دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب درباره کره ماه که باید بدانید

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به فضا و اطلاعاتی درباره آن علاقه مند هستید توصیه می کنیم این مطلب را از دست ندهید زیرا حقایق جذابی درباره ماه وجود دارد که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع می باشند و شما با خواندن این مطلب می توانید به آن ها دست یابید.

کره ماه یکی از زیبا ترین و جالب ترین بخش های کهکشان می باشد و شما مطالب بسیار زیادی درباره آن خوانده اید. در ادامه برایتان دانستنی های کره ماه را بیان می کنیم و مطالب جذاب تری را رو نمایی می کنیم تا علاقه شما به این سیاره کوچک بیش تر شود.

دانستنی های کره ماه

دانستنی های کره ماه

ماه یکی از سیاره های نزدیک زمین می باشد و حدودا ۳۵۰۰ کیلومتر قطر دارد. در شب شما می توانید این سیاره را به صورت نورانی ببینید ولی جالب است بدانید که این سیاره هیچ نوری ندارد و آنچه شما می بینید انعکاس نور خورشید بر روی آن است. حقیقت های دیگری هم درباره این آن وجود دارد که در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

مشاهده ماه

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا می شود کره ماه را از روی زمین مشاهده کرد یا خیر؟ باید بدانید که مشاهده کامل این سیاره از روی زمین امکان ندارد و تنها دیدن نیمی از ماه برای ما امکان پذیر می باشد. حدودا ۵۹ درصد از ماه را می توانیم مشاهده کنیم و آن ۴۱ درصد به صورت مطلق تاریک است و اگر کسی در آن ناحیه باشد هم نمی تواند زمین را ببیند.

اتمسفر ماه

اتمسفر همان لایه ای می باشد که می تواند از ورود اشعه های آسیب زا به کره زمین جلو گیری کند و حتی توانایی کاهش اشعه نور خورشید را دارد و ما را از آسیب های اشعه های خطرناک کهکشانی دور می کند . یکی از دانستنی های کره ماه این است که اتمسفری در آن وجود ندارد و شما اگر به این کره بروید در برابر اشعه هایی که به آن می تابد مصون نخواهید بود. البته وجود اتمسفر معنا های دیگر دارد و نبود آن در ماه می تواند باعث شود که هیچ صدایی شنیده نشده و آسمان از روی ماه همیشه تیره می باشد.

روی مخفی ماه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روی نا پیدا

باید بدانید که ماه یک روی نا مشخص دارد و تا بحال کسی آن را ندیده است. این بخش از ماه همانند یک راز می باشد و علت آن این است که جهت چرخش ماه برابر چرخش زمین می باشد و ما تنها می توانیم یک روی ماه را مشاهده کنیم.

وزن در کره ماه

همانطور که می دانید جاذبه ماه با جاذبه زمین فرق می کند و انسانی که در این جا یک وزن دارد در کره ماه وزنی دیگر دارد. در واقع گرانش ماه کم تر از زمین می باشد و وزن افراد در کره ماه به میزان یک ششم کم تر از زمین می باشد.

افرادی که بر روی ماه قدم زدند!

در طی ماموریت به نام آپولو ۱۱ اولین نفری که به ماه سفر کرد نیل آرمسترانگ بود و آخرین فردی که به ماه رفت طی عملیات آپولو ۱۷ بر روی ماه قدم گذاشت. به طور کلی ۱۲ نفر تا کنون توانسته اند به این سیاره بروند و روی این سیاره قدم بزنند.

قمر دیگر در راه است!

یکی دیگر از دانستنی های کره ماه این است که در آینده دارای خواهر می شود و می توان گفت زمین دارای دو قمر خواهد شد. این تغییرات حدودا ۷۷۰ سال دیگر رخ می دهد و در آن زمان قادر به دیدن آن نیستیم.

خواهر دار شدن ماه

کهکشان آندرومدا و جهانی که در آن زندگی می کنیم پر از رمز و راز می باشد و برای کشف این راز ها زمان زیادی باید گذاشته شود. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در همین زمینه و مرتبط با این مطلب مانند دانستنی های علمی درباره خورشید و دانستنی های جالب درباره فضا مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *