دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های گرینویچ و جاذبه هایی که نباید از دست بدهید

  • محدثه خاکشور
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مقاله اختصاص یافته به گردشگری دیدنی های گرینویچ را نام برده و شرح داده ایم، آرگا امیدوار است که از صافی انتخاب شما عبور کرده و توانسته باشد شاخک های رضایتمندی شما را لرزانده باشد.

گرینویچ از مکان های دیدنی درجه یک و رتبه دار کشور لندن محسوب می شود که خود نیز مملو از جاذبه و تماشا است؛ گرینویچ نامی آشنا و به کرات شنیده شده که در دوران تحصیلی نیز به طور مختصل با آن آشنا شده ایم؛ اما تا چه حد با دیدنی های گرینویچ آشنا هستید؟ آرگا در این مطلب در کنار شما به معرفی این جاذبه ها خواهد پرداخت.

دلایل اهمیت یافتن گرینویچ

گرینویچ از مکان های پادشاهی و جاذبه های گردشگری – تاریخی در سمت جنوب شرقی لندن می باشد که نه تنها میراث تاریخی لندن، بلکه از میراث تاریخی دنیا به شمار می رود. گرینویچ و نصف کردن زمین (عبور نصف النهار مبدا) یک سوی حائز اهمیت بودن و قدمت دریایی آن سوی دیگر این اهمیت داشتن می باشد. این مهم بودن با گذشت زمان در حال افزایش نیز بوده و گرینویچ هرساله سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند.

آشنایی با دیدنی های تاریخی گرینویچ

چند خط درباره گرینویچ

دهکده گرینویچ مکانی است که شخصیت های تاریخی معروفی مانند الیزابت اول، هنری هشتم در آن به دنیا آمده و پرورش یافته و زندگی کرده اند، همچنین به عنوان مبدا ساعت جهانی، مکان برخورد ۲ نیمکره ی زمین شناخته می شود که نصف النهار مبدا از میان آن عبور می کند.

این روستا دارای سرسبزی بینظیری است که باعث شده تا به اسم گرینویچ متشکل از دو واژه ی «گرین» و «ریچ» نامگذاری شده و اقامتگاه و مکانی جهت ایجاد قصرهای پادشاهی انتخاب شود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری و خارق العاده گرینویچ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

معرفی دیدنی های گرینویچ

پارک ها، موزه های هنری و گالری ها، مناظر سرسبز، چشم انداز رودخانه، ساحل تیمز، تونل تاریخی و …. از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود که در ادامه به معرفی مکان های دیدنی بیشتری خواهیم پرداخت.

آشنایی با مکان های دیدنی و زیبای گرینویچ

– منزل ملکه

این بنا ساخته به سبک کلاسیک که از نخستین بناهای ساخته شده با این سبک، همچنین ساختار مارپیچی پلکان در انگلیس محسوب می شود، این منزل در سال ۱۶۱۶ به عنوان اقامتگاه زن جیمز اول ایجاد شد و شهرت آن مربوط به اثرهای هنری هنرمندان مطرحی مانند ترنر، هوگارث، رینولدز می باشد.

آشنایی باجاذبه های گردشگری گرینویچ

آشنایی با دیدنی های گرینویچ

– پارکی با مناظر زیبا

این پارک دارای قدمتی طولانی است که به دوران رومیان می رسد؛ علاوه بر جریان رود تیمز و لندن از مجاورت پیکره ژنرال جیمز ولفی، مناظر سرسبز و چشم نواز، در این منطقه گوزن های وحشی زندگی می کنند. گفتنی است این پارک به همراه دیگر سازه های آن بخشی از میراث جهانی محسوب می شود.

آشنایی با جاذبه های توریستی و خاطره انگیرگرینویچ

– رصدخانه پادشاهی

 این رصدخانه به علت وضعیت جغرافیایی مطلوب و به توصیه «سر کریستوفر رِن» تاسیس شد، و اما به دلیل افزایش غلظت و آلودگی هوا و نوری شهر لندن به قسمتی از موزه ملی دریایی مبدل گردید. در همین مکان ستاره شناسی بود که نقشه ستارگان مشهود شده و دریاها رسم گردید. و اما گفتنی است که خط نصف النهار مبدا از همین نقطه و قسمت می گذرد, با قدم گذاشتن بر روی آن بزرگترین تلسکوپ انگلستان را مشاهده کنید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کم نظیر و خاص گرینویچ

– موزه ملی دریایی

این موزه از جمله موزه های دریایی وسیع جهان می باشد که محل قرارگیری لباس های نظامی هوریسیو نلسون در جنگ «ترافالگار» و   انگلستان می باشد.

معرفی مکان های دیدنی و تماشایی گرینویچ

– بازار تاریخی

این بازار یک بازار تاریخی در گرینویچ لندن است که وسایل زیادی مانند پوشاک، صنایع دستی، خوراک و غذاهای خوشمزه و خوشبو، وسایل قدیمی ارزشمند در آن در معرض فروش واقع شده اند. در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه ها غرفه های این مکان با مجموعه های گوناگون و صنایع دستی از شما پذیرایی می کند.

جاذبه های منحصر به فرد و خاص گرینویچ

کشتی «کاتی سارک»

این کشتی که در قرن نوزدهم از جمله کشتی های پرسرعت انتقال دهنده چای از کشور چین به انگلستان (بریتانیا سابق) محسوب می شد، بقایای کاتی سارک در مرکز گرینویچ واقع شده که سطح آن میزبان فوق العاده ای برای سواری شما علاقه مندان است، همچنین با بازدید و مشاهده طراحی زیر تنه ی آن از چگونگی سرعت بالای آن سر در آورده و لذت خاصی را تجربه کنید.

بازدید از مکان های دیدنی و جالب گرینویچ

دانشکده کهن نیروی دریایی پادشاهی

این مکان توسط «سر کریستوفر رِن» در مجاورت رود تیمز ایجاد شد، از بخش های مختلف این دانشکده می توان به سالن شکوهمند پرنقش و نگار و عبادتگاه نئوکلاسیک، شرکت کهن نوشیدنی و رستورانی دارای منویی متنوع از انواع غذای سنتی انگلستان اشاره نمود.

سفر هوایی با تله کابین

جهت گذر از گرینویچ به اسکله ی حکومتی می توانید از تله کابین هایی با ظرفیت ده نفره بهره ببرید که با پرواز بر روی تیمز از چشم اندازهای بینظیر گرینویچ و لندن شگفت زده گردید.

آشنایی با دیدنی های گرینویچ

مجتمع ۰۲

۰۲ از مرکزهای سرپوشیده معروف موسیقی، تفریح و تفنن است که البته سهم شهرت آن در موسیقی به میزان زیادی بیشتر می باشد. به دلیل ظرفیت بالایی که دارد در سال ۲۰۱۲ عهده دار میزبانی مسابقه های المپک و پارالمپیک تابستانی شد؛ در این مجموعه کافه و رستوران های گوناگون همیشه در حال خدمات رسانی و پذیرایی هستند, اگر علاقه مند به مشاهده و نظاره چشم اندازها از زاویه ۳۶۰ درجه می باشید می توانید در تور ۹۰ دقیقه ای که در بالای این مجموعه اجرا می گردد، شرکت کنید.

دیدنی های گرینویچ شامل بازار و پارک

در این مطلب شما عزیزان علاقه مند را با دیدنی های گرینویچ واقع در شهر لندن انگلستان آشنا کردیم؛ گرینویچ یا همان بهتر است بگوییم ساعت جهانی، و محل گذر خط نصف النهار مبدا می باشد. از شما دعوت می کنیم برای آَشنایی با دیدنی های تاور بریج لندن کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *