دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پنج نرم افزار حسابداری با کاربری آسان برای کسب و کارهای کوچک

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

به جز انگیزه و برنامه ریزی، راه اندازی یک کسب و کار کوچک نیاز به بررسی دقیق امور مالی و حسابداری دارد. شاید در قدم‌های اول این نیاز چندان پر رنگ نباشد؛ اما با زیاد شدن تعداد مشتری‌ها متوجه می‌شوید که باید از همان اول برای مدیریت حساب‌هایتان از یک نرم افزار حسابداری استفاده می‌کردید.

برای اینکه به این نقطه نرسید و از اول همه چیز روی روال باشد، پنج نمونه از بهترین نرم افزارهای حسابداری را به شما معرفی می‌کنیم که به طور ویژه مخصوص کسب و کارهای کوچک هستند. هر کدام از این نرم افزارها امکانات مختلفی را به شما ارائه می‌کنند که بسته به نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  1. Xero

یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای کسانی که کسب و کار کوچک خودشان را دارند، نرم افزار Xero است. این نرم افزار علاوه بر اینکه نسبت به سایر نرم افزارهای حسابداری ساده به شمار می‌آید، سرعت بالایی دارد و می‌تواند خیلی زود تکلیف حساب و کتاب‌های شما را مشخص کند. این نرم افزار در نیوزلند ساخته شده است و بعضی از امکانات آن برای ایران قابل اجرا نیست؛ با وجود این قبل از خرید می‌توانید این امکانات را مشخص کنید و اگر به آن‌ها نیازی نداشتید، خرید را انجام دهید.

نرم افزار Xero می‌تواند فاکتورهای متعددی برای شما ایجاد کند که هر کدام قابلیت آپدیت یا به روز رسانی شدن دارند. این نرم افزار می‌تواند معاملات بانکی شما را به صورت روزانه و خودکار انجام دهد و واریز و پرداخت آن‌ها را روی یک نمودار نشان دهد. نرم افزار Xero همچنین امکان کپی قبض‌های پرداختی را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند و همه چیز را به صورت ثبت شده نگهداری خواهد کرد. به همین دلیل عده زیادی از صاحبان مشاغل کوچک برای کنترل امور مالی خود از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

  1. هلو

 درباره نرم افزار هلو

مجموعه نرم افزارهای هلو یکی دیگر از انواع بهترین نرم افزار و برنامه های حسابداری برای کسانی است که دوست دارند حساب و کتاب دقیق کسب و کارشان را داشته باشند.

جالب است بدانید بسته‌های مختلف برنامه حسابداری هلو با سطوح مختلف برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده‌اند و هر کدام هم قیمت و امکانات متفاوتی دارند. برای مثال نرم افزارهای ساده و متوسط این مجموعه برای افرادی که کسب و کار کوچک دارند، طراحی شده است و به آن‌ها امکان حساب و کتاب دقیق را می‌دهد.

با نرم افزار حسابداری هلو می‎توانید به راحتی انواع فاکتورها را درج کنید، گردش چک و حساب بانکی‌تان را ببینید و از سود کالا، فاکتور و هر کدام از طرفین حساب گزارش بگیرید. این نرم افزار همچنین می‌تواند داده‌های شما را به شکل نمودارهای ساده درآورده و امکان مدیریت بهتری را برایتان فراهم کند.

  1. نرم افزار حسابداری پانیذ

زمانی که کسب و کار قدم‌های اول خود را برمی‌دارد، استفاده از یک مدل ماشین حساب مهندسی یا ساده برای مدیریت حساب‌ها کافی است؛ اما با وارد شدن اطلاعات بیشتر و گسترش کار کم‌کم نیاز به یک نرم افزار حسابداری حرفه‌ای مشخص می‌شود و نرم افزار پانیذ یکی از این نرم افزارهای حرفه‌ای برای صاحبان مشاغل رو به توسعه است.

این نرم افزار امکانات بسیار متنوعی را برای کاربران خود ایجاد می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به امکان گرفتن گزارش از انواع صورت حساب‌ها، موجودی عددی و ریالی و موارد مشابه اشاره کرد. همچنین نرم افزار پانیذ می‌تواند امور بانکی شما اعم از چک، واریز و وصول را مدیریت کرده و شما را نسبت به وضعیت بانکی‌تان به روز نگه دارد. امکان دسته بندی بر اساس گروه‌های مختلف مثل بدهکار و بستانکار، کد و اعداد یا حروف الفبا از دیگر مواردی است که پانیذ به کاربران خود ارائه می‌دهد. محاسبه سود، صدور پیش فاکتور و ساخت سند حسابداری از دیگر امتیازهای مثبت این نرم افزار به شمار می‌آید.

  1. FreeAgent

نرم افزار حسابداری freeagent

اگر همیشه دوست داشته‌اید که یک دستیار حسابدار داشته باشید که تمام امور مالی شما را تحت نظر داشته باشد؛ اما از پس هزینه‌هایش برنمی‌آیید، نرم افزار FreeAgent همان دستیار دلخواه شماست که بدون هزینه امور حسابداری شما را انجام خواهد داد.

با این نرم افزار سودهای بانکی به طور خودکار محسابه می‌شوند، هزینه‌هایتان را می‌توانید با گرفتن عکس از رسید و ذخیره آن ثبت کنید و تمام اسناد مربوط به هر کدام از برنامه‌هایتان را نگه دارید. همین مسئله منجر به صرفه جویی در زمان شما خواهد شد و به جای اینکه مجبور شوید تمام اطلاعات را به صورت جداگانه وارد کنید، با ذخیره تنها یک عکس از رسید یا سند این کار را انجام خواهید داد. این نرم افزار همچنین می‌تواند تصویری کلی از امور مالی شما ارائه دهد تا بتوانید دورنمای هدف گذاری‌هایتان را بهتر ببینید. فیری ایجنت به صورت یک اپلیکیشن بر روی گوشی شما نصب خواهد شد و از این جهت هم می‌توانید همیشه و همه جا به امور تجاری خود نظارت داشته باشید.

  1. QuickBooks

اگر تا به حال هیچ سر رشته‌ای از حسابداری و امور مربوط به آن نداشته‌اید و حالا مسئولیت یک کسب و کار کوچک را بر عهده گرفته‌اید و نمی‌دانید باید چه کار کنید، نرم افزار QuickBooks می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد، همچنین خواندن این نکات نیز به کمک شما خواهد آمد. برای استفاده از این نرم افزار به هیچ گونه اطلاعات حسابداری نیاز ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید، وارد کردن اطلاعات و سپردن بقیه کارها به QuickBooks است.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تمام پرداختی‌ها، هزینه‌های مربوط به کسب و کار از جمله دستمزدهای کارکنان را مدیریت کنید. صورت حساب‌های مدیریتی شما همیشه در دسترس هستند و با دقت مدیریت می‌شوند. همچنین می‌توانید انواع دیگر داده‌های مالی را در یک صفحه مشاهده کنید و دیدگاهی کلی نسبت به آنچه در حال اتفاق افتادن در کسب و کارتان است به دست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *