دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تمام فوت و فن های انتخاب کتاب خوب

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

انتخاب کردن کتاب کمی دشوار می باشد و برای این که یک انتخاب خود داشته باشید باید نحوه انجام این کار را بدانید. در ادامه شما را با روش صحیح انتخاب یک کتاب مناسب آشنا می کنیم.

برای انتخاب کتاب خوب نیازمند یک سری مراحلی هستید که باید آن ها را رعایت کنید تا بتوانید کتابی مناسب برای خود پیدا کنید. در ادامه برای شما مراحل انتخاب یک کتاب خوب را بررسی می کنیم.

 

نحوه انتخاب کتاب خوب

کتاب خوب یکی از نعمت های بسیار بزرگ می باشد و می تواند به شما کمک کند تا سطح تفکرات خود را گسترش داده و مسائل را به چشم دیگر نیز ببینید. بنابراین برای انتخاب آن باید خیلی محتاطانه عمل کنید مراحل انتخاب یک کتاب خوب عبارت است از :

تهیه یک لیست

قبل از این که به کتاب خانه بروید و بخواهید کتابی بخرید باید یک لیست از سوالات را نوشته و به آن ها پاسخ بدهید. این سوالات عبارت اند از :

  • نوع ژانر مورد علاقه؟
  • نام نویسندگان مورد علاقه؟
  • نام کتابی که می خواهید آن را امتحان کنید؟
  • کتابی که بیش ترین طرفدار را دارد؟
  • علاقه شخصی خود شما؟

بررسی کنید.

قبل از خرید سعی کنید کتاب های خود را بررسی کنید. بسیاری از کتاب هایی که در خانه وجود دارند کتاب های خوبی اند که شما از آن ها غافل شده اید. به هر حال قبل از خرید سعی کنید علاوه بر نگه کردن به کتاب خانه خود و یا پدر و مادرتان یک لیست از علاقه مندی هایتان بنویسید. این لیست به شما کمک می کند تا بتوانید کتاب های خوبی را پیدا کرده و از مطالعه آن ها لذت ببرید.

کتاب فروشی های محلی و خرید یک کتاب مناسب

  •  آرون گروپس

کتاب فروشی های محلی را بگردید.

کتاب فروشی های محلی می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب کتاب باشد و زمانی که از آن ها بخواهید توصیه های شگفت انگیزی برای شما خواهند داشت.

استفاده از یک باشگاه کتاب

باشگاه های کتاب معمولا راهی می باشد که شما را به سمت خواندن کتاب هایی که برای آن ها انگیزه ندارید باز می کند و شما می توانید با استفاده از تجربیات دیگران کتاب هایی را بخوانید که بار علمی بسیار خوبی دارند.

خواندن فصل اول

زمانی که یک کتاب را باز می کنید می توانید فصل اول آن را بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا از قلم نویسنده آگاه شده و ببینید که این کتاب شما را به خود جذب می کند یا خیر.

انتخاب تصادفی

برای این کار کافی است در بخش مورد علاقه خود یک کتاب را به صورت تصادفی بیرون کشیده و نگاهی به فصل ابتدایی آن بیندازید. در واقع این کار در بیش تر مواقع اثرات مثبتی دارد و شما می توانید یک کتاب خوب پیدا کرده و به مطالعه آن بپردازید و اگر دوست داشتید کتاب را انتخاب کنید.

انتخاب کتاب خوب

کتاب ها برای افراد بسیار ارزشمند اند و می توانند بر تجربه های آن ها بیفزایند. از فواید کتابخوانی می توان به افزایش خلاقیت و تقویت حافظه کوتاه مدت  و بالا رفتن قدرت کلام اشاره کرد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه اطلاعات عمومی مشاهده کنید و اطلاعات خود را افزایش داده و با اعتماد به نفس بیش تری در میان اجتماع حضور پیدا کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *