دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چه زمانی به مجوز نصب دوربین مدار بسته نیاز داریم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

نصب کردن دوربین های امنیتی بسیار ساده می باشد و بسیاری از افراد برای نصب آن ها مجوزی ندارند. در واقع نداشتن مجوز می تواند دردسر ساز باشد بنابراین بهتر است اگر مجوزی ندارید سریعا برای گرفتن آن ها اقدام کرده تا جریمه نشوید. اگر دوست دارید بدانید چه مکان هایی نیازمند این مجوز ها می باشد بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

شاید بدانید که چرا نیاز به مجوز نصب دوربین مدار بسته دارید ولی نمی دانید که برای چه مکان هایی باید از آن استفاده کنید. در ادامه زمان نیاز به مجوز این دوربین ها را برایتان بررسی می کنیم.

چه مکان هایی نیاز به مجوز برای نصب دوربین های امنیتی را دارد؟

مجوز نصب دوربین مدار بسته

امروزه بسیاری از افراد از دوربین های مدار بسته استفاده می کنند و استفاده از این نوع دوربین ها با حداقل میزان جا نیز مطابقت دارد و نصب دوربین مدار بسته  بسیار ساده و راحت می باشند. در واقع شما به ندرت محلی را پیدا می کنید که فاقد این نوع دوربین ها باشد. مزایا و معایب دوربین های مدار بسته جای بحث دارد ولی باز هم بسیاری از افراد اطلاعی ندارند که استفاده از این نوع روش های محافظتی نیازمند گرفتن مجوز می باشد.  در ادامه این مطلب شما را با محل هایی که باید برای نصب دوربین ها مجوز داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

مکان های غیر مجاز

باید بدانید که مجوز نصب دوربین مدار بسته برای برخی از مناطق غیر مجاز مانند مکان های حساس و امنیتی لازم است و قبل از این که در پادگان ها، نیروگاه ها و یا سایر مکان های این چنینی بخواهید دوربین نصب کنید باید مجوزی برای آن تهیه کنید در غیر این صورت مشمول پیگرد قانونی خواهید شد.

محل های مشترک

یادتان نرود که نصب دوربین های امنیتی در محل هایی که مشترک بین شما و دیگران می باشد ممنوع است بنابراین باید مجوزی برای آن اتخاذ کنید. برای مثال می توان به راه پله ها، آسانسور و حیاط های مشترک اشاره کرد.

پیگرد قانونی برای نصب دوربین های امنیتی بدون مجوز چیست؟

  •  آرون گروپس

حریم خصوصی دیگران

یادتان نرود که نصب دوربین مدار بسته در حریم دیگران ممنوع است و افراد برای این که بتوانند دوربین هایی را در این محل ها نصب کنند باید مجوز دریافت کنند در غیر این صورت مجرم خواهند بود و دیگران می توانند به خاطر این کار از آن ها شکایت کنند.

دوربین های مخفی

اگر لازم است برای کاری دوربین مخفی نصب کنید باید از ارگان های مورد نظر مجوز بگیرید در غیر این صورت دچار نقض حریم شخصی دیگران شده اید و در صورتی که بتوانند این جرم شما راثابت کنند می توانند از شما شکایت کنند و در نتیجه شما باید به حبس بروید و جریمه ای را نیز پرداخت کنید.

نحوه گرفتن مجوز

برای گرفتن مجوز نصب دوربین مدار بسته در مکان های مختلف باید بتوانید شکایتی تنظیم کنید و در آن یاد آور شوید که ان و مال شما در خر است تا مراجع قضایی به آن رسیدگی کرده و در نتیجه شما می توانید به صورت قانونی و رسمی مجوزی برای نصب آن ها در نظر بگیرید.

مجوز نصب دوربین مدار بسته

یادتان نرود که برای نصب دوربین های مدار بسته در آپارتمان ها باید با سایر همسایه ها مشورت کرده و این تصمیم توسط هیئت مدیره به تصویب برسد در غیر این صورت نمی توانید این کار را انجام داده و  دوربینی را نصب کنید. اگر چه بسیاری از آسانسور ها و درب های ورودی مکان های عمومی دارای دوربین می باشد ولی باز هم برای نصب دوربین های شخصی و عمومی باید مجوزی برای آن دریافت کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر اطلاعات عمومی ، مراحل ثبت برند و مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *