دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه استیک نیویورکی خوشمزه با روش پخت آسان

  • محدثه خاکشور
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

آرگا در این مطلب اختصاص یافته به آشپزی طرز تهیه استیک نیویورکی را همراه با نکاتی جالب و طلایی آموزش می دهد، شما کدبانوهای بینظیر ایرانی می توانید با استفاده از دستور پخت ارائه شده این فست فود خوشمزه و پرانرژی را در منزل تهیه و به همراه عزیزان خود میل نمایید.

استیک نیویورکی دارای طعمی دلچسب، عطری بینظیر و در نهایت روش پختی آسان است که می تواند انتخاب خوبی برای علاقه مندان به استیک محسوب شود، در این مطلب آشپزی قصد داریم طرز تهیه استیک نیویورکی را آموزش بدهیم پس همراه آرگا بمانید.

استیک فست فودی مقوی و خوش طعم

گوشت یکی از مواد غذایی مهم و پراستفاده در آشپزی است که دارای محبوبیت زیادی می باشد، این به مصرف رسیدن روش های مختلفی دارد که هر کدام از آنها یکی از غذاها و دستور پخت ها را شکل می دهند و البته هر یک از آنها طعم و دلچسبی منحصر به خود را دارا بوده و طرفداران خاص خود را پیدا می کنند. از جمله غذاهایی که با گوشت ساخته می شوند می توان کباب ها، کوفته ها، خورش ها، و البته استیک ها را نام برد، استیک نوعی از .غذاهای گوشتی جدید و روش پختی محبوب در تهیه گوشت هستند که با قدم گذاشتن در عرصه آشپزی هواداران زیادی را به خود جذب کرده است.

پس از تقسیم بندی غذاها به دو نوع غذاهای گیاهی و غذاهای گوشتی، در تقسیم بندی دیگر به تقسیم بندی دیگری از غذاهای سالم خانگی و غذاهای فست فود رستورانی می رسیم، استیک ها جزو فست فودهای ساخته شده از گوشت می باشد که خود آن نیز دارای تنوع زیادی می باشد؛ در ادامه به آموزش طرز تهیه استیک نیویورکی یکی از استیک های محبوب می پردازیم.

آموزش طرز پخت استیک نیویورکی

مواد مورد نیاز

  • ۱ پیمانه خامه
  • ۴ قطعه ۱۸۰ گرمی گوشت گوساله (گوشت قسمت دنده)
  • ۱ پیمانه آب
  • یک چهارم پیمانه دانه فلفل های سبز، قرمز، سیاه
  • ۲ قاشق سوپخوری روغن بادام
  • ۱ قاشق سوپ خوری کره
  • ۳ قاشق سوپ خوری سس دمی گلیس
  • یک چهارم پیمانه دانه فلفل برای دیزاین

طرز تهیه استیک نیویورکی با طعم و بویی دلچسب

ابتدا در اولین مرحله با کمک وردنه ای، دانه های فلفل (سبز، قرمز، سیاه) را درون پارچه ای قرار داده، کوبیده تا نرم یا به بیانی له گردد.

چربی گوشت های استیک را جدا نموده و با استفاده از دانه های فلفل له شده طعم دار و همچنین نمک طعم دار کنید.

در این مرحله تابه ای را بر روی حرارت بالا قرار دهید و درون کمی روغن ریخته و استیک ها را در آن بگذارید، هر سمت استیک ها را برای ۴ دقیقه حرارت دهید تا پخته شود و نیم پز شوند.

  •  آرون گروپس

مرحله ی تهیه سس

سس را درون آب داغ بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

چربی ها را از تابه خارج کنید.

سپس خامه را بیفزایید, پس از افزودن خامه مجددا شروع به هم زدن کنید تا به غلظت مورد نظر رسیده و پس از فرو بردن قاشق از پشت آن نریزد.

در نهایت کره را ریخته و باز هم بزنید، مطابق با سلیقه و طبع خود به آن نمک اضافه کنید.

استیک و سس نهایی شما آماده است، درون ظرف ها ۱ قطعه از استیک نصف شده را بگذارید و با استفاده از ملاقه سس آماده شده را بر روی آنها ریخته و دانه های فلفل ها را به صورت یکنواخت بر روی همه ی بخش ها بپاشید.

آموزش دستور پخت استیک نیویورکی استیکی خوش طعم

چند نکته طلایی در طرز تهیه استیک نیویورکی

بهتر است خامه پر چرب باشد

باید آب داغ باشد

در صورت تمایل می توانید از هر روغن گیاهی دیگری استفاده کنید.

سس دمی گلیس در واقع یک نوع سس قهوه ای فرانسوی، ترکیبی از سس ورستر شایر و سس قرمز می باشد.

استیک برش نیویورکی میان استیک های چربی دار همچون استیک گوشت راسته، استیک گوشت دنده، استیک فیله از طعم دلچسب و بهتری برخوردار می باشد.

آموزش طرز تهیه استیک نیویورکی

مختصر آشنایی با انواع استیک

۱- استیک ریر یا خام

این نوع استیک و یا به بیانی در این روش پخت استیک، حد پخت به پایین ترین مقدار می باشد، این استیک رنگ قرمز خود را حفظ کرده و حتی مقداری آب دارد.

۲ – مدیوم ریر یا پخت به اندازه

بیشتر افراد این روش طبخ را بیشتر از آنهای دیگر می پسندند، استیک پخته شده و زیاد خام نمی باشد ولی با برش زدن آن استیک گوشت قدری صورتی رنگ است.

۳- استیک مینیون

این استیک از معروف ترین و محبوب ترین نوع استیک محسوب می شود که به نام استیک «شاتوبریان» و یا «استیک تندرلیون» نیز می شناسند، دارای بافتی نرم و لطیف بوده و از راسته گوشت گاو ساخته می گردد.

۴ – استیک ریب آی

این استیک از گوشت دنده گاو آماده می گردد که طعم دلچسب و نابی دارد.

۵ – استیک تاپ سیرلوین

این استیک نیز از گوشت راسته گاو (دقیقا زیر فیله و پشت مازو) آماده می گردد.

۶ – استیک ول دان

در این نوع استیک گوشت به خوبی و با زمان زیاد پخته و مغز پخت می شود که به واسطه ی همین طرز پخت از محبوبیت بیشتر در میان مردمان ایرانی برخوردار است.

اموزش روش تهیه استیک نیویورکی

استیک ول دان

در این مطلب برای شما عزیزان خوش سلیقه آرگایی روش تهیه استیک نیویورکی را آموزش دادیم، از این که تا این لحظه همراه ما بودید قدردان هستیم و امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین برای آشنایی با انواع استیک و روش پخت آنها بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *