دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر و همه چیزهایی که نباید فراموش کنید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بررسی ظاهری ماشین صفر کیلومتر از نکات اساسی و کاربردی ان می باشد. در نظر داشته باشید که اگر ماشین شما مشکلی داشته باشد می توانید همان جا در محل تحویل گرفتن آن را به صاحب نمایندگی اطلاع دهید.

برخی از افرادی که برای اولین بار ماشین ثبت نام کرده اند و می خواهند آن را از نمایندگی بگیرند نمی دانند باید چه اقداماتی انجام بدهند و چه مدارکی را باید چک کنند. در ادامه راهنمای تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر را برایتان بررسی می کنیم.

راهمای گرفتن ماشین

تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر

زمانی که می خواهید یک ماشین صفر کیلومتر را از نمایندگی بگیرید باید برخی نکات ضروری را بدانید و آن ها را حتما چک کنید تا بعدا مشکلی برایتان ایجاد نشود. در نظر داشته باشید زمانی که در حال چک کردن هستید متصدی تحویل باید با شما محترمانه برخورد کند و تا زمانی که تمامی موارد را چک کنید باید در کنار شما حضور داشته باشد.

گرفتن مدارک

اولین قدم برای تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر این است که مدارک را به طور کامل از نمایندگی تحویل بگیرید. این کمار به شما کمک می کند تا با مشکلات قانونی و حقوقی برخورد نداشته باشید. در ادامه مدارک مهمی که باید آن ها را تحویل بگیرید را برایتان مشخص می کنیم.

کارت و سند ماشین

کارت و سند ماشین دو مدرک بسیار مهمی می باشند که نشان می دهد شما مالک خودرو هستید و زمانی که آن ها را تحویل می گیرید باید آن را بررسی کنید تا مشخصات شما به درستی در آن ذکر شده باشد. باید چک کنید و ببینید که شماره شاسی، شماره موتور و رنگ ماشین تطابق کامل را با سند و کارت دریافتی داشته باشد.

مدارک را از نمایندگی تحویل بگیرید.

  •  آرون گروپس

کارت بیمه

تمامی خودرو هایی که فروخته می شود باید به هزینه خودرو ساز و یا نمایندگی بیمه شوند. این بیمه به شما کمک می کند تا در صورت بروز تصادفات از آن استفاده کرده و هزینه کم تری را بپردازید.

کارت گارانتی

کارت گارانتی بین خودروسازان داخلی با نام کارت طلایی نیز شناخته می شود. این کارت باید حتما توسط فردی تحویل گیرنده دریافت شود.

دفترچه راهنما

هر خودرویی که خریداری می کنید دارای دفترچه راهنما می باشد و تمامی فوت و فن های ماشین در آن نوشته شده است بنابراین باید آن را به طور کامل مطالعه کنید.

فاکتور رسمی

زمانی که برای تحویل گرفتن ماشین خود اقدام می کنید باید فاکتور فروش را تحویل بگیرید و آن را نگه دارید.

تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر

بررسی فنی خودرو

در حین تحویل گرفتن ماشین صفر باید سعی کنید تمامی مواردی که در ادامه برایتان مشخص می کنیم را به خوبی بررسی کنید و در صورت وجود مشکل می توانید به نمایندگی گزارش دهید.

روشن و خاموش کردن خودرو

باید سعی کنید چند بار ماشین را روشن و خاموش کنید و در صورتی که ایرادی در آن مشاهده کردید باید آن را درست کنید تا در راه نمانید.

سیستم های برقی

سیستم های برقی هر ماشین صفر کیلومتر باید سالم باشد و اگر مشکلی در آن ها وجود دارد بهتر است همان جا به نمایندگی گزارش دهید تا برایتان این مشکل را رفع کنند. سیستم های برقی شامل چراغ ها، صفحه نمایش سرعت و دور موتور، سنسور های دیگر و دستگاه پخش می باشد.

برچسب تست فنی

خودروسازان قبل از این که ماشین را به مشتری بدهند باید آن را به طور کامل تست کنند و برچسب کیفیتی آن را همراه ماشین صادر کنند.

زمانی که ماشین را تحو.یل می گیرید آن را چک کنید.

تست ترمز

ترمز و کمربند ها یکی از اصلی ترین رکن های ماشین می باشد بنابراین قبل از هر چیزی سعی کنید آن ها را تست کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا کنید.

تست کاپوت

ماشینی که از وسایل نو تهیه شده باشد نیازی به روغن کاری ندارد و در صورتی که قطعه ای در زیر کاپوت روغن کاری شده بود آن را تحویل نگیرید.

تست دنده ها

زمانی که خودرو را تحویل می گیرید بهتر است علاوه بر ترمز تمامی دنده ها را نیز چک کنید و حتما چند متری با آن دنده عقب بروید و از درستی آن اطمینان پیدا کنید.

قفل ها

از وسایل امنیتی ماشین می توان به قفل ها و قفل مرکزی اشاره کرد. زمانی که ماشین نو را تحویل می گیرید حتما چک کنید که از نظر قفل مرکزی سالم باشد.

بررسی ظاهری

خودرو جدید و نو که قرار است تحویل بگیرید را حتما از نظر ظاهری نیز مورد بررسی قرار بدهید و اگر مشکلی را مشاهده کردید می توانید در همان محل نمایندگی آن را بیان کرده و جلوی ضرر مالی خود را بگیرید.

ماشین نو و نحوه تحویل گرفتن آن

سلامت رنگ و بدنه

باید بدانید که خودرو نو باید بدون رنگ و خراش در بدنه باشد و روی بدنه هیچ گونه آسیبی نباید وجود داشته باشد.

شیشه ها

سالم بودن شیشه ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید خش دار و یا موج دار باشد. در صورت وجود چنین مشکلاتی می توانید به نمایندگی گزارش داده و در خواست تعویض داشته باشید.

بررسی در ها

زمانی که می خواهید خودرو نو را تحویل بگیرید باید در ها، در باک، کاپوت و در صندوق عقب را به خوبی بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند و کاملا سالم و رگلاژ باشند.

بررسی امکانات

زمانی که خودرو را تحویل می گیرید باید تمامی امکانات آن ها را چک کنید. وجود مواردی همچون سوئیچ یدک، لاستیک زاپاس در صندوق عقب، زاپاس و جک و سایر امکانات رفاهی را باید چک کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا کنید.

تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر

اگر از این مطلب راضی هستید می توانید در ادامه با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه اطلاعات عمومی، گرفتن دست چک و گرفتن حکم تخلیه مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *