به سرشانه های کت

در ابتدای انتخاب کت و شلوار مناسب برای اندام خود باید به شانه ها توجه کافی داشته باشید. چرا که شانه و سرشانه از اساسی ترین قسمت ها در یک کت مردانه به حساب می‌آید که باید بیاید بدون کشیدگی و چین و چروک بر روی اندام قرار گیرد.

  • در قد آستین دقت نمایید

به طور کلی آستین یک کت مناسب در جایی تمام می‌شود که آرنج دست شروع می‌شود. از این رو کتی را انتخاب نمایید که قد آستین بلند و یا کوتاه نباشد. همچنین پیراهن باید نیم ساعت از آستین کت بیرون بیاید و نباید طول بیرون آمدگی پیراهن از آستین کت بیشتر از یک و نیم سانتی متر باشد.

  • در قد شلوار توجه کنید

طبیعی است که باید قد شلوار مناسب قد اندام تان باشد. اگر سراغ کتی با شلوار های کلاسیکی رفتید باید قد شلوار از پشت تا اواسط پاشنه کفش تان قرار گیرد. توجه داشته باشید که هرچه شلوار شما گشاد تر باشد قطعا قد آن نیز به همین مقدار افزایش پیدا می کند. اگر دوست دارید که قد شلوار تا قوزک پا باشد باید مدل شلوارتان را کمی تنگ تر انتخاب کنید.

  • توازن رنگ و طرح کت و شوار

از دیگر نکات پوشیدن کت و شلوار می‌توان به ایجاد هماهنگی در رنگ و طرح و جنس کت و شلوار اشاره داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که کت و شلوار پشمی زمستانی را نمی‌توان با پیراهن نخی بپوشید.

نکات مهم در زیبایی پوشیدن کت و شلوار

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • معیارات یک کت مناسب را بررسی نمایید

در ابتدا باید توجه داشته باشید که شانه‌ ها چگونه به نظر می‌ رسد، چرا که اساسی ترین نقش را در ظاهر یک تیپ و استایل مناسب را بر عهده دارد. یک کت می تواند شانه های شما را افتاده و یا برجسته نشان دهد، همچنین توجه داشته باشید که نباید در بین یقه پیراهن و یقه کت شکاف وجود داشته باشد و همچنین در آخر طول کت خود را به خوبی بررسی نمایید تا کاملا پشت شما را به خوبی پوشش دهد.

  • ست کفش و جوراب

برای اینکه تیپ خود را به خوبی ست کنید باید کفش با جوراب تان را هم در یک سطح قرار دهید. به این صورت که اگر کفش مشکی رسمی پوشیده اید باید در این رابطه نیز جوراب مشکی به پا کنید و هنگامی که از کت و شلوار و کفش رنگی استفاده می کنید بهتر است که رنگ جوراب خود را با رنگ شلوارتان ست کنید.

  • در ابتدا کت را خریداری نمایید

در هنگام خرید کت و شلوار باید توجه کافی به کت داشته باشید و تمام معیارات آن را بررسی نمایید. شلوار را معیار قرار ندهید چرا که تا هر اندازه شلوار شما خوب و خوش پوش باشد، اگر مشکلی  در کت شما به وجود آید به طور کلی تیپ تان را با مشکل مواجه می‌کند.

  • انتخاب کفش

پس از در نظر گرفتن نکات پوشیدن کت و شلوار باید به انتخاب کفش خود نیز توجه کافی داشته باشید رنگ های تیره تر را با سایه های سرد به مانند سیاه خاکستری و قهوه ای و رنگ های گرم ست کنید. سپس از یک کمربند باریک به رنگ کفش خود در انتخاب تیپ تان پایان دهید.

چه کت و شلواری مناسب است؟

  • بررسی جزئیات

اگر می خواهید کت خود را بیشتر در ظاهر داشته باشید باید از انتخابات متفکرانی در این رابطه به مانند استفاده از کراوات و یا جیب مربعی و ساعت بپردازید.

  • لباس های اضافی را پوشش دهید

اگر در حالت طبیعی بسیار عرق می کنید و از این رو می خواهید که یک لباس اضافی در زیر پیراهن خود بپوشید، خوب است که یک پیراهن یقه کوتاه را با یک رنگ روشن انتخاب کنید. از این رو مطمئن شوید که به طور کامل پوشیده می شود توجه داشته باشید که نباید لباس های اضافی تان در کنار کت و شلوارتان دیده شود، چرا که ظاهری بد به جلو می گذارد.

  • با کمک سر، کراوات بزنید

خوب است که از اندازه سر خود به عنوان راهنمایی برای بستن کراوات استفاده کنید.

  • نشان دادن قستی از یقه

برای خوش پوشی بیشتر می‌توانید که حداقل نیم اینچ از یقه ی خود را به نمایش بگذارید.

  • از یک دکمه استفاده نمایید

اگر برای کت و جلیقه شما بیش از ۶ دکمه طراحی شده است حتماً به این معنا نیست که باید تمامی دکمه ها را ببندید چرا که در این صورت محدودیت حرکتی برای شما قائل می شود. از این رو پیشنهاد می شود که تنها یک دکمه را برای خوش پوشی بیشتر و راحتی خود در کت و شلوار استفاده نمایید.

معرفی نکات پوشیدن کت و شلوار

  • کت و شلوارتان را در اسرع وقت، اتو کنید

کت و شلوار را از دیگر لباس های مجلسی بسیار شیک به حساب می آید که قبل از پوشیدن نیاز به اتو دارد از این رو پیشنهاد می شود که کت و شلوار خود را پس از شستشو به اتو و خشک شویی ببرید.

  • پوشیدن جوراب بلند تر

پوشیدن جوراب های بلند از دیگر جزئیاتی است که باید توجه کافی به آن ها برای شیک پوشی بیشتر شود. با پوشیدن جوراب های بلند تر می توانید مطمئن شوید در هنگام نشستن پاهای تان دیده نمی شود و در هنگام ایستادن نیز لبه شلوار تان به صورت فیکس بر روی نوک کفش ها قرار می گیرد.

  • در هنگام نشستن، دکمه کت را باز کنید

طبیعی است که با شرکت در مراسم و مجالس مهم بیشترین وقت خود را صرف نشستن با کت و شلوار کنید از این رو مطمئن شوید که در چه حالتی راحت تر هستید.

  • پوشیدن جلیقه

به طور کلی پوشیدن جلیقه چه پا کت چه بی کت خیلی شیک به نظر می رسد که از هم انتخاب خوبی به شمار می‌آید. همچنین باید توجه داشته باشید که در هنگام پوشیدن جلیقه نباید دکمه کت خود را باز بگذارید.

  • انتخاب پیراهن مناسب

در نکات پوشیدن کت و شلوار باید توجه کافی به انتخاب پیراهن نیز داشته باشید. انتخاب با عجله یک پیراهن می‌تواند از جلو یک تکه گران قیمت بسیار بکاهد، از این رو پیراهنی بخرید که رسمی و غیر پنبه ای می باشد.

اصول مهم در انتخاب کت و شلوار

  • انتخاب شلوار مناسب

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کوتاهی به شلوار مناسب در هنگام پوشیدن کت و شلوار شد. باید توجه داشته باشید که شلوار نباید بیش از حد تنگ باشد و یا در هنگام نشستن و راه رفتن برای شما ناراحتی ایجاد کند. همچنین در حالتی دیگر نباید بیش از حد گشاد باشد.

توصیه های پایانی

و در آخر مطلب آشنایی با نکات پوشیدن کت و شلوار به توصیه های گفته شده در ادامه مطلب توجه داشته باشید.

  1. کت و شلوار را به همراه جلیقه فیت بر تن کنید.
  2. کت و شلوار با رنگ‌ روشن را باید افراد با رنگ پوست تیره بر تن کنند.
  3. دکمه های کت خود را در هنگام نشستن باز کنید.
  4. هیچگاه ساعت اسپرت را به همراه کت های رسمی در دست نکنید.
  5. بعد از خرید کت قبل از پوشیدن آن توجه داشته باشید که باید لیبل و یا مارک روی آستین را جدا نمایید.
  6. در صورتی که به همراه کت و شلوار خود کراوات نمی زنید از یقه باریک تر برای خوش پوش شدن استفاده کنید.
  7. توجه داشته باشید که برای خوش پوش شدن باید دکمه های جلیقه را به طور کامل ببندید.
  8. در صورت پوشیدن کت و شلوار با طرح ساده می توانید پالتو های با طرح استفاده کنید.
  9. توجه داشته باشید که نباید گره کراوات از خود پارچه کراوات شما ضخیم تر باشد.
  10. دکمه های پایین کت های شش دکمه را هیچگاه نباید ببندید.
  11. از اکسسوری های مختلف به طور همزمان به مانند گیره کراوات، پوشت، پین یقه استفاده نکنید.
  12. به ست کردن پیراهن و کراوات خود توجه کافی داشته باشید.
  13. جنس کت و شلوار تا باید به مقدار استفاده روزمره آب و هوا و دیگر شرایط هماهنگی داشته باشد.
  14. در صورت حاضران در مجلس بسیار رسمی استفاده از دکمه سر آستین را فراموش نکنید.
  15. و در آخر نیز قابل ذکر می باشد که پیراهن سفید از اجزای جدایی ناپذیر افراد خوش پوش و علاقه‌مند به تیپ و استایل مناسب است.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *