دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای خانگی و بسیار خوشمزه

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

پیراشکی لقمه ای یکی از انواع پیراشکی های بسیار خوشمزه می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمان کمی نیز تهیه می شود و می توانید آن را در مهمانی ها و دور همی ها تهیه و نوش جان کنید، در این مقاله طرز تهیه پیراشکی لقمه ای را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید پیراشکی دارای انواع مختلفی هستند و هریک با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند و از بهترین پیراشکی ها می توان به پیراشکی لقمه ای اشاره کرد که بدون نگرانی از طریقه پخت و کیفیت روغن مورد استفاده آن می توانید از طعم آن لذت ببرید، در ادامه مطلب طرز تهیه پیراشکی لقمه ای را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

آموزش تهیه پیراشکی لقمه ای

جهت تهیه این نوع پیراشکی به مواد خاصی نیاز نمی باشد فقط باید دقت داشته باشید که در تهیه آن از روغن با کیفیت استفاده کنید زیرا در غیر اینصورت باعث خراب شدن عطر پیراشکی خواهد شد، در مطالب قبلی دستور تهیه انواع پیراشکی شیرین از جمله : پیراشکی کرم دار، پیراشکی شکری و… آموزش دادیم بنابراین اگر شما نیز به دنبال یک پیراشکی بسیار خوشمزه و خوش طعم هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • شیر ولرم : یک لیوان
  • آرد : به مقدار لازم
  • مخمر خشک آماده ( خمیر مایه ) : چهار قاشق مربا خوری
  • روغن مایع : شش قاشق غذا خوری
  • شکر : یک قاشق غذا خوری
  • نمک : به مقدار کم
  • تخم مرغ : یک عدد

دستور تهیه پیراشکی لقمه ای

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای با طعم عالی

در روش تهیه پیراشکی لقمه ای ابتدا شیر را ولرم کرده به اندازه ای که انگشت تان نسوزد فقط گرمای آن را حس کنید سپس به آن شکر و خمیر مایه افزوده و روی ظرف را پوشانده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند.

حالا تخم مرغ، نمک و روغن را به خمیر مایه پف کرده بیفزایید و آن را هم زده سپس به صورت کم کم به آن آرد اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید.

در این مرحله از نحوه تهیه پیراشکی لقمه ای مخلوط را حسابی ورز داده و به اندازه ای آرد اضافه کنید که خمیر به دست تان بچسبد.

  •  آرون گروپس

در مرحله بعدی با کمک یک پارچه تمیز روی ظرف را پوشانده و اجازه دهید به مدت دو ساعت در مکانی گرم بماند تا حجم خمیر افزایش پیدا کند.

حالا خمیر حجیم شده را مجددا ورز داده و گلوله های از خمیر را برداشته سپس به صورت دلخواه به آن شکل دهید.

حالا داخل آن را با مقداری پنیر و مواد دلخواه تان پر کرده و بعد خمیر را بسته سپس روی آن را زرده تخم مرغ بمالید و داخل سینی فر بچینید.

در مرحله پایانی سینی را داخل فر که از قبل بر روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم شده است بگذارید و حرارت را کم نمایید و اجازه دهید پیراشکی ها پخته شوند، نوش جان.

طرز تهیه پیراشکی لقمه ای با طعم عالی

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع شیرینی و کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *