دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در رفتار با افراد کینه ای به این نکات دقت کنید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

رفتار با افراد کینه ای باید به گونه ای باشد که مانع از بروز سوء تفاهم شود شما باید شناخت خود را بر روی این افراد بیشتر کنید و روابط خودتان را با آن ها کنترل نمایید توجه داشته باشید که قطع ارتباط کامل با این افراد می تواند روابط شما را بدتر کند بنابراین باید توجه کنید این افراد به شدت روی رفتارهای شما حساسیت دارند همچنین باید در زمان بروز اشتباهات به سرعت از آن ها عذرخواهی کنید.

همه ما ممکن است در روابط اجتماعی خود با دیگران افرادی که دارای کنیه هستند را دیده باشیم رفتار با این دسته از افراد بسیار سخت و دشوار است و احساسی در شما همواره ایجاب می کند جانب احتیاط را با آن ها رعایت کنید اغلب این افراد حافظه بسیار قوی دارند و به دقت رفتارهای شما را مورد وارسی قرار می دهند چنین ویژگی هایی می تواند هر فردی را برای برقراری ارتباط دچار ترس کند. اما به راستی چگونه می توان به این افراد روابط اجتماعی برقرار کرد؟ پیش از هر چیز در برقراری ارتباط با این افراد باید بدانید که آن ها به شدت به رفتارهای دیگران توجه نشان می دهند رفتارهای نمایشی که از سوی این افراد رخ می دهد و دارای شکل های نامناسب است می تواند موجب آزار شما و دیگران شود به همین جهت پیش از ارتباط گرفتن با این افراد به خوبی باید آن ها را بشناسید و به این ویژگی ها واقف باشید. یکی از نکات مهم در رفتار با افراد کینه ای این است که باید از آن ها عذرخواهی کند در این صورت کمتر مورد کینه قرار می گیرید در ادامه این مقاله نیز به ویژگی های بیشتری درباره این افراد اشاره خواهیم کرد.

نحوه رفتار با افراد کینه ای:

اگر باعث ناراحتی یک فرد کینه ای شده اید باید چگونه با او برخورد کنید؟ بهترین گام برای بهبود رابطه با اینگونه از افراد معذرت خواهی کردن است اگر واقعا اشتباه و خطا از سوی شما رخ داده است باید از فرد مقابل خود معذرت خواهی کنید سعی کنید این اشتباه خود را جبران کنید و از فرد مقابل این فرصت را بخواهید اما اگر اشتباه از سوی شما رخ نداده است می توانید بگویید با اینکه مشکل از سوی من نبوده است بابت بروز این ناراحتی و سوء تفاهم عذرخواهی می کنم نشان دهید که بابت این اتفاق متاسف هستید و تلاش خود برا برای جبران این اتفاق می کنید.

افراد کینه ای را بشناسید

از او برای جبران اتفاق فرصت بخواهید:

از فرد مقابل بخواهید که فرصت جبران این کار را به شما بدهد در برخی از مواقع نیت شما به تنهایی برای جبران این اتفاق کافی می باشد اما در برخی از مواقع نیز باید سعی کنید این جبران را به شیوه دیگری نشان دهید خودتان را باید آماده کنید که فرد مقابل در صورت عذرخواهی کردن شما نیز نرم نشود و از اشتباه شما چشم پوشی نکند. در این زمان ها باید خودتان را کنترل کنید و راهی برای بدتر نشدن شرایط پیدا کنید به عنوان مثال می توانید برای کم تر شدن ناراحتی ها از او بپرسید که چه کاری حال او را بهتر می کند این نکته در بهبود رابطه با همسر نیز اهمیت زیادی دارد.

برخورد با فرد کینه ای

کینه ای بودن دلیلی دارد:

در رفتار با افراد کینه ای باید توجه داشته باشید که برخی از عوامل موجب بروز این رفتار می شود حال این علت ها منطقی یا غیر منطقی باشد شما باید با این افراد رفتار خاصی داشته باشید خیلی از این افراد از انتقادهای دیگران آزرده می شوند و خانواده باید به خوبی این ویژگی آن ها را بشناسند. از سویی ممکن است خانواده این افراد را مورد سرزنش قرار دهند تفاوت قائل شدن والدین میان فرزندان نیز از دیگر علت هایی است که می تواند در بروز این مشکل سهم داشته باشد.

رفتار با افراد کینه ای

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فاصله ها را برندارید:

توصیه می شود تا فاصله خود را با این افراد حذف نکنید در واقع این امر زمانی باید مورد توجه باشد که شما بعد از رابطه داشتن با این فرد متوجه کینه ای بودن او می شوید در این زمان ها نباید به طور کامل رابطه خود را قطع کنید زیرا روابط شما را بدتر می کند. شما باید سعی کنید تا فاصله کافی را حفظ کنید همچنین باید به حساسیت های بی مورد این افراد نسبت به سایرین نیز توجه کافی داشته باشید. توجه داشته باشید که رفتارهای کوچک شما نیز می تواند این افراد را تحت تاثیر قرار دهد این افراد به محض قطع کردن رابطه ممکن است از شما انتقام بیگرند.

دریافت پشتیبانی مثبت:

رعایت کردن این نکات در محیط های کاری نیز اهمیت زیادی دارد برای رفتار با افراد کینه ای باید توجه داشته باشید که شما نباید در محیط های کاری درباره این افراد و یا دیگران شکایت داشته باشید شما باید به طور غیر مستقیم اطلاعات در این زمینه کسب کنید در محیط های کاری بهتر است از همکاران قدیمی خودتان بپرسید که در محل کار چه کسانی عصبانی هستند؟ گفت و گوهای خود را مدیریت کنید و اجازه ندهید تا این گفت و گوها در محیط کار تبدیل به یک بدگویی شود.

کینه ای ها چه اخلاقی دارند

به تغییر اوضاع امیدوار نباشید:

شما نباید همیشه امیدوار باشید که اوضاع تغییر می کند به عنوان مثال اگر در محیط کار خود کارفرمایی کینه ای دارید باید بدانید که ممکن است این موقعیت دشوارتر شود در این زمان ها باید سعی کنید تا حمایت های همکاران خود را نیز داشته باشید شما نباید شکایتی از دیگران داشته باشید زیرا شکایت کردن در این مواقع می تواند شرایط را بدتر کند و موجب کینه ای تر شدن فرد می شود. بهتر است به جای تغییر اوضاع افکار خودتان را تغییر دهید بنابراین باید دید خود را نسبت به موضوع تغییر دهید مثلا باید تصور کنید که این فرد نسبت به همه کینه ای رفتار می کند.

برای موفقیت در رابطه چه اصولی را رعایت کنیم؟ یکی از نکات مهم در ارتباط های ما توجه به نوع ویژگی های افراد است هر فردی دارای شخصیت ویژه خود است و شما با آگاهی در مورد این اشخاص می توانید کنترل بهتری بر روی آن ها داشته باشید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *