دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با موزه آبگینه و سفالینه و راهنمای بازدید از آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

موزه آبگینه و سفالینه تهران یکی از مهم ترین موزه های دنیا است این موزه دارای جذابیت های بسیار ویژه ای برای علاقه مندان می باشد و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. این موزه دارای نمونه های تخصصی از سفال و شیشه می باشد که می توانید از زیبایی های آن بازدید نمایید.

موزه آبگینه و سفالینه یکی از زیباترین و جذاب ترین موزه های ایران است این موزه ویژه علاقه مندان به سفال و هنرهای تخصصی است موزه ای در شهر تهران با بازدیدکنندگان بی شمار که از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه قرار می گیرند. این موزه علاقه مندان زیادی دارد و یکی از مقاصد عالی برای سفر و گردش می باشد این موزه از زیبایی های زیادی برای علاقه مندان برخوردار می باشد و جالب است بدانید که به عنوان اولین موزه تخصصی سفال و شیشه ایران شناخته می شود این موزه هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را از نقاط مختلف ایران به خود جذب می کند و مورد توجه علاقه مندان زیادی واقع می شود. هر ساله تعداد زیاد گردشگران نشان می دهد که این موزه از پربازدیدترین موزه ها است این موزه در خانه قوام السلطنه است که متعلق به یکی از سیاست مداران دوره قاجاری و پهلوی است برای بازدید از این موزه باید به خیابان سی تیر بروید.

موزه آبگینه و سفال تهران را بیشتر بشناسید:

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به موزه گردی و بازدید از موزه های برتر ایران را دارید موزه سفالینه یکی از فوق العاده ترین موزه های کشور می باشد و می تواند برای شما جالب توجه باشد. این موزه دیدنی در شهر تهران واقع شده است و اگر سالیان زیادی ست که در این شهر زندگی می کنید و تا کنون فرصت بازدید از موزه سفالینه را نداشتید پیشنهاد می کنیم حتما از این ساختمان بی نظیر بازدید نمایید. همچنین اگر از شهرهای دورتر به تهران سفر کرده اید بازدید از این موزه را فراموش نکنید معرفی مهم ترین دیدنی های تاریخی تهران به ویژه این موزه می تواند شما را با جاذبه های مهمی از این کلان شهر آشنا کند.

معماری آبگینه

این مکان دیدنی در خانه قوام السلطنه یکی از مهم ترین سیاست مداران دوره صفوی قرار دارد و در خیابان سی تیر می توانید از آن بازدید کنید. این خیابان دارای اماکن تاریخی زیادی می باشد و یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است. در این خیابان مکان های دیدنی زیادی همچون کلیسای پطرس، موزه علوم و فنون، آتشکده آدریان و … وجود دارد که می توانید علاوه بر بازدید از این موزه از آنها نیز بازدید نمایید. همچنین در خیابان سی تیر رستوران و کافه های زیادی وجود دارد که در طول سفر خود می توانید از آنها نیز استفاده نمایید.

موزه آبگینه یکی از مهم ترین موزه های ایران می باشد که سالیان زیادی ست که در فهرست آثار ملی به عنوان یک موزه تاریخی شناخته می شود و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. اگر می خواهید علاوه بر بازدید از این موزه یک روز تفریحی عالی را سپری نمایید پیشنهاد می کنیم حتما به خیابان سی تیر رفته و از اماکن مهم آن بازدید نمایید.

مکان فرهنگی آبگینه

ساعت بازدید:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای بازدید به این موزه توجه کرد ساعت بازدید از این مکان می باشد. ساعت بازدید از موزه آبگینه در بهار و تابستان از ساعت ۹ الی ۱۹ و در پاییز و زمستان ۸ الی ۱۷ می باشد. ناگفته نماند که این موزه در روزهای سوگواری و بعضی از ایام خاص که در تقویم دارای تعطیلی رسمی هستند امکان خدمات برای گردشگران را فراهم نمی کند و شما عزیزان نمی توانید به آن سفر نمایید. برای اطلاع از روزهای تعطیل این موزه می توانید با شماره ۴-۶۶۷۰۸۱۵۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

  •  آرون گروپس

تاریخچه موزه:

تاریخچه ساخت این موزه به دوران قوام السلطنه باز می گردد یعنی سال ۱۲۹۱ شمسی و در دوران حکومت او به دستور قوام باغی باشکوه با معماری قاجاری بنا می شود که بعدها به یکی از زیباترین موزه ه های ایران تبدیل می شود و مکانی برای جمع آوری شیشه ها و سفالینه های زینتی می شود. جالب است بدانید که معماری این بنای باشکوه توسط استاد علی محمد معمارباشی انجام شده است.

تالار آبگینه

معماری موزه:

معماری این موزه نیز از جذابیت ویژه ای برای علاقه مندان برخوردار است یزر بنای این موزه بسیار وسیع است و در درون آن معماری هشت ضلعی وجود دارد ترکیب معماری باروک و ایرانی در این بنام موجب جذابیت بیشتری برای علاقه مندان شده است . نمای بیرونی که در این موزه می بینید معماری ایرانی غربی است تلفیق اینگونه از معماری ها موجب می شود تا هر علاقه مند و گردشگری به این بنا جذب شود. جالب است بدانید که در معماری این بنا از گچ، ملات، آهک، آجر و … استفاده شده است این بنا دارای سه طبقه است که دارای بخش های مختلفی همچون یز زمین، همکف، حوض خانه و طبقه اول و سرسرا است.

موزه آبگینه

در این بنا ایوان هایی را مشاهده می کنید که از معماری ویژه و زیبایی برخوردار هستند شاخصه اصلی هر یک از این بناها و معماری های آن معماری اواخر دوران قاجار و پهلوی است این موزه دارای تالارهای مختلفی است بخش ورودی، تالار سمعی بصری، تالار مینا، تلار بلور، تالار زرین فام، تالار لاجورد، تالار صدف و … از بخش های مهم تالارهای این بنا هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *