دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کارامل ماکیاتو و شناخت فوت و فن های درست کردن حرفه ای آن

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

کارامل ماکیاتو از انواع نوشیدنی های گرم و بسیار خوشمزه است که طرفداران خاص خود را دارد و نحوه تهیه آن نیز ساده و راحت است، در این مقاله طرز تهیه کارامل ماکیاتو را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید نوشیدنی ها دارای دو دسته سرد و گرم هستند که هر کدام نیز دارای انواع مختلفی هستند و یکی از نوشیدنی های گرم پرطرفدار در فصل سرما کارامل ماکیاتو است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و در مدت زمان کمی نیز تهیه می شود، در ادامه طرز تهیه این نوشیدنی گرم را به شما عزیزان آموزش می دهیم.دستور تهیه کارامل ماکیاتو با طعم خاص

در حقیقت این نوشیدنی بر پایه اسپرسو می باشد که با خامه، سس کارامل و شیر گرم تهیه می شود و در نحوه تهیه کارامل ماکیاتو از سیروپ وانیل استفاده می شود که باعث طعم فوق العاده ای در این نوشیدنی گرم خواهد شد، در صورتی که به سیروپ وانیلی دسترسی ندارید در ادامه دستور تهیه آن نیز به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • سیروپ وانیل : دو قاشق غذا خوری
  • شیر پرچرب یا کامل : چهارصد گرم
  • اسپرسو : شصت میلی لیتر
  • سس کارامل : برای تزیین

مواد لازم برای سیروپ وانیل :

  • شکر : یک پیمانه
  • آب : یک پیمانه
  • اسانس وانیل خالص : یک قاشق غذا خوری

نحوه ساخت کارامل ماکیاتو

طرز تهیه کارامل ماکیاتو با طعم خاص و بی نظیر

 در طرز تهیه کارامل ماکیاتو ابتدا باید قهوه اسپرسو تهیه کنید بنابراین از قهوه اسپرسو ساز استفاده کرده و اگر تمایل به تهیه قهوه معمولی دارید باید حجم قهوه را دو برابر کرده و از صد و بیست میلی لیتر قهوه استفاده نمایید.

حالا در همین فاصله زمانی که قهوه در حال آماده شدن است شیر را گرم کرده و با کمک همزن دستی هم زده تا روی شیر کف نمایید و البته می توانید از کف ساز شیر هم کمک بگیرید.

 در مرحله پایانی قهوه اسپرسو آماده شده را در پیمانه اندازه گیری ریخته و بعد وانیل و شیر را در فنجان مورد نظر ریخته سپس قهوه را روی کف شیر بریزید و بر روی فنجان سس کارامل بیفزایید، نوش جان.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه کارامل ماکیاتو با طعم ویژه

دستور تهیه سیروپ وانیلی

ابتدا داخل یک شیرجوش شکر و آب ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید به جوش آید و بعد از زمان هشت تا نه دقیقه که آب و شکر به غلیظ شدند حرارت را خاموش کنید.

حالا به آن وانیل اضافه کرده و بعد از اینکه به دمای اتاق رسید حالا سیروپ وانیلی را داخل پارچ شیشه ای ریخته و داخل یخچال قرار دهید و در تهیه کارامل ماکیاتو از آن استفاده نمایید.

نکته : این سیروپ را می توانید به مدت دو هفته داخل یخچال نگهداری کنید.

آشنایی با انواع کارامل ماکیاتو

شما می توانید پس از تهیه کارامل ماکیاتو با روش های زیادی آن را ارتقا داده و با طعم مختلفی تهیه کنید که برخی از انواع آن را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

ماکیاتو کارامل دارچین : در تهیه این نوع ماکیاتو از شربت داچین به جای شربت وانیل استفاده کرده و بر روی سطح نوشیدنی نیز مقدار پودر دارچین ریخته و همچنین برای تزیین از چوب دارچین استفاده نمایید.

ماکیاتو کارامل کاکائویی: فقط کافی است به شیر کمی شکلات افزوده و بر روی فوم شیر نیز کمی پودر شکلات بیفزایید.

ماکیاتو کارامل خامه ای : پس از تهیه نوشیدنی بر روی فوم شیر کمی خامه زده شده بیفزایید.

آموزش تهیه کارامل ماکیاتو

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به نوشیدنی گرم علاقه زیادی دارید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید تا با انواع نوشیدنی های گرم آشنا شوید و آن ها را در روز های سرد پاییز و زمستان تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *