دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مشکلات بعد از طلاق و ترفندهایی برای رفع آن ها

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

مشکلات بعد از طلاق در زندگی این افراد متعدد است این دسته از مشکل ها موجب می شود تا فرد نتواند به درستی برای زندگی و آینده خود تصمیم گیری کند این افراد همواره دارای ترس از آینده هستند همچنین از دیگر سختی های این افراد دخالت های خانواده، تنهایی، مشکل در ازدواج مجدد و … می باشد که باید آگاهی سازی لازم در این زمینه انجام شود.

طلاق یکی از تجربیات پر چالش برای افراد است در جامعه امروزی با توجه به بالا رفتن آمار طلاق افراد زیادی هستند که درگیر این چالش می باشند و مشکلات زیادی را در این زمینه متحمل می شوند با توجه به اینکه این معضل بسیار جدی است و می تواند جوانب مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد باید سعی شود تا در هر جامعه ای آگاه سازی های لازم در این زمینه انجام شود از این طریق می توان به افرادی که درگیر این مشکل هستند بیشتر کمک کرد. افرادی که درگیر طلاق هستند معضلات زیادی را پیش از طلاق و بعد از آن تجربه می کنند ناهنجاری های اجتماعی زیادی در انتظار این افراد می باشد از دردسرهای بعد از طلاق می توان به اعتیاد، انزوا، ناامیدی و عدم اعتماد به نفس اشاره کرد که می تواند بخش های مهمی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. هر یک از این سختی ها و دردسرها می تواند روحیه فرد را تخریب کند بنابراین باید با آگاهی سازی در این زمینه به فرد کمک شود تا کمتر خود را در معرض این معضلات قرار دهد و یا در صورت بروز آن برای درمان به مشاور مراجعه کند.

مشکلات بعد از طلاق چیست؟

ممکن است اولین و مهم ترین مشکلی که این افراد با آن مواجه می شوند مشکلات روحی و روانی باشد دلیل این امر نیز می تواند تنهایی و یا عدم حمایت از سوی خانواده باشد که موجب می شود تا فرد برحه ای جدید از زندگی را با چالش های فراوان آن  تجربه کند. این افراد ممکن است در برنامه ریزی برای زندگی با مشکل مواجه شوند زیرا طلاق توانسته جنبه های مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع با طلاق فرد به یک باره خلاص نمی شود و باید تاثیراتی که بعد از طلاق در زندگی او باقی می ماند را بداند و درباره آن ها بیشتر فکر کند. بسیاری از طلاق ها در جوامع زود هنگام است که باید دید علت طلاق زود هنگام چیست.

مشکل بعد از طلاق چیست

افرادی که طلاق می گیرند در ازدواج مجدد خود نیز با مشکل مواجه می شوند آن ها نمی توانند به راحتی و به یک باره یک فرد را وارد زندگی خود کنند احساساتی که ممکن است بعد از طلاق همراه فرد باقی بماند می تواند تاثیراتی در زندگی جدید او نیز داشته باشد بنابراین فرد تنها زمانی می تواند ازدواج مجدد داشته باشد که با زندگی قبلی خود به طور کامل کنار آمده باشد.

دوگانگی شخصیت:

یکی از معضلات و مشکلات بعد از طلاق دوگانگی شخصیتی در فرد است این مشکل برای زنان و مردانی ایجاد می شود که مسولیت نگهداری از فرزند خود را دارند در واقع بعد از طلاق یک زن باید برای فرزندان خود هم مادر و هم پدر باشد و همین موضوع می تواند موجب دوگانگی شخصیت در او شود. فرصت کمی که این والدین به دلیل داشتن مشغله کار دارند موجب می شود تا زمان کافی برای رسیدگی به فرزندان خود را نداشته نباشد و همین امر می تواند نگرانی های آن ها را دو چندان کند و از سویی می تواند به فرزندان این افراد نیز آسیب وارد کند.

مشکلات بعد از طلاق

ترس از آینده:

این ترس نقش بسیار مهمی در زندگی این افراد دارد و می تواند بخش مهمی از زندگی آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهد با توجه به اینکه این حال در زنان می تواند بیشتر باشد باید سعی شود تا فرد بعد از طلاق تحت نظر مشاور باشد و با مراجعه به مشاور و گذراندن جلسات مشاوره به یک برنامه ریزی و هدف برای ادامه زندگی خود دست پیدا کند. این امر یکی از آسیب طلاق  برای خانم ها است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مشکل بعد از طلاق

احساس گناه:

افراد بعد از طلاق می توانند دچار احساس گناه شوند این افراد نسبت به فرزندان خود احساس مسولیت دارند و فکر می کنند موجب تباهی زندگی فرزندان و همسر خود شده اند و همین امر باعث احساس گناه در آن ها می شود. این احساس گناه می تواند نسبت به خود نیز باشد این افراد فکر می کنند با این اشتباه بخش مهمی از زندگی خود را از دست داده اند و ممکن است به همین دلیل به لجبازی با خودشان و اطرافیان بپردازند. احساس گناه یکی از مشکلات بعد از طلاق است که باید به آن توجه داشت.

قطع شدن ارتباط عاطفی:

یکی دیگر از آسیب هایی که این افراد در جامعه می بینند قطع شدن روابط عاطفی است به ویژه این روابط با جنس مخالف به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و افراد نمی توانند ارتباطات موثری داشته باشند به همین دلیل است که فراد به ارتباط های خارج از عرف تکیه می کنند.

مواجه شدن به مشکل بعد از طلاق

دخالت های خانواده:

در جوامع شرقی دخالت های خانواده بر روی زنان مطلقه بیشتر می شود و این امر به دلیل فرهنگی است که در این جوامع حاکم می باشد از این رو زنانی که طلاق می گیرند بیشتر از مردان آسیب می بینند زیرا اعتماد خانواده و حمایت آن ها را از دست می دهند و خانواده سعی دارد تا با دخالت بیشتر در زندگی فرد مانع بروز مجدد این مشکل شود در نتیجه این امر می تواند قدرت عمل را از فرد بگیرد. کنترل بیش از حد خانواده ها بر روی زندگی این افراد موجب می شود تا به توانایی های خود پی نبرند و نتوانند با این چالش و مشکل آن طور که باید مواجه شوند.

اگر می خواهید بدانید چطور به آرامش بعد از طلاق برسیم می توانید با مراجعه به لینک اطلاعات مهمی را در این زمینه کسب کنید این راهکارها و شیوه ها می تواند تاثیر مهمی در زندگی این افراد داشته باشد و موقعیت آن را بهبود می بخشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *