دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور دخالت خانواده ها در زندگی را کاهش دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

دخالت خانواده ها در زندگی دو زوج بسیار طبیعی است ولی اگر دوست ندارید که این اتفاق برای شما بیفتد توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید تا روش های مقابله با این مشکل را یاد بگیرید.

دخالت خانواده ها در زندگی یکی از مشکلاتی می باشد که بسیاری از زوج های جوان تجربه آن را دارند. اگر دوست دارید بدون ناراحتی و دلخوری از این مشکل رهایی یابید باید تکنیک هایی برای کاهش این دخالت ها به کار بگیرید.

دخالت خانواده ها در زندگی

کاهش دخالت خانواده ها در زندگی

گاها والدین با نا آگاهی باعث افزایش اختلافات بین زوج ها می شوند و حتی در برخی موارد ازدواج ها به طلاق ختم می شود. بهتر است تکنیک هایی را بلد باشید تا بتوانید با استفاده از آن دخالت خانواده ها در زندگی را کاهش دهید و بتوانید یک زندگی مناسب برای خود و همسرتان بسازید و هیچ مشکلی با خانواده هایتان نداشته باشید.

خانواده همسر را بد تلقی نکنید.

یادتان باشد که خانواده همسرتان آدم های بدی نیستند برای این که به خودتان این موضوع را ثابت کنید بهتر است لیستی تهیه کنید و در آن تمامی نکات مثبتی که در خانواده همسرتان وجود دارد را بررسی کنید. با این کار می توانید منصفانه قضاوت کنید و در موارد حساس تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

تعادل را در پیش بگیرید.

برای این که دیگران در کار های شما دخالت نکنند لازم است تا تعادل را در نظر بگیرید. در واقع با این کار شما می توانید از کاهش رفت و آمد ها استفاده کنید. البته یادتان باشد که در این کاهش رفت و آمد ها نباید زیاده روی کنید و روابط خانوادگی را قطع کنید.

در رفت و آمد با دیگران تعادل داشته باشید.

  •  آرون گروپس

صحبت کنید.

یادتان باشد که حرف زدن موثر ترین راهی است که می توانید از آن برای حل مشکلات خود استفاده کنید. زمانی که می خواهید با خانوده خود حرف بزنید باید آرامش داشته باشید و عصبانیت شما فروکش کرده باشد. موثر ترین روش برای انجام این کار این است که ابتدا از خوبی های آن ها حرف بزنید بعد بحث را به طرفی که می خواهید بکشید و هرگز آن ها را به قطع رابطه تهدید نکنید.

خودتان هم دخالت نکنید.

سعی کنید برای کاهش دخالت ها در زندگی ابتدا رفتار خود را تغییر دهید و سعی کنید در بحث ها و مسائلی که به شما مربوط نمی شود اظهار نظر نکنید تا دیگران هم بدانند که حق ندارند در مسائلی که مربوط به شما می باشد دخالت کنند.

رفتار های بد دیگران را برای همسرتان تعریف نکنید.

رفتار های بد را تعبیر نکنید.

سعی کنید برای داشتن یک زندگی خوب و با آرامش رفتار های ناخوشایندی که از دیگران سر می زند را به نیت های بد تعبیر نکنید. سعی کنید رفتار خانواده همسر خود را به او نسبت ندهید و با گذشت از این گونه مسائل زندگی با کیفیت تری داشته باشید.

مرور نکنید.

بسیاری از خاطراتی که وجود دارد نباید مرور شوند زیرا باعث ایجاد دعوا های بزرگ و بزرگ تر می شوند. در واقع این کار احساسات منفی را در شما ایجاد می کند و باعث می شود تا با همسر خود روابط عاطفی خوبی نداشته باشید بنابراین سعی کنید در حال زندگی کرده و برای آینده برنامه ریزی کنید.

درباره برنامه هایتان با دیگران حرف نزنید.

گاهی حرف نزدن درباره برنامه هایی که برای آینده دارید می تواند به شما کمک کند تا از دخالت های دیگران در زندگی خود بکاهید. اگر از این مطلب راضی هستید می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه روانشناسی خانواده، باز سازی رابطه زناشویی و شوخی با همسر را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *