دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ و شناخت مشخصات فنی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ با این که یک گیمینگ میان رده محسوب می شود ولی با امکانات قابل توجهی که دارد تجربه بسیار خوبی از بازی های روز را در اختیار کاربر قرار می دهد. با بررسی این محصول تایوانی همراه آرگا باشید.

لپ تاپ تایوانی ایسر هلیوس ۳۰۰ یک گیمینگ به تمام معنا بوده و سخت افزار قدرتمندی را درون بدنه ای جمع و جور در اختیار طرفداران بازی قرار می دهد. اگر مایلید تا با مشخصات و قابلیتهای این محصول تایوانی بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب به وارسی کامل ایسر هلیوس ۳۰۰ می پردازیم.

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسر هلیوس ۳۰۰

ایسر هلیوس ۳۰۰ یک لپ تاپ گیمینگ به تمام معنا می باشد. کمپانی تایوانی ایسر از جمله شرکتهایی است که بر تولید تجهیزات گیمینگ تمرکز ویژه ای داشته و جدا از خانواده لپتاپ های نیترو این کمپانی با برند اختصاصی predator هم محصولات متنوعی را بر محوریت بازی تولید می نماید. لپ تاپ های سری هلیوس و تریتون از جمله این محصولات می باشد و هلیوس ۳۰۰ یکی از محصولات گیمینگ برند predator محسوب می شود که با بدنه ای جمع و جور به قطعات سخت افزاری توامندی مجهز شده است و ضمنا در بازارهای جهانی برچسب قیمتی معقولی(۱۳۸۹دلار) دارد.

می توان گفت ایسر یکی از برندهای شناخته شده تولید لپ تاپ می باشد که توانسته نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کرده و محصول کارامدی را به بازار عرضه کند. سری predator این شرکت مورد توجه طرفداران ایسر قرار گرفت و با طراحی گیمینگ و مشخصات کارامد علاوه بر بهره مندی از قیمت مناسب عملکرد خوبی در اختیار کابران قرار می دهد.

acer predator hellios 300 با شماره مدل ph315-53 یک لپتاپ گیمینگ میان رده به حساب می آید اما امکانات خیلی خوبی را جهت تجربه بازی های روز دنیا در اختیار کاربر قرار می دهد. از پردازنده نسل دهم اینتل core i7 گرفته تا نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و کارت گرافیک  GTX 1650Ti . این لپ تاپ ترکیب هماهنگی از زیبایی، توان سخت افزاری و قیمت را ارائه می دهد و رقیب اصلی سری ایسوس راگ استریکس G512LI به حساب می آید. ضمنا قرار است با کارت گرافیک های توانمندتری مانند جی تی ایکس ۱۶۶۰، آر تی ایکس ۲۰۶۰ و آر تی ایکس ۲۰۷۰ نیز روانه بازار شود. در ادامه این مطلب به بررسی نسخه پایه لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ می پردازیم.

طراحی جذاب و تهاجمی

پریدتور برند اختصاصی ایسر برای انواع محصولات گیمینگ محسوب می شود و لپ تاپ های خانواده predator در دو نسخه هلیوس و تریتون ساخته می شوند که مدل اول مخصوص بازی و مدل دوم برای افرادی مناسب است که گهگاه به اجرای بازی بر روی لپ تاپ علاقمند هستند. از مشخصات بارز لپ تاپ های گیمینگ در گذشته ضخامت خیلی زیاد و ظاهر زمخت آن ها بوده ولی امروزه با بهینه سازی قطعاتی منند پردازنده می توان سخت افزارهای قوی را در دل بدنه های جمع و جور جای داد. بررسی ها نشان می دهد لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ با ابعاد ۲۲.۹* ۲۵۵* ۳۶۳.۴ میلیمتر و ورن نه چندان سنگین ۲.۵ کیلوگرمی از لحاظ ابعاد وضعیت مناسبی دارد البته نمی توان آن را در رده اولترابوک ها قرار داد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با توجه به این که طرفدار رنگ قرمز یا آبی هستید در بررسی طراحی ظاهر لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ می توان گفت از رنگ غالب دنیای گیم فاصله داشته و با ترکیب رنگی مشکی آبی یا مشکی قرمز ارائه می شود. بدنه دستگاه از آلومنیوم و پلاستیک ساخته شده که حس دوگانه ای القا می کند. پشت نمایشگر و قاب رویی آلومنیومی با حس پریمیوم دوست داشتنی همراه است اما پلاستیک زیر بدنه و دور نمایشگر اندکی این حس خوب را کاهش می دهد. ولی کیفیت ساخت بدنه عالی بوده و شاسی لپ تاپ در برابر فشار به خوبی مقاومت کرده و صفحه کلید نیز موقع بازی یا تایپ فرو نمی رود.

لبه های نمایشگر و بدنه اصلی دستگاه طراحی زاویه داری داشته که جلوه ای متفاوت ایجاد می کند. خروجی های هوای پشت بدنه نیز زائده پلاستیکی بزرگی دارند که موجب شده اند ظاهر لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ خشن به نظر برسد. لولای دستگاه هم یکی از بهترین ها بوده  بررسی ها نشان می دهد باز کردن درب لپ تاپ با یک دست به راحتی انجام شده و با کمترین فشار نیز تغییر زاویه نمایشگر نیز صورت می گیرد. با این وجود بعد از انتخاب زاویه نمایشگر همچنان محکم و استوار سر جایش قرار داشته و فاقد لرزش می باشد.

قابل ذکر است شاسی اصلی دستگاه با ورقه آلومنیومی محکم و یکپارچه ای پوشانده شده که همانند پشت نمایشگر جاذب اثرنگشت می باشد. در قسمت کیبورد جزیره ای اندکی فرورفتگی لحاظ شده و نور پس زمینه RGB نیز در آن حضور دارد. در زیر آن نیز تاچ پد تقریبا بزرگی تعبیه شده و بالای کیبورد و سمت چپ بدنه کلید توربو مشاهده می شود.

ضخامت لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ برای نسخه گیمینگ قابل قبول می باشد ولی طی بررسی ها مشخص شد جابجایی دستگاه با وزن ۲.۷ کیلوگرمی اندکی دشوار است. به ویژه که آداپتور لپ تاپ به خاطر مصرف زیاد پردازنده و کارت گرافیک حجیم و سنگین بوده از این رو باید گفت هلیوس ۳۰۰ لپ تاپ راحتی برای جابجایی روزانه نیست. لولای دستگاه هم استحکام خوبی داشته و تا ۴۵ درجه زاویه باز می شود تا بتوان به سادگی روی پاها قرار داده و از آن بهره گرفت. این لپ تاپ هوای خنک را از دریچه های تحتانی دستگاه به داخل رانده و توسط دریچه های ناری و دریچه های فوق اسپرت مانند پشتی به بیرون هدایت می کند.

به طور کلی با توجه به بررسی ها درباره لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ می توان گفت لبه های با خطوط شکسته و مورب، نورپردازی نشان پریدیتور روی قاب نمایشگر و دریچه های ناهمسان خروجی هوا روی لبه پشتی طراحی تهاجمی را در ذهن تداعی می کند و سراسر این لپ تاپ گیمینگ بودن آن را یادآوری می کند.

 

نمایشگر باکیفیت

بررسی ها نشان می دهد لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن فول اچ دی مجهز شده که نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و تایم پاسخ دهی ۳ میلی ثانیه ای را ارائه می دهد. می توان گفت این نمایشگر تجربه گیمینگ نیمه حرفه ای را به ارمغان می آورد و ضمنا با توان سخت افزاری هلیوس ۳۰۰ نیز همخوانی دارد. کیفیت نمایشگر هم خیلی خوب بوده و مانند بیشتر پنل های IPS رنگها را با دقت زیادی به نمایش می گذارد. زوایه دید هم نسبتا کامل می باشد و حتی در زوایای تند کاهش محسوس کنتراست و دقت رنگی مشاهده نمی شود. لبه های صفحه نیز نشت نوری نداشته و اجرای بازی یا تماشای فیلم در محیط تاریک نیز لذت بخش می باشد.

این نمایشگر دارای حداکثر روشنایی صفحه حدود ۳۰۰ نیت می باشد که جهت بهره گیری در بیشتر شرایط کافی بوده ولی در محیط های خیلی روشن احتمالا مشاهده محتوا کمی دشوار باشد. به لطف روکش مات صفحه در این شرایط شما تصویر خودتان را روی صفحه نخواهید دید. نکته جالب این که سرعت بالای نمایشگر بهره گیری از محیط ویندوز را لذت بخش تر ساخته و خیلی از انیمیشن هایی که در نمایشگرهای ۶۰ هرتزی عادی قابل مشاهده نیستند را به وضوح می توان دید. قابل ذکر است با توجه به سخت افزار لپ تاپ خیلی از بازی های سنگین و بروز با نرخ فریم ۱۴۴ قابل اجرا نیست مگر این که تنظیمات گرافیکی را تا حد ممکن پایین آورده یا اینکه به اجرای بازی های سبک بپردازید.

پورتهای متنوع

این لپ تاپ پورتهای متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. در لبه سمت راست شاهد یک پورت مینی Display ، یک پورت اچ دی ام آی، یک پورت یو اس بی ۳.۲ Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت بر ثانیه و قابلیت شارژ دستگاه های دیگر در حالت Sleep و یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type- Cبا پهنای باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه هستیم.

در سمت چپ دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type- A با پهنای باند ۵ گیگابیت بر ثانیه، پورت Ethernet با پهنای باند هزار مگابی بر ثانیه، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و اسلات قفل kensington حضور دارند.

به این ترتیب در هلیوس ۳۰۰ ایسر پورت سازگار با تاندریولت مشاهده نمی شود. در لبه پشتی دستگاه نیز تنها یک پورت از نوع Barrel دیده می شود.

ایسر سازگاری با شبکه وای فای نسل ششم را به لطف مودم killer WiFi 6 AX1650i برای کاربران فراهم نموده است. از طرف دیگر در بررسی ها مشخص شد لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ به کمک ماژول بلوتوث اینتل، اتصال بلوتوث ۵.۰ نیز ممکن شده است.

صفحه کلید و تاچ پد

باتوجه به بررسی ها می توان گفت صفحه کلید لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ نقطه قوت دستگاه محسوب می شود. ایسراین لپ تاپ را به کیبورد جزیره ای با پس زمینه RGB مجهز کرده است. البته نمی توان رنگ هر کلید را به دلخواه تغییر داد. کلیدهای صفحه از هر نظر (ارتفاع حرکت، فاصله افقی و مساحت) ایده آل می باشد به این ترتیب کیبورد چه هنگام بازی یا موقع تایپ تجربه لذت بخشی را به ارمغان می آورد و پوشش مات کلیدها به راحتی جاذب اثرانگشت یا چربی نیست.

در طراحی چینش کلیدها نکته عجیبی مشاهده نمی شود ولی بهتر بود کلید شیفت سمت چپ در مجاورت دکمه جهت سمت بالا قرار نداشت. ناگفته نماند همراهی کلیدهای عددی نیز استفاده از کیبورد را جذاب تر می سازد. به طور کلی بررسی ها نشان می دهد چیدمان کلیدها در کیبورد لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ استاندارد کاملی داشته و از همان ابتدا بدون خطا می توان از آن بهره گرفت. فقط کلید اضافه ای مشاهده می شود که چهره شکارچی داشته و جای معمول کلید نام لاک را گرفته است. با فشار این کلید اپلیکیشن PredatorSense اجرا می شود که امکانات کاملی را جهت کنترل سیستم در اختیار قرار می دهد. قابل ذکر است کلیدهای مخصوص گیم(WASD) و جهت ها بخصوص کلید شکارچی نسبت به بقیه نور بیشتری داشته و به راحتی می توان آن ها را پیدا کرد.

تاچ پد لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ با اندازه ۸*۱۱ سانتی متر تقریبا بزرگ محسوب می شود و دقت خیلی بالایی نیز دارد. این تاچ پد قابلیت پشتیبانی از درایور مایکروسافت پرسیژن دارد تا به راحتی بتوان فرمان های چند لمسی را اجرا نمایید. تاچ پد کلید جداگانه ای ندارد ولی با کمی فشار می تواند راست کلیک یا چپ کلیک را انجام دهد.

اسپیکر

اسپیکرهای لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ در قسمت زیرین دستگاه قرار داشته و در شرایطی که فن ها با تمام سرعت مشغول کار نباشند بلندی صدای مناسبی را برای فضای اتاق ارائه می دهند در غیر این صورت به استفاده از هدفون توصیه می شود. اسپیکرهای این لپ تاپ فقط در فرکانس میانی عملکرد رضایت بخشی دارند به این ترتیب برای کارهایی مانند تماشای فیلم می توان روی آن حساب باز کرد. فرکانس های بالا و پایین در بهترین حالت متوسط عمل نموده و یکی از قابلیت های مثبت اسپیکرها فقدان نویز حتی در بالاترین سطح صدا می باشد. قابل ذکر است ایسر با فناوری تروهارمونی حالت های مخصوی را برای بازی های شوتر اول شخص و بازی های ورزشی لحاظ کرده تا نهایت هیجان را تجربه کنید.

عملکرد فنی

لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ در حال حاضر در بازارهای جهانی با مشخصات فنی متنوع عرضه می شود. این لپ تاپ با پردازنده های نسل هشتم تا دهم و پردازنده گرافیکی GTX 1650 Ti تا RTX 2070 در دسترس کاربران قرار می گیرد. هلیوس ۳۰۰ در بازار ایران در دو مدل با پردازنده core i7-10750H ، حافظه ذخیره سازی SSD یک ترابایت و رم ۱۶ گیگابایت ارائه می شود که در پردازنده گرافیکی با یکدیگر تفاوت دارند. یک نسخه با پردازنده گرافیکی GTX 1650 Ti و دیگری با پردازنده گرافیکی قدرتمند تر GTX  ۱۶۶۰ Tiدر اختیار کاربران قرار می گیرد.

با توجه به بررسی ها می توان گفت لپ تاپ ایسر هلیوس ۳۰۰ ترکیب سخت افزاری توانمندی را برای تجربه گیمینگ نیمه حرفه ای در اختیار قرار می دهد. پردازنده اینتل core i7-10750H از جدیدترین پردازنده های اینتل از نسل کامت لیت به حساب می آید که ۶ هسته قوی دارد. قابل ذکر است این لپ تاپ به نسل چهارم تکنولوژی خنک سازی سه بعدی Aeroblade تجهیز شده که بنا به گفته سازنده نویز کمتری با با جریان هوای بهتر همراه نموده است.

باتری

ایسر لپ تاپ هلیوس ۳۰۰ را به باتری لیتیوم یونی ۵۵ وات ساعتی ساخت شرکت SMP مجهز کرده که به نظر می رسد با توجه به سخت افزار توانمند و ماهیت گیمینگ آن شارژ قابل توجهی را ارائه ندهد.قابل ذکر اس ایسر برای اطمینان از تامین انرژی بدون توقف و بدون مشکل هلیوس ۳۰۰ برای بازی های گرافیکی و پردازش های سنگین این لپ تاپ را با شارژر ۱۸۰ وای عرضه می کند. این شارژر برای شارژ همزمان و تغذیه سخت افزار توان کافی دارد و شارژ کامل لپ تاپ در حالت آماده به کار یک ساعت و نیم زمان می برد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *