دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های آیوتایا و جاذبه های توریستی این شهر سوخته

  • محدثه خاکشور
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با دیدنی های آیوتایا واقع در کشور تایلند خواهیم پرداخت که مهمترین و اصلی ترین جاذبه های آن معابد آن به شمار می رود که از شما دعوت می کنیم تا ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

آیوتایا یکی از شهرهای مهم تایلند می باشد که دارای ارزش بالایی در زمینه توریسم است، این شهر در گذشته پیش از پایتخت شدن بانکوک، به مدت تقریبا ۴۱۷ سال پایتخت کشور تایلند بود. این شهر سوخته در فاصله ی ۹۰ کیلومتری شهر بانکوک واقع شده است که در دوران خود جزو زیباترین و بزرگترین شهرهای جهان و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی محسوب می شد. این شهر که سازه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است در سال ۱۹۹۱ در لیست آثار جهانی یونسکو جای گرفت. با توجه به گفته های ارائه شده این شهر دارای جاذبه های زیادی است که در ادامه به معرفی دیدنی های آیوتایا خواهیم پرداخت.

-تایلند و بانکوک

تایلند کشوری است که در گذشته دارای اسم «سیام» بوده و محل قرارگیری آن در شبه جزیره هند و چین می باشد، اسم آن در بین اهالی بومی متشکل از دو واژه ی «THI» و «LAND» است که به معنی منطقه تایی و یا همان حوری بوده که توریست ها نیز اغلب با همین اسم آن را می شناسند.

بانکوک پایتخت و یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت کشور تایلند محسوب می شود که برای سالهای متوالی میزبان توریست های بسیاری از نقاط مختلف جهان بود، در این شهر انواع مکان ها و تجهیزات تفریحی شیک و زیبنده وجود دارد که علاوه بر استفاده از این امکانات می توانید از مکان های دیدنی اطراف شهر نیز بهره ببرید.

دیدنی های آیوتایا یکی از شهرهای دیدنی و منحصر به فرد تایلند

برای آشنایی با دیدنی های بانکوک بر روی آن کلیک کنید.

-آیوتایا(شهر سوخته)

این شهر که به نام سابق «سیام» و یا شهر سوخته نیز می شناسند، که این نام یعنی «سیام»تا پیش از اتمام سلسله آیوتایا بر روی این شهر اطلاق داشت، این شهر پس از هجوم مردم برمه به کشور تایلند ویران گردیده و شکوه خود را در آن زمان به عنوان پایتخت تایلند از دست داد(گفته می شود این شهر حدودا  ۴۱۷ سال پایتخت تایلند وبده است). آیوتایا در گذشته دارای ۴۰۰ عبادتگاه بود که در حال حاضر بعد از آن اتفاق تنها خرابه هایی از آنها برجای مانده است که البته هر یک از آنها دنیایی از تاریخ، فرهنگ را در خود جای داده اند که به همین دلیل از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می گردند.

دقیقا پیش از همین زمان یعنی هجوم برمه ای ها، برابر با قرن ۱۶ میلادی آیوتایا (شهر فرشته ها) از فرهنگ، اقتصاد، تمدن و قدرت سیاسی و نظامی بالایی برخوردار بود. در ادامه به معرفی دیدنی های آیوتایا خواهیم پرداخت:

  •  آرون گروپس

آشنایی با مکان های دیدنی و منحصر به فرد آیوتایا

  • کاخ پادشاهی آیوتایا

در این شهر کاخهای پادشاهی زیادی وجود داشت که این قصر در عبادتگاه «wat phra sanphet» به عنوان اصلی و مهم ترین کاخ به وسیله ی حاکم آن دوران ایجاد گردید، این کاخ نیز سرنوشتی مشابه با شهر خود داشت که پس از آتش سوزی و یرانی آیوتایا نابود و از بین رفت.

دیدنی های آیوتایا یا سیام سابق

  • مجسمه سر سنگی

این مجسمه به این صورت است که گویی در بین ریشه درخت ها فرو رفته و جای گرفته است، این پیکره در یکی از عبادتگاههای بودایی به اسم «وات ماهات» واقع شده است، شگفت انگیزی این اثر تاریخی این است که با وجود از بین رفتن کل بنای عبادتگاه، هنوز این پیکره سالم باقی مانده است.  از نظر بوداییان این پیکره دارای تقدس زیادی است که به وسیله ی ریشه درخت ها مراقبت می گردد.

بازدید از جاذبه های گردشگری آیوتایا

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی آیوتایا

  • بزرگترین عبادتگاه آیوتایا «wat phra sanphet»

این شهر نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر دارای مکان های مذهبی قابل توجه و پربازدید بسیاری می باشد که علاوه بر محبوب بودن برای خود اهالی آن منطقه، اغلب به نسبت بزرگ و کوچک بودن برای بازدیدکنندگان و گردشگران بسیار مورد توجه قرار می گیرند. «وات فرا سی سانپت» از جمله بزرگترین و مهمترین عبادتگاههای آیوتایا به شمار می رود که در زمان ساخت این بنای مقدس، برای بیشتر کردن تقدس آن یک مجسمه از بودا دا با جنس طلا در آن قرار دادند و همین موضوع موجب شد تا در زمان هجوم برمه ای به این شهر در مرحله ی اول آسیب ببیند.

از دیگر کاربردها و قابلیت های آن می توان به اجرای مراسم و نیایش های متعلق به خانواده سلطنتی در آن زمان اشاره کرد، خاکسترهای جسدهای خانواده سلطنتی در این مکان حفظ و مراقبت می شد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و کم نظیر آیوتایا

  • مجسمه عبادتگاه «یای چای مانگان»

در همه ی عبادتگاههای شهر وجود مجسمه ی بودا یکی از غیرممکن ها است، البته بیشتر آنها فاقد سر می باشند زیرا سرهای آنها در زمان هجوم و ناامنی به تاراج رفت. و اما یکی از مجسمه هایی که سر آن سالم باقی ماند همین مجسمه بزرگ بودا بود. در قرن هجدهم پس از یورش برمه ای ها این پیکره نابود شد ولی دوباره در سال ۱۹۵۰ مرمت گردید.

دیدنی های آیوتایا پایتخت سابق تایلند

آشنایی با مکان های دیدنی آیوتایا

  • نودل قایقی و دیگر غذاهای آیوتایایی

فرهنگ غذایی آیوتایا نسبت به دیگر شهرهای کشور تایلند از گوناگونی بیشتری برخودار است، از جمله معروف ترین و محبوب ترین غذای آن نودل قایقی می باشد که از غذاهای رسمی و شاخص این منطقه به شمار می رود. جالب تر اینکه بدانید این نودل بر روی قایق های حصیری صورت می گیرد.

  • بازارهای قایقی آیوتایا

این شهر دارای بازارهای قایقی متفاوت و هیجان انگیز زیادی می باشد که بازدید از آن هنگام سفر به تایلند می تواند لحظات بینظیری را ایجاد کند.

معرفی جاذبه های دیدنی و تماشایی آیوتایا

ر این مطلب به معرفی دیدنی های آیوتایا «سیام» سابق یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور تایلند پرداختیم، آیوتایا شهری است که با نام های مختلف «سرزمین فرشته ها» نیز شناخته می شود. از همراهی شما عزیزان علاقه مند تا این لحظه نهایت قدردانی را دار بوده و امیدواریم مورد توجه ورضایت شما واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *