دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده سنگربان محبوب فوتبال ایران

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی احمدرضا عابدزاده فوتبالیست سابق استقلال و پرسپولی و همچنین مربی فوتبال همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدورایم مورد پسندتان قرار بگیرد.

احمدرضا عابدزاده ملقب به عقاب آسیا دروازه ‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران و مربی دروازه بان با استعداد و محبوب ایرانی می باشد. آقای عابدزاده توانسته در باشگاه استقلال ۱ بار و در باشگاه پرسپولیس ۴ بار به مقام قهرمانی در بالاترین رده لیگ فوتبال قرار بگیرد. خوب است بدانید که ایشان در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی “ازدواج غیابی” به کارگردانی کاظم معصومی در نقش احمدرضا عابدزاده به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی احمدرضا عابدزاده همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده دروازه ‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، باشگاه سپاهان، باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران و مربی دروازه بان محبوب و توانمند کشورمان متولد ۴ خرداد ماه سال ۱۳۴۵ که هم اکنون وی ۵۵ سال سن دارد و در شهر زیبای آبادان چشم به جهان گشوده است. ایشان ۱۹۰ سانتی متر قد دارد و در تیم ملی با سابقه موفق و درخشانی که داشت لقب عقاب آسیا را از آن خود کرد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده و همسرش

آقای عابدزاده در یک خانواده با اصالت و پرجمعیت ۱۲ نفره متولد شده که دارای شش برادر و ۴ چهار بزرگ تر می باشد که از ۵ سالگی علاقه اش به فوتبال شروع شد.

تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه سعدی شهر آبادان گذراند و در سال ۱۳۵۷ در سن ۱۲ سالگی به همراه خانواده اش به شهرستان کوهدشت شهر خرم شهر رفتند. سپس در سال ۱۳۶۱ با شروع و شدت گرفتن جنگ به استان اصفهان سکونت کردند. در همان سال وارد تیم هلال احمر اصفهان شد و سال ۶۲ نیز در باشگاه تام عضو شد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده + عکس

عکس و بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده + تصاویر زیبا

در سال ۱۳۶۳ توسط رسول کربکندی به باشگاه منتخب اصفهان دعوت شد، تا اینکه با درخشش بسیار خود بعد از یکسال به تیم ملی نوجوانان پیوست. او نخستین بازی خود را در مسابقه جام بین المللی دهه فجر شروع کرد و در سال ۱۳۶۵ توانست قهرمانی خود را در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس دریافت کند.

در سال ۱۳۶۶ وقتی ۲۱ سال داشت برای خدمت سربازی به باشگاه ژاندارمری تهران ملحق شد و دو سال بعد مجدد به باشگاه تام برگشت. سپس در سال ۶۹ در سن ۲۴ سالگی با امضای قرارداد ۳ ساله به باشگاه استقلال تهران رفت. از سال ۷۲ تا ۷۳ به باشگاه سپاهان پیوست.

شرح حال کامل احمدرضا عابدزاده

عکس قدیمی احمدرضا عابدزاده

سرگذشت جالب احمدرضا عابدزاده

سرانجام احمدرضا عابدزاده در سال ۷۳ با امضا قرارداد ۶ ساله به باشگاه پرسپولیس تهران ملحق شد، و سپس در سال ۷۹ در سن ۳۴ سالگی از فوتبال کناره گیری کرد.

در ادامه بیوگرافی احمدرضا عابدزاده آمده که ایشان بعد از چند سال دوری از فوتبال، در مورخه ۲۳ دی ماه سال ۸۴ به صورت افتخاری در بازی تیم پرسپولیس در برابر بایرن مونیخ داخل میدان رفت و پس از آن به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد.

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده + گالری زیبا

عکس های شخصی و جالب احمدرضا عابدزاده

زندگینامه کامل احمدرضا عابدزاده

برترین دروازه بان

چند سال پیش در نظرسنجی برنامه ۹۰ آقای عادل فردوسی پور، عابدزاده با ۵۹ درصد رای توسط مردم به عنوان بهترین درازه بان انتخاب شد و همچنین زنده یاد ناصر حجازی با ۳۲ درصد آرا و سید مهدی رحمتی با ۸ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

زندگینامه جالب احمدرضا عابدزاده

آسیب دیدگی در ۳۵ سالگی

ایشان در تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال ۸۰ به خاطر سردرد های زیاد در بیمارستان تهران بستری شد و بعد از مدتی به کما رفت، این خبر شوک زده اشک میلیون ها مردم ایرانی را درآورد و هواداران او که بسیار نگران سلامتی وی بودند، چند روز بیرون بیمارستان جمع شدند تا بلاخره ایشان را جراحی کردند و وی کلا توان حرف زدن را از دست داده بود. احمدرضا بعد از این عمل موفق برای خارج کردن لخته خون که در سرش ایجاد شده بود به کشور سوئد رفت و در آنجا نیز چند عمل جراحی انجام داد تا بعد از دوران بهبودی خود، به زندگی عادی برگشت.

زندگینامه خواندنی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده در برنامه خندوانه رامبد جوان 

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده کامل و جالب

دوران مربیگری عابدزاده

ایشان مربیگری را از سال ۷۹ با باشگاه سایپا به عنوان مربی دروازه بان آغاز نمود و سپس در سال ۸۳ به باشگاه استقلال اهواز رفت و در سال ۸۷ هم به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه پرسپولیس فعالیت داشت. در سال ۱۳۸۹ به عنوان کمک مربی به تیم استیل آذین رفت.

زندگینامه جامع احمدرضا عابدزاده

عکس دونفره احمدرضا عابدراده و علی دایی 

زندگینامه کامل احمدرضا عابدزاده

ازدواج و همسر احمدرضا عابدزاده

آقای عابد زاده در سال ۱۳۶۶ در سن ۲۱ سالگی با خانم نفیسه لطفیان که در آن زمان ۱۶ سال داشت ازدواج کرد و پس از دو سال فرزند دخترشان نگار متولد شد و در سال ۷۲ هم صاحب یک فرزند پسر به نام امیر شدند.

دخترش نگار فارغ التحصیل رشته بازرگانی است و مدرک شنا را دارد و در رشته کیک بوکسینگ هم کمربند مشکی دارد. او متاهل است و تسلط کامل به زبان های انگلیسی و ایتالیایی دارد.

پسرش امیر نیز مجرد می باشد و همانند پدرش فوتبالیست و به جوجه عقاب مشهور است.

زندگینامه احمدرضا عابدزاده و همسرش

جوایر و افتخارات ورزشی عابدزاده

  • کسب قهرمانی اصفهان با تیم «تام» در هفده سالگی در سال ۱۳۶۲
  • قهرمانی با تیم فوتبال منتخب اصفهان در دومین دوره از مسابقات فوتبال لیگ استانی قدس در سال ۱۳۶۵
  • عزیمت به تهران و حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کسب قهرمانی لیگ کشور با آبی پوشان در روز چهارم خرداد ۶۹
  • قهرمانی با تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن، با مهار سه ضربه پنالتی برابر کره شمالی در فینال سال ۱۳۶۹
  • قهرمانی جام باشگاه های آسیا با تیم فوتبال استقلال تهران بعد از پیروزی دو بر یک برابر تیم لیائونینگ چین سال ۱۳۷۰
  • قهرمانی با تیم استقلال در مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های تهران سال ۱۳۷۰
  • قهرمانی با پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ پنجم آزادگان و رکورد هجده بازی بدون گل خورده ۱۳۷۴
  • قهرمانی با پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ ششم آزادگان ۱۳۷۶
  • صعود با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بعد از مساوی با تیم ملی استرالیا سال ۱۳۷۶
  • قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هشتم آزادگان در سال ۱۳۷۸
  • قهرمانی با پرسپولیس در لیگ نهم آزادگان در سال ۱۳۷۹

 

شرح حال احمدرضا عابدزاده

شغل دوم احمدرضا عابدزاده

احمدرضا بعد از اینکه از فوتبال خداحافظی کرد، رستورانی به نام “برگر” را در شهر متل قو افتتاح نمود.

زندگینامه احمدرضا عابدزاده بسیار کامل

امیدواریم از خواندن بیوگرافی احمدرضا عابدزاده دروازه بان فوتبال کشورمان و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *