دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن رسوب آن با چند اقدام خانگی آسان

  • عاطفه میرزایی
  • ۲ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، چند تکنیک ساده و مناسب برای تمیز کردن شیرآلات را برای شما عزیزات تهیه و اراده نموده ایم که ایمدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

تمیز کردن کردن دکوراسیون منزل برای خیلی از خانم ها و حتی آقایان مهم است که با چه ترفندی بعضی از وسایل ها را تمیز کنند که آسیب نبینند؛ تمیز کردن شیرآلات ظرف شویی یکی از بخش های دکوراسیون آشپزخانه می باشد. شما عزیزان می توانید با چند تکنیک ساده شیرآلات منزلتان را به راحتی برق بی اندازید.

نحوه تمیز کردن شیرآلات

برای برق انداختن شیرآلات از محلول های شیمایی و اسیدی از جمله سیم های ظرف شویی، وایتکس، جوهر نمک، تیرک و… به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراب شدن آنها، تغییر رنگ، از بین رفتن پوشش نیکلی شیرآلات می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم تا از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، صابون، سرکه و الکل که بسیار قابل دسترس هستند استفاده نمایید.

آشنایی با تمیز کردن شیرآلات

لکه هایی که بر روی شیرآلات ایجاد می شود، شفافیت و براق بودن او را از بین می برد و دلیل این لکه ها بر اثر رسوبات مواد معدنی و آهک در آب می باشد. بهترین کار این است که طبق یک برنامه دقیق هفته ای دوبار شیرآلات ظرف شویی و سرویس بهداشتی را تمیز کنید. در ادامه این مطلب برای شما عزیزان نحوه صحیح شستن شیرآلات و همچنین در رابطه با تمیز نمودن آن را شرح داده ایم. که امیدواریم مورد استفاده تان قرار بگیرد.

تکنیک جالب برای تمیزی شیرآلات

روش جالب جوش شیرین برای تمیزی شیرآلات

  • استفاده از محلول جوش شیرین

بهترین و موثر ترین راه برای برق انداختن شیرآلات جوش شیرین می باشد، همچنین این ماده برای تمیز کردن اجاق گاز، سینک ظرف شویی و سایر تجهیزات منزل استفاده می شود. برای تمیزی شیرآلات با استفاده از جوش شیرین اینگونه عمل کنید:

  •  آرون گروپس

در یک کاسه ابتدا یک چهارم فنجان جوش شیرین و ۲ ق غ آب ولرم را بریزید و هم بزنید تا یک مواد خمیری شکل صورت بگیرد، اگر موادتان شل است مقداری جوش شیرین اضافه کنید و اگر سفت است مقدار بسیار کمی آب اضافه کنید.

اکنون خمیر را با استفاده از خمیر دندان نرم ( پارچه یا اسفنج) بروی تمامی سطوح مختلف پایه، دستگیره و گلو شیر و آبگیر های کنار شیرآلات را بکشید، توجه داشته باشید از سیم ظرف شویی با خمیر دندان زبر استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراش روی شیر می شود.

در مرحله آخر با آب سرد آنها را بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم سطوح را خشک نمایید.

روش آسان برای تمیزی شیرآلات

  • استفاده از سرکه

شاید سرکه همانند جوش شیرین انتخاب خوبی برای همه چیز نباشد، اما قطعا می تواند برای برق کردن سطوح شیرآلات موثر و مفید باشد اما نزدیک به ۲۴ ساعت زمان می برد تا تاثیر خود را بر روی شیرها بگذارد. برای استفاده از سرکه روی شیرآلات دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

در یک ظرف شیشه ای همانقدر که سرکه می ریزید برابر با سرکه آب اضافه کنید.

حالا پارچه ای تمیز تهیه کرده و آغشته به محلول آب و سرکه کنید و سپس آن را در تمامی قسمت های شیر آلات بمالید. بعد از یک ساعت با استفاده از پارچه دیگری (خشک) سطوح را تمیز کنید. اگر مدت هاست که شیرآلات منزلتان را تمیز نکرده اید، می توانید این مرحله را مجدد تکرار نمایید.

جالب است بدانید که محلول سرکه برای برق نموده شیرآلات جنس طلا و کروم بسیار عالی است، اما برای شیرآلات جنس آهن و نیکل اصلا مناسب نیست.

روش آب صابون برای تمیزی شیرآلات

  • استفاده از آب و صابون

یکی دیگر از تکنیک های موثر استفاده از آب و صابون می باشد که در هر خانه ای موجود است و برای تمامی تجهیزات وسایل آشپز خانه و حتی سرویس بهداشتی استفاده می شود.  برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون روش زیر را اجرا نمایید:

ابتدا صابون را به یک اسفنج تمیز و خیس بمالید و تمام سطوح شیرآلات و حتی سینک را با آن تمیز کنید. سپس از آب سرد برای شستن شیر استفاده کرده و با یک پارچه خشک نمایید.

نحوه تمیزی شیرآلات با سرکه

  •  استفاده از محلول الکل:

الکل یکی از مواد طبیعی است که برای رسوب گیری نیز بسیار مناسب می باشد. برای استفاده از این روش در برق انداختن شیرآلات، کافی است  محلول الکل را بروی سطوح شیر اسپری کنید و سپس با مسواک نرم تمام سطوح شیر را به خوبی تمیز کرده و سرانجام با اب سرد بشویید و با یک پارچه خشک کنید.

تکنیک زیبا برای رسوبات شیرآلات

از بین بردن رسوب از سری شیرآلات

برای از بین بردن رسوب و باکتری هایی که در سری شیر ها وجود دارد تکنیک های مختلفی وجود دارد که در ادامه با یکی از موثر ترین روش ها برای از بین بردن رسوب آشنا خواهید شد:

ابتدا یک نایلون پلاستیکی حاوی مقداری زیادی سرکه سفید به دور سری شیر آلات ببندید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. فردا صبح نایلون را باز کرده و آب را به مدت چند دقیقه باز نگه دارید تا از شر رسوبات و باکتری ها خلاص شوید. این روش برای تمام شیرآلات از جمله از آشپزخانه، حمام و توالت استفاده می شود.

نوه آشنایی با تمیزی شیرآلات

در این مطلب از مجله آرگا، با بهترین روش ها و راهکار های موثر برای براق کردن یا تمیز نمودن شیرآلات آشنا شدید که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و از آن بهره مند شده باشید. برای آشنایی بیشتر با تمیز کردن سایر وسایل آشپز خانه می توانید بر روی تمیز کردن فیلتر هود و تمیز کردن کابینت چوبی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *