دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تغییر فونت ویندوز ۱۰ در چند مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

چنانچه مایلید فونت پیش فرض ویندوز ۱۰ را تغییر دهید با این مطلب از آرگا همراه باشید تا روش اجرای این کار را فرابگیرید. ضمنا توجه داشته باشید برای تغییر فونت ویندوز ۱۰ باید در رجیستری تغییراتی اعمال نمایید.

برای اعمال تغییرات کوچکی مانند عوض کردن فونت پیش فرض ویندوز ۱۰ و شخصی سازی آن پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید. با این کار می توان فونت آیکون ها، منوها و فایل اکسپلورر و … را عوض کرد.

شیوه تغییر فونت ویندوز ۱۰

     

اگر تصمیم گرفته اید برای شخصی سازی ویندوز ۱۰ سیستم خود از طریق تغییر فونت پیشفرض اقدام کنید باید بدانید که تنظیمات مربوطه آن در ویندوز حضور نداشته و برای اجرای این کار به اندکی تغییر در رجستری ویندوز نیاز دارید. با تغییر فونت ویندوز ۱۰ می توان فونت منوها، آیکون ها، فایل ها و … را عوض کنید. قابل ذکر است ویندوز ۱۰ نسبت به دیگر ویندوزهای قدیمی از لحاظ شخصی سازی ظاهر خیلی پیشرفت نموده است. در این سیستم عامل گزینه های متعددی جهت اعمال تغییرات در ظاهر رابط کاربری حضور یافته تا کاربران بتوانند از آن ها جهت زیباسازی بیشتر محیط ویندوز بهره بگیرند.

در میان منوهای متعدد منوی personalization از جمله اصلی ترین مراکز ویندوز برای لحاظ کردن تغییرات ظاهری به شمار می رود. در این قسمت امکانات متنوعی برای انتخاب تم، نحوه نمایش پنجره ها، تغییر رنگ نوارها و … در نظر گرفته شده است ولی متاسفانه قابلیتی برای تغییر فونت سیستم وجود ندارد و نمی توان به راحتی فونت ویندوز ۱۰ را عوض کرد. یکی از روشهای عوض کردن فونت پیش فرض ویندوز ۱۰ اعمال تغییرات در فایل های سیستمی می باشد. در حقیقت با دستکاری رجیستری ویندوز می توانید به انجام این کار بپردازید. در ادامه مراحل زیر را برای تغییر فونت ویندوز ۱۰ به ترتیب دنبال کنید.

۱. ابتدا عبارت font را در قسمت جستجوی منوی استارت دسکتاپ وارد کرده و سپس به بخش فونت بروید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

یا به قسمت کنترل پنل رفته و سپس وارد بخش fonts یا فونتها شوید.

۲. در این قسمت فونت دلخواهی که می خواهید به عنوان فونت پیشفرض در ویندوز ۱۰ استفاده شود را پیدا کرده و سپس نام آن را کپی کنید.

۳. در ادامه برنامه نوت پد(Notepad) را اجرا نمایید.

۴. سپس کد زیر را در برنامه کپی کنید.

windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows NT\CurrentVersion\ Fonts]

“(TrueType) Segoe UI”=””

“(TrueType)  Segoe UI Bold”=””

“(TrueType) Segoe UI Bold Italic”=””

“(TrueType) Segoe UI Italic”=””

“(TrueType) Segoe UI Light”=””

“(TrueType) Segoe UI Semibold”=””

“(TrueType) Segoe UI Symbol”=””

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes]

“Segeo UI “=” ENTER-NEW-FONT-NAME”

۵. پس از کپی نمودن کد بالا به جای عبارت ENTER-NEW-FONT-NAME نام فونت مدنظرتان را وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید فونت پیشفرض به فونت دلخواه Arial تغییر یابد خط آخر کد به صورت زیر می باشد.

“Segeo UI “=” Arial”

۶. حالا کلیدهای ترکیبی کنترل و s را در برنامه نوت پد همزمان فشار دهید و در پنجره باز شده در کادر مقابل save as Type گزینه All Files را انتخاب و سپس عبارت reg. را در آخر اسم آن قرار دهید.

۷. فایل reg ایجاد شده را باز کنید. و پس از نمایش پیغام روی yes سپس ok کلیک نمایید. در ادامه سیستم را ریست کنید تا فونت مدنظر فعال گردد.

۸. توجه داشته باشید انجام مراحل بالا ممکن است برای ویندوز شما مشکل رجیستری به همراه داشته باشد. ضمنا دقت کنید در صورتی که قصد داشته باشید به فونت پیش فرض برگردید باید مراحل بالا را برای فونت اصلی ویندوز به نام Segeo UI اجرا نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *