دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی سانتافه ۲۰۲۱ و نگاهی به طراحی زیبای آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با چهره ای بسیار زیبا و هیجانی بر روی پلتفرم جدید ساخته شده و با تغییرات اساسی در ظاهر و مشخصات فنی همراه شده است. این مطلب به بررسی کامل سانتافه ۲۰۲۱ می پردازد. همراه ما باشید.

شرکت هیوندای نسخه فیس لیفت سانتافه را به نام سانتافه ۲۰۲۱ با ویژگی های مطلوب و امکانات فراوان همراه کرده تا خودرویی قدرتمند، جذاب و هیجان انگیز را ارائه نماید. ضمنا برای سانتافه ۲۰۲۱ آپشن سفارشی رانندگی هوشمند نیز در نظر گرفته شده است.

بررسی هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ : هیجان انگیز و کاربردی

در اواخر خرداد ماه سال گذشته خبر رونمایی هیوندای از نسخه فیس لیفت یکی از پرفروش ترین محصولاتش یعنی سانتافه ۲۰۱۸ توجه همگان را به خود جلب کرد. این خودرو که سانتافه ۲۰۲۱ نام دارد با تغییرات اساسی چه در ظاهر و چه در مشخصات فنی چیزی فراتر از یک فیس لیفت را با خود همراه ساخته است. از این رو قصد داریم به بررسی سانتافه ۲۰۲۱ بپردازیم که قدرتمندتر و جذابتر از نسخه پیشین به جنگ رقبای خود می رود. ناگفته نماند در برخی منابع اشاره شده این خودرو قیمتی بین ۲۷ هزار تا ۴۲ هزار دلار خواهد داشت که البته افزایش قیمت سانتافه ۲۰۲۱ با تغییرات زیادی که در آن صورت گرفته توجیه می شود. سوای بروزرسانی های آشکار ظاهری و دیلایت های شبیه هیوندای پالیسید این شاسی بلند بر روی پلتفرم جدیدی ساخته و پرداخته شده است. که این زیرساخت جدید کارایی، هندلینگ و ایمنی بهتری را ارائه خواهد داد. ضمنا معماری جدید راه را جهت استفاده از قوای محرکه الکتریکی میسر کرده است. در ادامه با بررسی کامل مشخصات و قوای فنی ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

زیر ساخت جدید

بررسی ها و شواهد نشان می دهد سانتافه یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین محصولات شرکت هیوندای می باشد و نسخه جدید آن یعنی سانتافه ۲۰۲۱ در مقایسه با نسخه ۲۰۱۸ پیشرفت های چشمگیری پیدا کرده که البته هز تغییری بهایی دارد از این رو نسخه جدید و جذاب گران قیمت هم خواهد بود. هیوندای سانتافه جدید را با زیرساخت جدید، همراه کرده و استفاده از پتلفرم جدید سبب شده تغییرات مثبتی در این شاسی بلند ایجاد شود که از جمله آن افزایش فرمان پذیری به خاطر تغییرات اعمال شده در جایگذاری قطعات سیستم تعلیق خودرو، کاهش مصرف سوخت، کاهش صدای کابین، افزایش فضای اتاق سانتافه ۲۰۲۱ به ویژه در ردیف دوم و سوم که به ترتیب افزایش ۳و۴ سانتی متری فضای پا را موجب شده و در نهایت افزایش ایمنی شاسی بلند به ویژه در تصادفات از رو به رو توسط تقویت و استفاده از ورقه های بهتر می باشند.

نسخه های مختلف سانتافه ۲۰۲۱

نسخه هیبریدی: در این مدل موتوری با حجم ۱۶۰۰ سی سی توربرو چهار سیلندر به همراه پیشرانه الکتریکی با ۵۹ اسب بخار و باتری ۱.۴۹ وات ساعتی حضور دارد که توانی برابر با ۲۲۷ اسب بخار را تولید و حداکثر گشاور آن ۳۵۰ نیوتن بر متر می باشد.

  •  آرون گروپس

نسخه پلاگین هیبریدی: در این نسخه موتور قبلی لحاظ شده با این تفاو که پیشرانه الکتریکی آن ۹۰ اسب بخار قدرت دارد و در نهایت نسخه پلاگین هیبریدی توانی معادل ۲۶۱ اسب بخار را تولید و گشتاور حداکثری ۳۵۰ نیون بر متر ارائه می دهد .

نسخه دیزلی: در این نسخه موتور جدیدی به اسم smart stream حضور دارد که حجم ۲۲۰۰ سی سی داشته و شامل بلوک آلومنیومی می باشد. این موتور با ۱۹.۵ کیلو وزن کمتر نسبت به نسخه پلاگین هیبریدی و ضمنا تغییرات اعمال شده در سیستم تزریق سوخت و میل سوپاپ ها قدرتی برابر ۱۹۹ اسب بخار و گشتاور حداثری ۴۴۰ نیوتن متر را تولید می کند که از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه به چرخ ها هدایت می شود.

قابل ذکر است هیوندای برای اهالی کره جنوبی سانتافه ۲۰۲۱ اختصاصی با پسوند N را نیز ارائه می دهد که منظور از حرف N در آخر اسم خودرو نشان از اسپرت تر و قوی تر بودن از نسخه عادی دارد. این نسخه جذاب سانتافه ۲۰۲۱ از نظر ظاهری تغییرات بسیار جذابی دارد و رنگ آن ترکیبی از دو رنگ مشکی و رزگلد می باشد که جذابیت خودرو را دو چندان ساخته به ویژه در نمای جلویی و استفاده درست از رزگلد در جلو پنجره ای ظاهر خودرو را هیجان انگیز ساخته است. ضمنا هنوز از پیشرانه سانتافه N2021 اطلاعاتی در دسترس نیست.

چهره تهاجمی و هیجان انگیز

بررسی ها نشان می دهد سانتافه ۲۰۲۱ با تغییرات ظاهری زیادی همراه شده و در نمای روبرو چهره ای تهاجمی تر از قبل را شاهد هستیم که ظاهری خاص و جذاب به خود رو بخشیده است. در این نما جلو پنجره ای بزرگ و مستطیلی شکل با لبه های گرد با چراغ های خودرو در هم آمیخته و در وسط چراغ ها نیز دو خط عمودی همراه با چراغ های بالایی و سوا از جلوپنجره دی لایت ها را شکل می دهند که فرمی T مانند ایجاد کرده اند.

با توجه به بررسی های می توان گفت از شاخص ترین خصوصیات ظاهری سانتافه ۲۰۲۱ طراحی متفاوت چراغ ها می باشد. در نمای عقب چراغ های بهم پیوسته لحاظ شده که نخستین بار است در سانتافه مشاهده می شود ضمنا یک چراغ شب رنگ عریض و باریک نیز در بالای اگزوز خودنمایی می کند.

در نمای جانبی تعدادی خطوط حجم دهنده بکار رفته که یکی از آن ها از بالای چراغ پشتی شروع شده و با عبور از بالای دستگیره ها به کاپوت ختم می شود. دو خط حجم دهنده دیگر نیز در پایین دربها حضور دارند و دو خط حجم دهنده هم روی گلگیرها و با همان زاویه و فرم دایره ای چرخ ها به کار رفته است.

کابین جادار

در بررسی طراحی داخلی سانتافه ۲۰۲۱ باید اشاره کرد که این قسمت نیز با تغییرات جذابی همراه شده است. کنسول وسط دیگر فرمی جدا از داشبورد نداشته و با شیب مناسبی به میانه داشبورد متصل می گردد و به زیر دریچه های تهویه ختم می شود. قابل ذکر است ارتفاع کنسول نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است. به این ترتیب دسترسی راننده به کلیدهای کنترلی راحتتر می شود.  برای این شاسی بلند مانیتوز ۸ اینچی (نسخه قبلی ۷ اینچی) در نظر گرفته شده است البته امکان سفارش نمایشگر ۱۰.۳ اینچی هم به عنوان آپشن برای خودرو وجود دارد. پنل کیلومتر شمار سانتافه ۲۰۲۱ دیجیتالی بوده و ۱۲.۳ اینچی می باشد. دکمه دیجیتالی این شاسی بلند از فناوری نیمه اتوما بهره می برد و ضمنا شارژر وایرلس نیز دارد.

از تغییرات دیگری که در کابین مشاهده می شود حذف دسته دنده و جایگزینی چند کلید برای کنترل جعبه دنده می باشد. بنا به گفته شرکت سازنده متریال به کار رفته در خودرو کیفیت بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. ضمنا کابین فضای بیشتر و جاداری را برای سرنشینان فراهم می آورد. از خصوصیات بارز مدل پایه در بخش کابین می توان به روکش پارچه ای صندلی ها، یک دسته دنده ساده و چرخ های ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. با این وجود بسیار باکیفیت است و قطعا راضی کننده خواهد بود.

با وجود این که بدنه سانتافه ۲۰۲۱ تاحد زیادی به نسخه قبلی شباهت دارد ولی افزایش ۱۵ سانتی متر در طول، ۱۰ میلی متر در عرض و ۵ میلی متر در ارتفاع موجب افزایش فضای این شاسی بلند شده است. بنا به ادعای هیوندای برای ردیف دوم صندلی ها ۳۹ میلی متر فضای بیشتر لحاظ شده است. ضمنا طراحان فضای ذخیره سازی بیشتری را در زیر ماشین در نظر گرفته اند. ناگفه نماند همه مدل های این شاسی بلند ظرفیت جای گرفتن هفت سرنشین را داشته و قابل ذکر است فضای ردیف سوم برای کودکان مناسبتر می باشد تا بزرگسالان.

ناگفه نماند فضای کافی برای گذاشتن وسایل اضافی در قسمت عقب خودرو لحاظ شده و می توان آن را با پانزده عدد کیف دستی پر نمود. و اگر فضای زیادتری نیاز باشد می توان با کشیدن صندلی عقب به سمت جلو فضای بیشتری را فراهم نمود. به این تریب ۱۸ عدد کیف دستی در قسمت عقب شاسی بلند جای می گیرد. به طور کلی چشمگیرترین خصوصیت سانتافه ۲۰۲۱ در بخش کابین فضای زیاد و جادار آن می باشد که در سفرهای طولانی برای سرنشینان یک مزیت عالی محسوب می شود.

آپشن ها و امکانات رفاهی فروان

از آپشن های سانتافه ۲۰۲۱ می توان به حالت های رانندگی نرمال، اکو(کاهش مصرف سوخت)، برف، گل، اسپرت (انتقال بیش از نیمی از نیرو به چرخ های عقب) اشاره کرد و ضمنا به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه ای جداگانه امکان سفارش آپشن رانندگی هوشمند نیز برای این شاسی بلند فراهم شده است. قابل ذکر است سانتافه ۲۰۲۱ برای راننده و سرنشینان قابلیت های جدیدی را ارائه می کند از جمله حالت رانندگی نیمه اتومات، نمایشگر بزرگ ۸ اینچی و به صورت سفارشی ۱۰.۳ اینچی، نمایشگر دیجیتال ی سفارشی ۱۲.۳ اینچی، صندلی عقب گرم شونده و صندلی جلو با سیسم تهویه، سیستم بی سیم کارپلی اپل و اندروید اتوگوگل. هیوندای با اضافه کردن تجهیزاتی مانند روکش های چرمی، نمایشگر رنگی، حالت چرخ های دائم محرک و تزئینات داخلی لوکس تر به سطح جدید از طراحی خودرو دست پیدا کرده است.

بررسی ها نشان می دهد سانتافه ۲۰۲۱ از امکانات کمک راننده خوبی نیز برخودار است که شامل راهنمای خروج ایمن، مانیتور دید نقطه کور، هشدار تصادف نقطه کور، هشدار خروج از پارک، راهنمای عدم تصادف از روبرو ، راهنمای رانندگی بین خطوط، راهنمای رانندگی در بزرگراه، سیستم پارک ریموی هوشمند، راهنمای پیشگیری از تصادف در حرکت به عقب و … می باشد.

قابل ذکر است برای نسخه سانتافه اکتیو ۲۰۲۱ چرخ های ۱۸ اینچ آلیاژی، هشدار خروج از در(در صورت شناسایی عابر پیاده یا دوچرخه سوار)، کلید سنسور و کلید استارت، صندلی های چرمی، آینه های برقی و سنسورهای جلویی پارک در نظر گرفه شده است. در نسخه الایت که یک سطح بالاتر از اکتیو می باشد چرخ های ۲۰ اینچی آلیاژی، نمایشگر جهت یابی ۱۰.۲۵ اینچی، چراغ های برقی پشت، سیستم صوتی باکیفیت ۱۰ اسپیکر دیده می شود. طراحی چرخ های ۲۰ اینچی هایلندر خیلی خاص و منحصر به فرد است. درون کابین از چرم ناپا در روکش صندلی های برقی استفاده شده و صندلی ها مجهز به سیستم گرم کننده و خنک کننده می باشند. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان نیز ۱۲.۳ اینچی است. از دیگر خصوصیات این نسخه پرچمدار جلوپنجره ای متمایز، سانروف پانورامیک، تریم برجسته درب ها و صندلی ها ، هدآپ دیسپلی تمام رنگی، پوشش سقف جیر، نورپردازی داخلی، دوربین ۳۶۰ درجه و قابلیت پارک از راه دور می باشد.

پیشرانه قدرتمند

یکی از مهمترین تغییرات سانتافه جدید در زیر کاپوت آن لحاظ شده است که آن جایگزین شدن موتور قدیمی با دو موتور جدید می باشد. در سانتافه ۲۰۲۱ موتور قدیمی ۲.۴ لیتری خطی و توربوشارژر دو لیتری آپشنال با یک موتور جدید ۲.۵ لیتری جایگزین شده است که ۱۹۱ اسب بخار قدرت داشه و گشتاور حداکثری ان ۲۴۷ نیوتن متر می باشد. این در حالی است که موتور قدیمی ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. نسخه جدید سانتافه همانند قبلی از یک گیربکس هش سرعته اتومات اما بهبود یافته بهره می برد که نیروی تولیدی خودو را به چرخ ها منتقل می کند.

پیشرانه جدید هر دو حالت تزریق سوخت مولتی پورت و تزریق مستقیم را با خود همراه کرده که کاهش آلاینده ها و ضمنا تولید نیروی بیشتر را به دنبال دارد. همانطور که پیشتر اشاره شد برخی از تیپ های این شاسی بلند به صورت آپشن یک توربو شارژر ۲.۵ لیتری خطی نیز ارائه می شوند که توانی حدود ۲۷۷ اسب بخار و گشتاوری حدود ۴۲۴ نیوتن متر را ارائه می کنند. ناگفته نماند سانتافه نخستین خودروی هیبریدی هیوندای نیز می باشد و آزانش حافظت از محیط زیست آمریکا تخمین زده این خودرو با چهار سیلندر غیرتوربو در شهر و بزرگراه به ترتیب میزان مصرف سوختی حدود ۲۵ و ۲۸ مایل بر گالن دارد. و نسخه توربوشارژر در شهر و بزرگراه ۲۲ و ۲۸ مایل بر گالن سوخت مصرف می کند.

ضمانت نامه

کمپانی هیوندای یکی از بهترین طراحان های گارانتی یا ضمانت نامه در بازار می باشد که با پوشش طولانی مدت شناخته شده است. ضمنا این شرکت تعمیر و نگهداری رایگان خودروها را نیز به کاربرانش ارائه می دارد. این موارد سبب شده تا این کمپانی بزرگ از بهترین رقبای اصلی در بازار باشد. گارانتی های این شاسی بلند به شرح ذیل می باشد.

  • گارانتی موتور تا ده سال یا صد هزار مایل
  • ضمانت محدود ۵ ساله یا شصت هزار مایل
  • تعمیر و نگهداری رایگان تا سه سال یا ۳۶ هزار مایل

جمع بندی

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ شاسی بلند زیبا و تهاجمی است که بسیار کاربردی نیز می باشد. این خودرو با خصوصیات مطلوب و امکانات فراوانی که ارائه می دهد قطعا رضایت مشتریان را جلب می کند و ضمنا گزینه هیبریدی این خودرو رانندگی لذت بخش و مصرف سوخت کمی را به ارمغان می آورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *