دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

علت بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مقاله شما را با علل بزرگ شدن شکم آشنا می کنیم که بیش تر گریبانگیر افرادی می شود که در سنین میانسالی هستند. در واقع تغییرات هورمونی اصلی ترین علل این مشکل می باشد که می توانید با مراجعه به پزشک و کنترل کردن هورمون های بدن آن را از بین ببرید.

بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن به دلیل کاهش توانایی بدن در سوزاندن چربی ها می باشد و افراد برای جلوگیری از این مشکل باید تحرکات خود را بالا ببرید. در واقع بیش تر چاقی ها با افزایش سن در ناحیه شکم می باشد زیرا برخی از چربی ها مانع از سوزاندن آن ها می شوند. باید بدانید که رهایی از این چربی ها آسان نمی باشد.

دلیل چاقی در بزرگسالی چیست؟

دلایل بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن

بالا رفتن سن و رسیدن به میانسالی و پیری مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد می کند و با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است بیش تر بیماری ها با افزایش سن به سراغ فرد می آیند. در ادامه علل اصلی بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن را برایتان بیان می کنیم.

تغییرات هورمونی

از اصلی ترین عللی که منجر به بزرگ شدن شکم می شود تغییرات هورمونی می باشد. جالب است بدانید که این تغییرات با تغییر سن و ورود به سن خاصی ایجاد خواهد شد. برای مثال برای خانم ها در دوران یائسگی و خصوصا در یائسگی زود رس به دلیل کاهش شدید استروژن در بدن چاقی در ناحیه شکم رخ می دهد و در مردان هم از سن ۴۰ سالگی به بعد به دلیل کاهش شدید تستوسترون در خون کالری سوزی کاهش بسیار زیادی پیدا می کند. یادتان نرود که چاقی می تواند باعث ایجاد بیماری های قلبی، فشار خون بالا و افزایش کلسترول خون شود.

تغییرات هورمونی می تواند باعث بزرگ شدن شکم شود.

استرس

بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که استرس برای بدن لازم و ضروری می باشد اما اگر این استرس ها مداوم باشند و زندگی فرد را مختل کنند باعث ایجاد چاقی خواهد شند. بهتر است بدانید که افرادی که از ناحیه شکم چاق می شوند استرس زیادی را تحمل کرده اند و بدن هورمون کورتیزول بسیار زیادی را ترشح کرده است. زمانی که این هورمون بسیار زیاد ترشح می شود یا باعث پرخوری عصبی می شود که افراد را تحزیک می کند تا غذا های بسیار چرب و شیرین بخورند و یا بدن را وادار می کند تا کم تر از روز های بدون استرس کالری بسوزاند و انرژی را ذخیره کند.

کم شدن تحرک

با افزایش سن افراد از تحرک هایی که دارند می کاهند و بیش تر به دیگران می گویند تا کار هایشان را انجام دهند بنابراین کالری هایی که استفاده می کنند بیش تر در ناحیه شکم تجمع پیدا کرده و این بخش از بدن چاق تر می شود.

بزرگ شدن شکم با بالا رفتن سن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از کالری بسیار زیاد

یادتان باشد که هیچ وقت بیش تر از چیزی که بدن نیاز دارد کالری استفاده نکنید. کالری بیش از حد باعث کاهش متابولیسم بدن می شود و می تواند باعث چاق شدن شما شود.

افسردگی

علایم افسردگی گریبانگیر بسیاری از افراد می شود و زندگی را به کام آن ها تلخ می کند. در واقع این مشکل به تنهایی رخ نمی دهد و در امتداد آن شاهد بی خوابی، کاهش فعالیت و مشکلات گوارشی هستید. طبق تحقیقات افرادی که افسردگی دارند در سنین بالا دچار چاقی در نواحی مختلفی از بدن خصوصا در ناحیه شکمی می شوند.

افسردگی و چاقی از ناحیه شکم

برای از بین بردن شکم در سنین بالا می توانید از دوچرخه سواری استفاده کنید و کم تر با مترو ماشین های شخصی به انجام کار هایتان بپردازید. البته این روش به تنهایی برای کاهش چربی های شکم شما کافی نمی باشد و باید برای به تعادل رسیدن ترشح هورمون ها در بدنتان خواب شبانه داشته باشید و ۷ الی ۹ ساعت در شبانه روز بخوابید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *