دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از چاقی کودکان با چند راز طلایی

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با روش هایی آشنا می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید از چاق شدن کودکان خود پیشگیری کرده و سلامت آن ها را تضمین کنید. برای دانستن این تکنیک ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

امروزه بسیاری از والدین برای لاغر شدن فرزندانشان تلاش می کنند زیرا در زمان مناسب حواسشان به آن ها نبوده است و کودکان با توجه به وضعیتی که داشته اند دچار اضافه وزن شدید شده اند. جلوگیری از چاقی کودکان روش های بسیاری دارد که آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

جلوگیری از چاقی کودکان

جلوگیری از چاقی کودکان

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که امروزه بسیاری از والدین با آن روبه رو می شوند چاقی کودکان است و فرقی نمی کند که در خانواده چاقی به صورت ارثی باشد یا خیر باز هم کودکان دچار اضافه وزن می شوند. جالب است بدانید که این مشکل نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان هم دیده می شود و والدین در سراسر جهان معتقد اند که اگر فرزندانشان غذای زیادی بخورد وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

تاثیر پذیری از رژیم دیگران

یکی از اولین الگو های هر کودکی پدر و مادر و در درجه دوم خواهر و برادر او هستند بنابراین باید افراد بزرگ تر نیز رژیم غذایی مناسبی داشته باشند تا کودک بتواند با تاثیر پذیری از آن ها به خوبی زندگی کند و چاقی بیش از حد را تجربه نکنند.

برای کودک فعالیت ایجاد کنید.

یادتان باشد که ماندن کودک در خانه هم برای روحیه او ضرر دارد و هم باعث چاقی او می شود بنابراین سعی کنید برای کودک خود زمان بگذارید و به پیاده روی بروید و در صورتی که امکان دارد او را در باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید.

غذا های چرب را برای کودک خود محدود کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

محدود کنید.

سعی کنید به کودکان تنقلات بسیار زیادی ندهید و میزان خورد و خوراک آن ها را زیر نظر داشته باشید زیرا ممکن است با کاهش فعالیت آن ها کالری های اضافی دریافت کرده و در نهایت چاق شوند.

خوردن وعده های غذایی همراه خانواده

یادتان باشد برای این که کودک الگوی صحیحی از خوردن داشته باشد باید والدین و خواهر و برادر ها همراه کودک به غذا خوردن بپردازند تا کودک یاد بگیرد چه زمانی باید غذا بخورد و میزان هر وعده غذایی او چقدر است.

مصرف میوه و سبزیجات

یادتان باشد که برای جلوگیری از چاقی کودکان باید سعی کنید آن ها را تشویق کنید تا از میوه ها و سبزیجات استفاده کنند. در واقع میوه ها می توانند از پرخوری کودک جلوگیری کرده و همچنین نمی گذارند کودک کالری بیش از حد جذب کند.

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه شدند کم تر دچار چاقی می شوند.

شیر مادر برای نوزادان

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کم تر از دیگر کودکانی که از شیر خشک تغذیه کرده اند دچار چاقی و اضافه وزن می شوند بنابراین سعی کنید حداقل تا ۳ الی ۴ ماهگی به کودک خود شیر بدهید تا بتوانید از چاقی آن ها در سنین ۵ تا ۶ ساگی پیشگیری کنید.

محدود کردن زمان بازی

سعی کنید بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون را برای فرزندان خود محدود کنید زیرا این عوامل اصلی ترین عواملی می باشند که در چاقی اثر دارند.

مهم ترین توصیه ها

  • سعی کنید غذا های پرچرب تهیه نکنید.
  • غذا خوردن در بیرون از منزل را به حداقل برسانید.
  • سعی کنید برای سرخ کردن مواد غذایی از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید.
  • سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که داری فیبر فراوان هستند و نان های سبوس دار برای خانه بخرید.
  • کودکان را اجبار نکنید تا غذای درون ظرف را تمام کند.
  • از خوراکی های مفید مانند انواع آجیل ها برای کودک تهیه کنید.
  • مصرف خوراکی های مضر را به حداقل برسانید.
  • به کودکان آموزش دهید آرام و آهسته غذا بخورند.
  • به کودکان آموزش دهید که آب را به هر نوشیدنی گاز داری ترجیح دهند تا بتوانند سلامت خود را تضمین کنند.
  • کودکان خود را تشویق کنید تا یک ساعت در روز ورزش کنند.

عوارض چاقی

عوارض روانی چاقی بسیار زیاد می باشد و حتی ممکن است شما نشانه های کودک افسرده را در کودک ببینید. برای پیشگیری از چاقی کودکان تمام تلاش خود را به کار بگیرید و سعی کنید کودک خود را سالم نگهدارید زیرا در چند سال اول کودک وابسته به شما است بنابراین سعی کنید وظیفه خود را به خوبی انجام دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *