دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی زیباترین گل های بهاری که فضای خانه شما را متحول می کنند

  • ملیحه بال افکن
  • ۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که با آغاز سال جدید اغلب پرورش دهندگان گل و گیاه اقدام به کاشت گیاهان بهاری می کنند و به همین خاطر در این مطلب سعی داریم به بیان زیباترین گل های بهاری بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید از اواسط اسفند ماه ردپای جوانه ها و سبزی در گوشه و کنار دنیا دیده می شود و زمانی که صفحه بهار به صورت رسمی بر روی تقویم می نشیند دیگر با حجمی سبز در دور و اطرافمان روبه روی می شوید که دل و دیده ها را صفا خواهد داد و با کاشت زیباترین گل های بهاری در باغچه و گلدان ها می توانید حجم سرسبزی بیشتر و بیشتری را در منازل خود داشته باشید.

آشنایی با زیباترین گل های بهاری

بهتر است بدانید که با تمام شدن سال و آغاز یک سال جدید خوب است که در کنار همه تغییرات دکوراسیون و خانه تکانی ها از گیاهان طبیعی برای زیبایی و طراوت فضای خانه استفاده نمایید. آماده سازی فضای باغچه، کاشت گل های زیبا و استفاده از گل های طبیعی بهاری در دکوراسیون داخلی خانه به سرزندگی و زیبایی خانه شما کمک خواهد کرد و قطعا افراد دیگر حاضر در آن محیط نیز از انرژی مثبت و زیبایی خانه شما لذت خواهند برد. جالب است بدانید که روش های کاشت گل های زیبا در فضای باز و حیات منزل علاوه بر زیبایی بیشتر محیط به افزایش نشاط و شادابی افراد نیز کمک زیادی خواهد کرد. توجه داشته باشید بسیاری از گیاهان گل دار زینتی فصلی هستند یعنی که پس از گلدهی در طول سه ماه در فصلی به خصوص گلدهی را متوقف کرده و تولید بذر خواهند کرد تا سال دیگر با شروع شرایطی مناسب مجددا به گل بنشینند. معمولا گیاهان بهاری از دو طریق قلمه زنی و تقسیم پاجوش ها تکثیر می شوند و گل هایی که نیاز است پیش از گلدهی نشاء آن ها در باغچه یا گلدان کشت گردد. با این حال گیاهان فصل بهار بسیار مورد توجه هستند و شاید بیش از ۹۰ درصد گل های فصلی مخصوص فصل بهار باشند که به همین خاطر برای رسیدن به بهاری پرگل بایستی در فصل زمستان روند کاشت نشا یا قلمه زنی را آغاز نمایید.

شناسایی زیباترین گل های بهاری

انواع گیاهان مناسب بهار:

در ادامه سعی داریم تا شما را با انواع و زیباترین گل های مناسب فصل بهار آشنا نماییم تا بتوانید با شروع این فصل گیاهانی زیبا، پربار و به خصوص داشته باشید:

گل سنبل:

گل سنبل را می توان گل سرسبد گل های نوروزی دانست که اغلب افراد برای سفره های هفت سین خود تهیه می کنند. در واقع سنبل از خانواده گل های سوسنی می باشد که عمر گلدهی آن با توجه به نحوه نگهداری بین یک تا دو هفته خواهد بود. بسیاری از پرورش دهندگان این گیاه پس از خشک شدن گل سنبل آن را دور می اندازند اما بایستی بدانید به دلیل اینکه ریشه این گیاه از نوع پیازی است با نگهداری صحیح آن عمری چند ساله خواهد داشت و شما می توانید سنبلی که امسال خریده اید را برای سفره هفت سین سال آینده هم نگه دارید. دقت داشته باشید که بازه دمایی ایده آل برای نگهداری سنبل بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است و اغلب توصیه می شود آن را در دمای نسبتا کم و هوای خنک نگهداری کنید تا از عمر بیشتری برخوردار باشد.

گل آنتوریوم:

آنتوریوم یکی دیگر از زیباترین گل های بهاری می باشد که دارای شکوفه هایی با اسپات قرمز، صورتی، زرد و سفید است و اغلب بیشتر از دو ماه بر روی گیاه باقی خواهد ماند. دقت داشته باشید که آنتوریوم نسبت به سرما و آب سنگین و نمک دار بسیار حساس است و در طول فصل زمستان بایستی حدود ۸ هفته به آن استراحت دهید یعنی مقدار آب را کم نموده و حرارت را حدود ۱۵ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که این گیاه بهاری با وجود اینکه قادر است به عنوان یک گیاه شاخ و برگ دار با نور کمتر هم رشد کند اما برای رشد ایده آل نیاز به نور متوسط خواهد داشت.

انواع گیاهان مناسب بهار

  •  آرون گروپس

گل لاله:

بهتر است بدانید که گل لاله نیز مانند سنبل گلی پیازدار می باشد که در تنها در دو ماه از سال شکوفا خواهد شد و زمانی گلدهی با توجه به نوع و گونه اش از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت محدود می شود. اگر تمایل دارید برای سال نو گلدانی از گل لاله در خانه خود داشته باشید لازم است تا از نیازها و شرایط نگهداری این گل دوست داشتنی آگاه شوید تا بتوانید بیشترین استفاده را از زیبایی و طراوت این گل بهاری ببرید. دقت داشته باشید که گل لاله نسبت به سرما مقاوم است اما با این وجود توصیه می شود هنگام گلدهی آن را در دمای ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. این گیاه برای رشد بایستی در مکانی آفتابی قرار بگیرد زیرا ساقه باعث افزایش رشد برگ و کاهش گلدهی آن خواهد شد.

گل یاسمن:

یاسمن از دسته گلهای آپارتمانی و بهاری می باشد که اغلب در محیط باغچه و حیات از آن استفاده می شود و شما بایستی آن را در محیطی با نور زیاد و رطوبت نگهداری نمایید. شکوفه های یاسمن صورتی یا سفید هستند و فضای خانه شما را خوشبو خواهند کرد. دقت داشته باشید که بهترین درجه حرارت برای این گیاه ۱۸ درجه ات و در فصل زمستان نیز باید گیاه را در ۱۳ درجه سانتی گراد نگهاری نمایید و نسبت به آبیاری بستر نیز غفلت نکنید.

گل یاس رازقی:

به طور کلی یاس رازقی از دسته گل های معطر و زیبایی است که برای بالکن، راه پله و حیاط منزل شما مناسب خواهد بود. برخی به اشتباه این گیاه را در محیط خانه نگهداری می کنند که این باعث عدم گلدهی گیاه خواهد شد. درختچه ای کوتاه که به صورت بالارونده رشد می کند و دارای گل هایی سفید و معطر است که پس از غروب آفتاب و اوایل صبح عطر افشانی خواهد کرد. معمولا زمان گلدهی این گیاه فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز است و توصیه می شود تنها زمانی اقدام به آبیاری کنید که خاک بستر به صورت کامل خشک شده باشد. این گیاه را بایستی در فضای بیرون از خانه نگهداری کنید و در طول فصول گرم سال آبیاری منظم را انجام دهید.

انواع گیاهان بهاری

گل خورشیدی:

یکی از ویژگی های زیبای گل خورشیدی برگ های آن است که به صورت خطی یا نوار مانند و به رنگ سبز تیره براق دیده می شود. گل خورشیدی تنها زمانی که در شرایط خشک و خنک قرار گرفته باشد گل خواهد داد. فصل گلدهی فصل گلدهی گل خورشیدی اسفند و فروردین ماه بوده و در ایام نوروز به گل می نشیند. گل خورشیدی را می توان از دسته گل های بهاری آپارتمانی دانست که شرایط پرورش فوق العاده آسانی هم دارد.

گل کاکتوس:

بهتر است بدانید که ساقه های کاکتوس کریسمس، بدون برگ و به صورت تکه تکه و بدون تیغ هستند مانند اپونتیا یا برگ راکتی که گل ها از کنار ارئول ها می رویند. گونه های تجاری و موجود در بازار هیبرید یا دورگ ها هستند که در طبیعت یافت نمی شوند. نکته جالب در مورد این گیاه این است که گیاه کاکتوس در ماه های ژانویه یا موقع کریسمس به گل می نشیند و به همین دلیل به کاکتوس کریسمس مشهور است.

گل مرجان مینیاتوری:

گیاه مرجان را می توان از دیگر گل های زیبای بهاری دانست که شباهت بسیار زیادی به کاکتوس ها دارد و از نظر شرایط رشد هم مشابه کاکتوس ها خواهد بود و نسبت به کم آبی و شرایط سخت هم بسیار مقاوم است. مرجان یک گیاه سرسخت و کم آب است که گل هایی رنگارنگ دارد و به مدت چندین هفته ظاهر می شوند. از آنجایی که مرجان مینیاتوری یک گیاه سمی است توصیه می شود آن را دور از دسترس کودکتان قرار دهید.

چگونگی پرورش مرجان مینیاتوری

گل حسن یوسف:

حسن یوسف گیاهی خوش رو و زیبا است که اسم فارسی آن از حضرات یوسف علیه السلام که به زیبارویی معروف بودند گرفته شده است. در واقع حسن یوسف از دسته خانواده نعناعیان می باشد که با خرید این گیاه خیالتان می تواند راحت باشد که یک گیاه دائمی و همیشگی در خانه دارید. این گیاه با برگ های جذاب و متنوعی که دارد می تواند به فضای خانه شما زیبایی چشمگیری را ببخشد. توصیه می شود برای نگهداری این گیاه آن را از آفتاب شدید دور نگه دارید و اگر گیاهتان هنوز جوان است یک روز در میان لازم است که به آن آب بدهید در غیر این صورت هر ۴ الی ۶ هفته روز آبدهی کافی خواهد بود. دقت داشته باشید که بازه دمایی ایده آل برای این گیاه بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است که بایستی تامین گردد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *