دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی خودرو بنز c240 و آشنایی بیشتر با این خودروی محبوب

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

کمپانی بنز بخش قابل توجهی از شهرت و اعتبار خود را مدیون خودروهای سری C شرکتش می باشد. در این میان بنز c240 یکی از بهترین تولیدات این خودروساز آلمانی در جهان محسوب می شود که با استقبال بی نظیری روبرو شد. با بررسی c240 همراه این مطلب از آرگا باشید.

خودروی زیبا و جذاب بنز c240 یکی از بهترین تولیدان کمپانی آلمانی معتبر بنز در جهان می باشد که مدل های مختلف آن در سراسر دنیا با استقبال بی نظیر مواجه شدند و توانستند فروش بالایی را تجربه کنند. اگر علاقمند هستید تا با این سدان موفق آلمانی بیشتر بدانید با ادامه مطلب همراهمان باشید.

آشنایی و بررسی خودرو بنز c240

خودرو های سری C کمپانی بنز جزو پرفروش ترین و بهترین محصولات این خودرو سازی معتبر محسوب می شوند و این خودروسازی بخش عمده ای از اعتبار و شهرتش را وامدار سری C می باشد. بنز c240  یکی از بهترین محصولات این کمپانی آلمانی در جهان به شمار می رود که نسخه های مختلف آن در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شد و توانست فروش بالایی را تجربه کند. بنز C کلاس در ابتدای دهه ۹۰ میلادی توانست جای پای خود را در بین محصولات مرسدس بنز محکم نموده و به رقیبی سرسخت برای همتای آلمانی اش به نام بی ام و سری ۳ تبدیل شد.

مرسدس بنز در سال ۱۹۹۳ با طراحی و تولید نخستین بنز C کلاس و رونمایی آن در سال ۱۹۹۴ با کد W202 سدان نیمه لوکس و چابکی را به جهان خودرو معرفی کرد. را  در سال ۲۰۰۱ نسل دوم بنز سی کلاس با کد اتاق W203 جانشین نخستین نسل آن با کد W202 شد و در سال ۲۰۰۲ با شمار قابل توجهی در خدمت یگان های امنیتی کشور از جمله نیروی انتظامی قرار گرفت.

بنز c240 بین سال های ۲۰۰۰-۲۰۰۷ تولید شد و هر چند خودرویی قدیمی محسوب می شود ولی همچنان قدرت رقابت با هم قیمتی هایش را دارد. البته نسبت به ارزشش گران قیمت بوده ولی با توجه به تنوع پیکربندی و اسم معتبرش خودرویی جذاب است.این خودرو در سال های اولیه ورود به بازار های دنیا آنقدر موفق ظاهر شد که بسیاری از نوجوانان سالهای ۲۰۰۴-۲۰۰۷ بنز را با این خودرو می شناختند. در ادامه مطلب به بررسی بنز c240 مدل سالهای ۲۰۰۳-۲۰۰۷ می پردازیم.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طراحی چشم نواز

سری بنز c240 بین سالهای ۲۰۰۱ -۲۰۰۷ تولید شده و با توجه به بررسی ها مشخص شد جزو نخستین خودرو هایی می باشد که طراحی بیرونی و داخلی آن به شکل کامپیوتری صورت گرفته است. نمای بیرونی خودرو از لحاظ طراحی حرفه ای بسیاری برای گفتن داشته و انقلابی بزرگ در ساخت محصولات سدان به حساب می آید. چراغ خودرو زیبایی مسحور کننده ای داشته و خریداران را بسیار مجذوب خود می کند حتی اکثر علاقمندان به اتومبیل های قدیمی فقط به خاطر زیبایی چراغ های c240 برای خرید آن اقدام می کنند.

سپر خودرو نسبت به نمای روبرویی حجم و اندازه مناسبی داشته و همراهی دو چراغ راهنما در طرفینش آن را کامل تر کرده است.

در نمای عقب از چراغ هایی استفاده شده که هنوز هم بنز از این نوع چراغ ها بهره می برد و موجب هرچه مدرن تر جلو کردن این نما شده اند.

بررسی ها نشان می دهد ابعاد شیشه بنز c240 با وسواس زیادی همراه شده و شیشه جلو و عقب خودرو دید مناسبی را در اختیار راننده می گذارند. ضمنا گلگیر بنز c240 در مقایسه با گلگیر دیگر خودروهای آن سالها که به بازار ارائه شده اند دارای طراحی بسیار بهتر و زیباتری می باشد. به طور کلی طراحی c240 به خوبی صورت گرفته و با گذشت حدودا دو دهه از تولید این خودرو همچنان بنز c240  یکی از زیباترین سدان های کمپانی بنز محسوب می شود. ظاهر بیرونی با چراغ های دوقلوی مشهور بنز، این حس را همواره به مشتریان c240 القا می کند که سوار خودرویی زنده و روی بورس هستند ضمنا چراغ های عقب نیز همچنان به روی بورس بودن خودرو اشاره می کند.

طراحی داخلی ساختار شکن

باتوجه به بررسی ها می توان گفت طراحی داخلی خودرو آلمانی c240 ساختار شکن بوده و به حدی موفق ظاهر شد که حتی در میان رقبای هم قیمتی خود حرفها برای گفتن داشته و در بیشتر مواقع حتی زیباتر و لوکس تر جلوه می کند. این خودرو در بازار کشور در رنگهای کرم و مشکی ارائه شده که ساختار استفاده از رنگ خاص در همه قسمتهای کابین این بنز موفق مشهود بوده و لازم به توضیح است جنس داشبورد خودرو به طور معمول چوبی است که حس خودرویی اسپرت و کلاسیک را به همراه دارد.

استحکام خیلی بالای ادوات مختلف c240 از مهمترین ویژگی های این خودرو محسوب می شود که البته نه تنها سری سی شرکت بنز بلکه همه تولیدات این خودروسازی معتبر از این ویژگی بهره می برند. داشبود و پنل مرکزی طوری ساخته شده اند که با سپری شدن مدت طولانی از ساخت این خودرو همچنان بدون نقص و یا تولید صدای اضافی موقع حرکت اتومبیل به اجرای وظیفه خود می پردازند.

بررسی ها نشان داد نسخه های سفارشی خودرو بنز c240 دارای مانیتور می باشند اما از آنجا که آشنایی ایرانیان با این سدان دوست داشتنی به زمان استفاده این مدل توسط نیروی پلیس بر می گردد اکثرا با نسخه های بدون مانیتور c240 آشنایی دارند. ولی حضور مانیتور در خودرویی با حدود ۲۰ سال قدمت امری خارق العاده می باشد.

برای ساخت صندلی ها و دیگر اجزای کابین c240 از بهترین مواد اولیه استفاده شده و ماندگاری این ادوات در طول ۲۰ سال خود گویای صحت این ادعا خواهد بود. به طور خلاصه می توان بنز c240 را تمام استار جهان خودرو برشمرد و این خودرو در نمای داخلی همانند نمای بیرونی امتیاز خوبی را دریافت می کند.

پیشرانه شاهکار

احتمالا بتوان مدعی شد که پیشرانه بنز c240 یکی از بهترین موتورهای تولید شده برای اتومبیل های سدان در طول تاریخ خودروسازی می باشد و به نوعی یک شاهکار محسوب می شود چرا که این پیشرانه هم اکنون نیز جزو بهترین موتورهای تولیدی شرکت بنز بوده و بازده عملکردی آن هنوز هم در سطح مناسبی قرار دارد و قادر است به آسانی با بهترین پیشرانه های تولید شده توسط شرکتهای خودروساز کره ای و چینی به رقابت بپردازد.

این خودرو در نسخه های مختلف با پیشرانه های ۲.۶ لیتری و ۱. ۸ لیتری سوپر شارژر ارائه شده است. موتور ۲.۶ لیتری این خودرو قادر است نیرویی برابر با ۲۲۰ اسب بخار را تولید کند که شتاب اولیه ۸.۶ ثانیه را موجب شده و سرعت خودرو در  کمترین زمان ممکن به ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد. باتوجه به بررسی ها می توان گفت این ارقام برای یک سدان تقریبا قدیمی بسیار مهیج بوده و نکته جالب این که جعبه دنده خودرو بنز c240 در این نسخه ۷ دنده اتومات بوده که البته در نسخه با پیشرانه ۱.۸ لیتری سوپر شارژر، گیرکس خودرو دستی ۶ سرعته می باشد.

ضمنا این پیشرانه چهار سیلندر حداکثر قدرتی برابر با ۱۶۱ اسب بخار  در ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. قابل ذکر است گیربکس ۶ سرعته دستی تنها نکته ای  است که موجب می شود بنز c240 سال ۲۰۰۴ در میان رقبایش خوب ظاهر نشود ولی این عامل دلیل نمی شود که دیگر قسمتهای فنی خودو را نادیده بگیریم و امتیاز کمی از این نظر به خودرو بدهیم. می توان گفت از دلایل رضایت بخش بودن بنز c240 به قسمت فنی و میزان سوخت کم آن بر می گردد چرا که این خودرو در هر صد کیلومتر ۱۱ لیتر سوخت مصرف می کند که با توجه به پیشرانه قدرتمندش راضی کننده می باشد.

ایمنی بالا

در بررسی ها مشخص شد سدان جذاب بنز c240 از معدود خودرو های تولیدی توسط شرکتهای مطرح خودروسازی بین سالهای ۲۰۰۰-۲۰۰۷ می باشد که ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی یوروانکپ دریافت کرده و این موضوع سبب شده تا این سدان برای خریدارانی که ایمنی بالای خوردو  جزو اولویت های اصلی آن هاست به انتخاب مطمئنی تبدیل شود. خودروهای بنز c240 استفاده شده توسط نیروی پلیس کشور نیز از لحاظ ایمنی در همین سطح قرار داشته و تصادفات کمی با c240 صورت گرفته که فوت سرنشینان را به دنبال داشته باشد و این امر بهترین تضمین برای امنیت بالای این سری از خودروهای شرکت بنز می باشد.

رانندگی راحت و آرام

نخستین روزها حضور بنز پلیسی در ایران به سال ۲۰۰۲ بر می گردد که هنوز اثرات خیلی کمرنگی از خودروهای وارداتی پس از سال ۱۹۹۴ در ایران مشاهده می شد. با رفع محدودیت های نسبی واردات خودرو در سال های ۷۹-۸۰ و حضور تعداد قابل توجهی از بنزهای C240 و E 240 از طریق یگان های امنیتی در کشور بسیار مورد توجه عموم مردم قرار گفت. رانندگی با مرسدس بنز C240 بسیار هیجان انگیز بوده چرا که با عملکرد صحیح، راحت و آرامی که ارائه می کند شما ناهمواری خیابان را احساس نمی کنید و شتاب زیاد خودرو بر این هیجان می افزاید ولی اگر کلیدها و امکانات رفاهی خودرو در محل بهتری تعبیه می شد راحتتر در دسترس قرار می گرفت البته باید اشاره کرد که نباید از خودروی مدل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ انتظاری فراتر از این داشت. به طور کلی رانندگی با بنز C240 حس دلنشینی را القا کرده و فراموش می کنید سوار خودروی آلمانی تولید دو دهه قبل هستید.

امکانات رفاهی فراوان

خودرو بنز C240 از لحاظ امکانات رفاهی جزو محصولات با کیفیت و سطح بالای شرکت بنز به شمار می رود و بررسی ها نشان می دهد تجهیزات این سدان در حال حاضر نیز بهتر از تجهیزات مدل پایه خیلی از شرکت های خودروسازی می باشد. ولی این تمام ماجرا نبوده و احتمالا با مشاهده امکانات رفاهی و آپشن های نسخه ۲۰۰۲-۲۰۰۳ خودرو بسیار شگفت زده شوید. از جمله این امکانات می توان به سیستم ترمز ABS ، صندلی های برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، شیشه بالابر برقی، خاموش و روشن شدن خودکار چراغ ها با میزان نور محیط، آینه های تاشونده و برقی همراه با گرمکن، چراغ های زنون، سنسور پارک خودرو، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم ارتباطی tele aid، برف پاک کن متغیر، کنترل پخش موسیقی روی فرمان، دو عدد نگهدارنده فنجانف کروز کنترل و سانروف اشاره کرد.

می توان گفت امکانات در نظر گرفته شده برای C240 بسیار مناسب بوده و ضمنا بالا بودن کیفیت و دوام آن ها در طول این سالها ثابت شده است و خریدار می تواند با خیال آسوده ای به خرید خودرو بپردازد. ضمنا بهره مندی بنز C240 از سانروف نشان دهنده این است که برخی آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو در سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ همواره مدرن و بروز طراحی شده اند.

جمع بندی

با توجه به بررسی ها در مجموع می توان گفت خودرو بنز C240 با طراحی زیبا و جذاب و موتور قدرتمند می تواند گزینه دست دوم قابل اعتمادی باشد و با اندکی چشم پوشی از سال تولید خودرو می توانید در برخی قسمتها انتظاری حداقل ده سال جلوتر از این آلمانی موفق داشته باشید. از نکات مثبت این خودرو ایمنی ، طراحی لوکس، سه سبک بدنه و قدرت موتور v6 لذت بخش آن می باشد و هزینه بر بودن و پیدا نکردن قطعات خودرو از نکات منفی بنز C240 است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *