دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات مهم خرید بهترین کالای خواب و روتختی بزرگسالان و کودک و نوزاد

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

نکات قابل توجه در خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

خرید تخت و تشک ، تنها آغاز کار است و برای داشتن یک خواب کامل در شب ، باید بر روی روتختی و بالش مناسب سرمایه گذاری نمایید. بسته به سلیقه شما، انتخاب بالش و روتختی می تواند بستری نرم یا محکم به شما بدهد و حتی باعث کاهش درد گردن و کمر شود. بنابراین بیایید زمان خواب را به عنوان زمان مورد علاقه خود قرار دهیم!

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

چچلاس یکی از بهترین مراجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران می باشد که به مدت ۵ سال با نام تجاری “رویال شاپ” توانسته بود گامی بلند در جهت کسب رضایت مشتریان خود بردارد. چچلاس ارائه دهنده انواع بالش، روتختی و سایر کالاهای خواب می باشد که محصولات آن ها توانسته است به خوبی با استاندارد های جهانی همراه شود و سهم عمده‏‌ای از بازار عرضه اینترنتی کالا را به خود اختصاص دهد.

این فقط اتاق خواب شما نیست، بلکه منطقه شارژ خصوصی شماست. بنابراین آن را با روتختی ها و بالش هایی که دوست دارید ، شخصی کنید. تختخواب شما هر آنچه نیاز داشته باشد ، چچلاس به شما کمک خواهد کرد تا محصولات مناسب با هر طیف سلیقه و قیمتی را انتخاب نمایید. از بالش های چاق و چله گرفته تا ست های روتختی شیک ، همه چیزهایی را که برای تضمین یک خواب شگفت انگیز در شب نیاز است ، در چچلاس پیدا خواهید کرد.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

نحوه انتخاب بهترین بالش 

اگر مقدار خواب افراد به طور متوسط ​​هشت ساعت باشد ، ما تقریباً یک سوم زندگی خود را در خواب خواهیم بود. بنابراین، منطقی است که کیفیت زمان خواب ما به طور طبیعی بر ساعت بیداری ما نیز تأثیر بگذارد.

انتخاب یک بالش با کیفیت فراتر از یک لحظه است و غالبا به همین دلیل است که بسیاری از مردم در یافتن بالش مناسب با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل چچلاس کارها را برای شما ساده تر کرده و بودجه ، محدودیت زمان و سلایق گوناگون را در جهت خرید بالش تحت پوشش خود قرار می دهد.

چگونه بالش خود را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از واقعیت ها می شود ، نقش اصلی بالش حمایت از شما در هنگام خواب خواهد بود. منظور ما از حمایت، قرار دادن سر ، ستون فقرات و گردن در یک راستای خنثی برای حفظ سلامت ستون فقرات می باشد. با تحقق این امر، درد گردن و فشاری که بر روی بدن شما ایجاد شده به راحتی برطرف می گردد.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

اگر به پهلو می خوابید ، ممکن است به یک بالش سفت و ضخیم تر نیاز داشته باشید. همچنین، ما بالشی را توصیه می کنیم که به اندازه فاصله گوش تا قسمت بیرونی شانه ضخیم باشد.

اگر روی شکم می خوابید ، به یک بالش نرم نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، برای از بین بردن کمردردی که دارید ، یک بالش زیر شکم و لگن خود قرار دهید.

در نهایت اگر عادت به این دارید که به پشت بخوابید، به بالشی نیاز دارید که دارای ضخامت ​​و استحکام متوسطی باشد. همچنین، بالش های مخصوصی که دور گردن و سر شما را پوشش می دهند، سر شما را در حین خواب راحت و ثابت نگه می دارد.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

بالش ما باید از چه جنسی باشد؟

اکنون که نوع بالش مورد نیاز برای وضعیت خواب خود را مشخص کرده اید ، بیایید چند گزینه دیگر را نیز در نظر بگیریم. بالش ها به هر شکل و اندازه ای یافت می شوند و این بدین معنی است که برخی از آن ها ویژگی های بیشتری نسبت به دیگری دارند:

جنس پشم: بالش های پشمی به طور طبیعی ضد حساسیت و مقاوم در برابر تجمع باکتری و گرد و غبار می باشند و رطوبت را از سر و گردن شما دور می کنند. این بدان معناست که آن ها می توانند در تنظیم درجه حرارت هنگام خواب، گرم نگه داشتن شما در زمستان و خنک بودن در تابستان مفید باشند.

جنس پنبه: همانند پشم ، بالش های پنبه ای نیز به طور طبیعی ضد حساسیت هستند و در برابر گرد و غبار و تجمع باکتری مقاوم می باشند. بالش های پنبه ای اغلب برای افرادی که به پشم و مواد شیمیایی حساسیت دارند ، یک انتخاب هوشمندانه است. همچنین این نوع بالش ها، تا حدی صاف و محکم می باشند.

جنس لاتکس: این بالش ها سفت ترند اما با این وجود هنوز هم بسیار راحت خواهند بود. بالش های لاتکس شکل خود را حفظ می کنند و به گونه ای نیستند که به شما اجازه دهند در هر موقعیتی که دوست دارید آن ها را قرار دهید. لاتکس نیز در برابر تجمع باکتری و گرد و غبار مقاوم است و در بیشتر اوقات ، آن ها همان بالش هایی هستند که برای ایجاد پشتیبانی بیشتر یا محدود کردن حرکات اضافی در هنگام خواب توصیه خواهند شد.

جنس مموری فوم: این بالش ها که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، دارای دو ارتفاع متفاوت هستند و یک بالش طبی محسوب می شود. این ویژگی سبب شده تا بالش های مموری فوم در افرادی که درد سر و گردن دارند یک انتخاب عالی تلقی گردد. توجه به این نکته نیز مهم است که مموری فوم گرما را در خود حفظ می کند و می تواند منجر به ناراحتی و تعریق در هنگام خواب شود.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

هنگام خرید روتختی به دنبال چه چیزی باشیم؟

مبلمان ، فرش ها و آثار هنری، عناصری ساکن هستند که هر چند سال یک بار تعویض خواهند شد. با این حال، سایر عناصر مانند روتختی، مرتبا تعویض می شوند و به شما این امکان را می دهند تا فضای اتاق را به طور مداوم تغییر دهید. با این حال،  قبل از اینکه رنگ ، جنس و سایر جزئیات روتختی خود را انتخاب کنید ، بیایید برخی از اصول مربوط به خرید روتختی را مرور نماییم…

روتختی های نخی

هنگام انتخاب روتختی خرید هوشمندانه مهم است. این بدان معناست که شما نباید از روتختی صرف نظر کنید اما بیشتر از آنچه که لازم است هم  پرداخت نکنید! هنگام خرید روتختی ، جنس نخ محبوب ترین گزینه است و شما باید بدانید که چگونه اجناس مختلف را از یکدیگر تشخیص دهید. همچنین، کیفیت روتختی با تعداد نخ توصیف می شود و هرچه تراکم آن بیشتر باشد نرم تر و با دوام تر خواهد بود.

روتختی های فلانل

روتختی های فلانل پشمی نیز گزینه خوبی است اما باید هنگام خرید این موارد بسیار احتیاط کنید و مطمئن شوید که الیاف مصنوعی در آن بکار نرفته باشد. در غیر این صورت، متوجه خواهید شد که در هنگام شستشو روتختی های شما کوچک می شود و دیگر با ابعاد تخت شما همخوانی نخواهد داشت.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

بهترین لحاف روتختی

لحاف ها گزینه های مختلفی را شامل می شوند. در این رابطه، لحاف های پشمی به دلیل گرم تر بودن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. با این حال ، پتوهای مصنوعی نیز دارای ویژگی های خاص خود هستند. به عنوان مثال ، آنها حساسیت زا نیستند و شستشوی آن ها راحت تر است و هزینه کمتری نیز به همراه دارند.

کدام روتختی مناسب من است؟

روتختی ها ابعاد بزرگی دارند و کل فضای تختخواب را پوشش می دهند. آن ها می توانند طرحی ساده داشته باشند و یا در چاپ آن ها طرح های شلوغ و پر رنگ و لعابی بکار رود. روتختی ها می توانند سبک باشند و یا با ضخامت بالای خود سبب آسودگی خیال شما در سرمای زمستان شوند.

پس از انتخاب طرحی که می خواهید جلوه بخش اتاق خواب شما باشد، در مورد نوع پارچه و سایر موارد تصمیم بگیرید و سعی داشته باشید که تعادل مناسبی بین هزینه و کیفیت لحاظ کنید. با این تفاسیر، تنها شما هستید که می توانید روتختی مناسب خود را انتخاب نمایید.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

 

خرید بهترین سرویس خواب و روتختی نوزاد

به عنوان والدین ، ​​وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم فرزندانمان در یک محیط سالم و پایدار رشد می کنند. همانطور که از تغذیه ، رشد جسمی و ذهنی آنها مراقبت می کنیم ، باید کیفیت روتختی و سایر پارچه هایی را که کودکان ما را احاطه کرده اند نیز در نظر بگیریم.

بنابراین خواه برای اولین بار است که به دنبال خرید سرویس روتختی نوزاد هستید و چه به دنبال ایده های تازه برای تغییر دکوراسیون محل خواب او می باشید ، در این بخش سعی خواهیم کرد به برخی از سوالات متداول در مورد نحوه خرید روتختی نوزاد شما بپردازیم…

بهترین جنس پارچه برای روتختی نوزاد چیست؟

همانطور که می دانید پوست نوزادان بسیار حساس است و هنگام انتخاب اقلام خواب آن ها به توجه بیشتری نیاز خواهد بود. یک قانون کلی در این رابطه این است که پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پارچه کتان و پنبه ارگانیک برای نوزادان مناسب تر هستند.

روتختی های نخی به دلیل قابلیت جذب و تنفس شناخته می شوند ، به این معنی که نوزاد شما در طول شب خشک و راحت خواهد ماند. علاوه بر این ، روتختی کتان ضد حساسیت است و اجازه نمی دهد باکتری ها ، ریزگردها یا سایر میکروب ها تجمع پیدا کنند و برای پوست حساس نوزاد مناسب خواهد بود.

بر خلاف الیاف طبیعی ، پارچه های مصنوعی می توانند حساسیت ها را افزایش داده و سبب تحریک پوست شوند. اگرچه ممکن است این نوع از روتختی ها تنوع بیشتری داشته باشند یا نرم تر به نظر برسند ، اما همیشه راحتی و سلامت نوزاد اولویت می باشد.

روتختی های نوزاد چچلاس از مرغوب ترین الیاف ساخته شده است و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر می باشد. با این حال، تنوع بالا و جنس لطیف این روتختی ها، شما را در انتخاب و خرید روتختی نوزاد خود، آسوده خاطر نموده است.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

تخت نوزاد شامل چه مواردی باشد؟

اشتباهی که بیشتر والدین در این رابطه مرتکب می شوند ، زیاده روی در لوازم جانبی است. در واقع، وجود وسایل بیش از حد در تخت نوزاد می تواند خطرناک باشد و منجر به خفگی شود. آکادمی اطفال آمریکا ادعا می کند که امن ترین راه برای خوابیدن، خوابیدن به پشت و روی یک سطح سفت است و در این حین ، چیزی در اطراف آن ها نباشد.

بنابراین اگر در حال تهیه لیستی از اقلام ضروری تخت نوزاد خود هستید ، آنچه در واقع باید تهیه نمایید شامل موارد زیر است:

  • یک تشک گهواره ای محکم و یک پوشش ضدآب برای محافظت از تشک در برابر نشت ، ساس ، توده های گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زای داخلی.
  • یک روتختی مناسب که از تشک محافظت کرده و به خواب کودک نیز کمک نماید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که روتختی نوزاد در اطراف تشک محکم شده و در حالی که کودک در رختخواب است ، باز نمی شود.
  • دامن تخت نوزاد، که آن را می توان برای اهداف تزئینی در نظر گرفت. همچنین فضای زیر تخت را می پوشانند و ظاهر بهتری به گهواره می دهند.

در واقع هر آنچه که نیاز است شامل همین موارد ذکر شده خواهد بود و هر چیز دیگری می تواند به طور بالقوه یک محیط خواب ناامن برای نوزاد ایجاد کند. همچنین خرید اسباب بازی ، بالش و پتو بهتر است به سال های بعد موکول شود. بعلاوه، برای گرم نگه داشتن نوزاد در طول شب بدون خطر خفگی ، می توانید او را در یک پتو یا یک حوله وافل قرار دهید.

خرید بالش و روتختی بزرگسال و نوزاد

 

نکات تکمیلی در مورد روتختی نوزاد

روتختی های نوزاد از جمله مهم ترین موارد در وسایل خواب کودک شما هستند. به همین دلیل ضروری است که شما روتختی هایی را انتخاب کنید که محکم و با دوام باشند و مراقبت از آن ها به سادگی انجام بپذیرد. بهتر است ۲ تا ۴ روتختی برای تخت نوزاد داشته باشید تا بتوان آن ها را به طور مرتب تمیز و عاری از باکتری نگه داشت.

بهترین توصیه برای شستن روتختی نوزاد ۱ تا ۲ بار در هفته است. همچنین پوشش تشک باید حداقل یک بار در هفته در واشر قرار گیرد تا کودک شما را شاداب و سالم نگه دارد.

در نهایت همانطور که عنوان شد، وقتی صحبت از بالش و سایر وسایل خواب می شود کودک باید به سنی رسیده باشد تا بتواند خودش حرکت کند. در واقع نوزاد باید بتواند غلت بزند ، بنشیند یا بایستد. به این ترتیب آن ها با پارچه های اضافی درگیر نمی شوند و خطری مواجه آن ها نخواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *