دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تارت پیسالادیه مقوی و خوشمزه در خانه

  • محدثه خاکشور
  • ۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

آموزش طرز تهیه تارت پیسالادیه هدیه ویژه آرگا در این بخش از آشپزی به شما کدبانوهای بینظیر آریایی است که به دنبال کشف طعم های تازه و به یاد ماندنی هستید. برای پوشاندن لباس باور به نو و به یاد ماندنی بودن این طعم تا پایان مطلب همراه باشید.

تارت ها طعم دلچسب دیگری از انواع دسرها و شیرینی ها محسوب می شود که البته اگر بدون شکر تهیه گردد، می توان آن را برای طبخ برخی غذاها نیز به کار برد. تارت ها نیز مانند تمام مواد خوراکی و دسرها دارای تنوع می باشند که هر کدام در روش تهیه، مواد تشکیل دهنده با یکدیگر متفاوت می باشند. در این مطلب آموزش طرز تهیه تارت پیسالادیه یکی از تارت های مقوی را برای به شرح دادن فراهم ساخته ایم.

تارت پیسالادیه گوجه

تارت پیسالادیه گوجه فرنگی یکی از تارت های خوش طعم و مقوی است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید، پیسالادیه دارای ریشه فرانسوی برابر کلمه ی پیتزا است که در این نوع پیسالادیه بر روی پاستری پف دار و ترد طبخ می گردد.

آموزش طرز پخت تارت پیسالادیه با طعمی ایده آل

تارت چیست و چه تفاوتی با کیک دارد؟

تارت نوعی شیرینی می باشد که اغلب از مواد پرکننده جهت پوشش آن بهره گرفته می گردد، روی تارت ها پوشیده نیست و متشکل از خمیر نمی باشد. در تارت ها خمیر شیرینی, خمیر بریزه می باشد و اما می توان روکش آن را از میوه جات، میگو، مرغ و … تهیه نمود.

اگر در تهیه تارت شکر به کار رود برای ساخت شیرینی ها از آن استفاده می گردد و اگر در تهیه آن شکر به کار نرود, می توان از آن در تهیه غذاها مورد استفاده قرار داد. و اما فرق میان تارت ها با کیک: نان تارت بدون پف کردن ساخته می شود.

آموزش روش تهیه تارت پیسالادیه

مواد مورد نیاز

  • ۳ – ۴ عدد گوجه فرنگی
  • ۳ عدد پیاز
  • ۶ عدد فیله کیلکا
  • ۱۰۰ گرم زیتون فاقد هسته
  • ۵۰۰ گرم خمیر پاستری پف دار
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • میزان لازم آرد (الک شده)
  • میزان لازم آویشن
  • میزان لازم فلفل سیاه
  • میزان لازم نمک (نمک دریا)

طرز تهیه تارت پیسالادیه با طعمی ناب

ابتدا در اولین مرحله پیاز را ریز کرده و درون تابه ای حاوی روغن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا تفت بخورد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله ی دوم برگ های آویشن را ریز نموده و درصد زیاد آن را به درون تابه (به پیاز) بیفزایید و درب آن را قرار دهید تا برای نیم ساعت پخته شود. در طی این مدت به طور پیوسته آن را بهم بزنید تا نسوزد ولی نرم گردد.

سپس بعد از ۵ دقیقه حرارت زیر تابه را بالاتر ببرید تا پیازها را تغییر رنگ داده و طلایی گردند. در کناری قرار دهید تا خنک گردد.

در مرحله ی سوم خمیر پاستری و سایر مواد را آماده نموده و خمیر را به ۶ قسمت برابر تقسیم کرده و ببرید. سپس مقداری آرد بر روی آن ریخته و هر یک از قسمت ها را بر روی سطحی صاف به قطر ۴ میلی متر باز کنید. در صورت تمایل از بشقاب جهت برش زدن هر یک از قسمت های بهره ببرید تا گرد و دایره ای گردد.

در مرحله ی چهارم ۲ سانتی متر از کناره ی خمیر فاصله بدهید و دایره ای در وسط آن بکشید تا کناره های دورتادور خمیر پس از ریختن مواد بر روی آن پف نماید.

حالا در مرحله ی پنجم بر روی ۲ سینی خمیرهای آماده شده و دایره ای شکل خود را بچینید و روی سطح آن را با استفاده از کاغذ فویل بپوشانید، رمان دهید تا ۱۰ – ۱۵ دقیقه سرد گردد.

در مرحله ی ششم گوجه فرنگی ها را بشویید و به صورت حلقه ای (با ضخامت کم) برش زده و بعد کیلکاها را به طور افقی از وسط دو نصف نمایید. جهت هر یک از تارت ها ۳ برش گوجه نیاز است.

در مرحله هفتم پیازهای تفت خورده را بر روی خمیر بریزید و در تمامی قسمت های آن پخش نمایید. سپس بر روی آن برش های گوجه فرنگی قرار داده و زیتون ها و پس از آن کیلکاها بر روی آن بگذارید.

در مرحله ی آخر آویشن های مابقی و کمی هم فلفل را بر روی آن بریزید,(در استفاده از نمک توجه داشته باشید زیرا کیلکاها و زیتون دارای نمک هستند) مقداری روغن زیتون در حد چند قطره بر روی تارت ریخته و آن را برای ۱۵ – ۲۰ دقیقه زمان دهید تا پخته شود, به طوری که خمیر به رنگ طلایی در آمده و کناره ها آن پف نماید.

نکته : می توانید برای آسان تر شدن کار و سریع تر شدن تهیه تارت مورد نظر پیاز را پیش از شروع کردن به طبخ سرخ نموده و درون یخچال قرار دهید.

اموزش طرز تهیه تارت پیسالادیه

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به طعم تارت ها می باشید، و یا در فکر تهیه تدارکات یک میان وعده و دسر منحصر به فرد می باشید، آموزش طرز تهیه تارت پیسالادیه گوجه فرنگی را که در این مطلب مطالعه نمودید را در آشپزخانه ی پر رمز و راز خود به مرحله ی اجرا درآورید. همانطور که با همراهی در مطالب قبلی در رابطه با آموزش طرز تهیه تارت گلابی و طرز تهیه تارت قارچ و مرغ این عمل را انجام دادید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *