دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش سرعت رشد مو با انواع راهکارهای خانگی موثر

  • مهتاب علی پناه
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

داشتن موی بلند و پر پشت به عنوان یکی از زیبایی های فرد محسوب می شود از این رو، اکثر افراد به دنبال روش های جهت افزایش سرعت رشد مو هستند که با کمک چند راهکار ساده و موثر می توان موی بلند و زیبایی داشته باشید.

داشتن موی بلند و زیبا برای برخی از افراد به یک دغدغه تبدیل شده است زیرا، گاهی بنا به دلایل مختلفی مو به اندازه ای که باید رشد کند رشد نمی کند به همین خاطر، اکثر افراد از داشتن این مشکل رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت افزایش سرعت رشد مو هستند که در ادامه با راهکارهای مفید جهت داشتن موی بلند و زیبا آشنا خواهید شد.

تقویت و رشد مو با چند ترفند ساده

افزایش سرعت رشد مو با چند راهکار مفید و موثر

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که روش های مختلفی را جهت رشد سریع مو هایتان امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اصلاح رژیم غذایی

به منظور افزایش سرعت رشد مو مهم ترین اقدام گنجاندن انواع مواد مغذی در رژیم غذایی می باشد از این رو، بهتر است از رژیم غذایی تان مواد مغذی را دریافت نمایید و از مکمل ها نیز به شکل تکمیلی در کنار رژیم غذایی استفاده نمایید که شامل : پروتئین، ویتامین B5 و بیوتین، ویتامین D، ویتامین C، آهن و روی، امگا ۳ و ۶.

ماساژ سر با روغن های گیاهی

از دیگر ترفند های جهت افزایش سرعت رشد مو ماساژ پوست سر می باشد که سبب افزایش جریان خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو خواهد شد در نتیجه باعث رشد موها و درخشان شدن آن خواهد شد فقط کافی است، روغن گیاهی مورد نظر را کمی گرم کرده و آن را بر روی پوست سرتان به مدت بیست دقیقه بمالید سپس اجازه دهید به مدت سی دقیقه پوست سرتان استراحت کند و در نهایت سرتان را بشویید، روغن هایی که در این روش می توانید استفاده کنید عبارتند از : روغن بادام، روغن نارگیل، روغن کرچک ، روغن زیتون، روغن کنجد.

موثرترین راه های افزایش رشد مو

پرهیز از محکم بستن حوله

اکثر خانم ها موهایشان را به شکل دم اسبی یا گوجه ای می بینند که از آسیب هایی که به موهایشان می زند اطلاعی ندارند زیرا، باعث سست شدن ریشه مو خواهد شد و در نهایت به ریزش موها منجر خواهد شد از این رو، از انجام این کار خودداری نمایید همچنین، از حوله های کوچک و لطیف که دارای الیاف ریز هستند استفاده نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبرسانی کردن مو ها

همانطور که می دانید موها به منظور حفظ رطوبت خود به بدن وابسته هستند بنابراین، جهت افزایش سرعت رشد موها باید رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کرد زیرا، در غیر اینصورت موها دچار شکنندگی و خشکی خواهند شد که در نهایت به توقف رشد موها منجر می شود بنابراین، به میزان کافی آب بنوشید.

افزایش سرعت رشد مو با چند ترفند مفید و موثر

به حداقل رساندن استفاده از وسایل حرارتی

به منظور تقویت رشد موهایتان استفاده از اتو، سشوار و بابلیس را به حداقل برساند زیرا، حرارت مستقیم به مو رسانده و به خشکی و شکنندگی مو منجر می شود.

استفاده از نرم کننده

بعد از شستن موها با شامپو از نرم کننده نیز استفاده نمایید زیرا، نرم کننده کمک زیادی به بازسازی چربی هایی می کند که در زمان شامپو امکان دارد از بین رفته باشند ،فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از نرم کننده سرتان را از شامپو کاملا تمیز کنید.

کوتاه کردن موها

همانطور که می دانید با گذشت زمان موها از انتها دچار موخوره می شوند و در نتیجه رشد موها متوقف می شود و بهترین کار این است که موهایتان را کمی کوتاه کنید تا کمک زیادی به رشد سریع موها کند.

افزایش رشد موی سر با چند راهکار

سس مایونز

یکی دیگر از راهکارهای موثر جهت افزایش سرعت رشد مو سس مایونز می باشد زیرا، دارای ویتامین های مختلفی است بنابراین موهایتان به مقداری سس مایونز آغشته کرده سپس با کمک یک نایلون یا پارچه پوشانده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند سپس با شامپو و آب ولرم بشویید.

قهوه

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از قهوه نیز به منظور تقویت مو گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، بعد از شستن موهایتان با شامپو، آن را با قهوه ای که از پیش دم کرده اید آغشته نمایید و آن را ماساژ داده و پس از زمان سی تا پنجاه دقیقه با آب بشویید.

روش های افزایش رشد سریع مو

آلوئه ورا

با کمک آلوئه ورا می توانید موهای بلند و زیبایی داشته باشید، ژل آلوئه ورا با کمی آب لیموی تازه ترکیب کرده و بر روی سرتان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه موهایتان را بشویید، جهت رسیدن به نتیجه بهتر هفته ای یک تا دو بار از این روش کمک بگیرید و یا می توانید ژل آلوئه ورا به میزان مساوی با شیر نارگیل و روغن جوانه گندم ترکیب کرده و بر روی موهایتان بمالید.

روغن سیاه دانه

استفاده از روغن سیاه دانه برای رشد سریع مو بسیار مفید و موثر خواهد بود، یک قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کرده سپس بر روی موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت با آب و شامپو موهایتان را بشویید.

ترقند های افزایش سرعت رشد مو

مدیریت استرس

استرس زیاد سبب کدر و همچنین ضعیف شدن موهایتان خواهد شد که در نتیجه با ریزش مو مواجهه خواهید شد بنابراین، در زمان استرس با انجام حرکاتی از قبیل مدیتیشن، یوگا، خواب کافی و … استرس تان را مدیریت کنید تا موهایتان با سرعت بیشتر رشد کند.

چای سبز

می توانید به منظور تقویت و رشد موها از چای سبز کمک بگیرید، این نوع چای دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است و در رشد مو ها تاثیر شگفت انگیزی دارد بنابراین، یک چای سبز کیسه ای داخل دو فنجان آب داغ به مدت هفت تا هشت دقیقه انداخته سپس محلول را به صورت گرم بر روی پوست سرتان بمالید و بعد از زمان یک ساعت با آب خنک موهایتان را بشویید.

تقویت و رشد موها با چای سبز

پرهیز از مواد شیمیایی

مواد شیمیایی دشمن موها هستند و شاید شما نیز افرادی را در اطرافیان خود دیده اید که موهایشان به دلیل استفاده از رنگ و دکلره دچار ریزش و خشکی شده است که بهتر است از رنگ های طبیعی مانند حنا استفاده کنید تا موهایتان رشد بهتری داشته باشد.

در پایان به شما دوستان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *