دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های سیریک و جاذبه هایی که در سفر به این منطقه نباید از دست بدهید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

سیریک از شهرهای استان جنوبی هرمزگان است که دیدنی های سیریک در این مطلب معرفی شده است، امیدواریم همراهی با آرگا توجه شما را به خود جلب نماید.

به هر جهت از کشور ایران که نگاه بیندازی شاهد زیبایی و جاذبه ها های گردشگری قابل تامل و بازدید خواهید بود، گردشگران و علاقه مندان به سفر و کشف تازگی ها افرادی هستند که به دنبال مکان های ایده آل و مناسب برای این بازدید و تامل می باشند. قطعا جاذبه های دیدنی در شمال کشور به دلیل شرایط متفاوت آب و هوایی، فرهنگی و …. با جنوب کشور دارای تفاوت است. منحصر به فرد از ویژگی های آثار تاریخی، تفریحی و فرهنگی هر منطقه محسوب می شود که موجب شده تا لذت بازدید از جزء به جزء نه تنها کشور که جهان دو برابر شود. در ادامه قصد سفر به جنوب کشور و یکی از شهرستان های استان هرمزگان به نام سیریک را دارد. برای آشنایی با دیدنی های سیریک همراه ما باشید.

جاذبه های جنوبی

شهرهای جنوبی دارای آب و هوایی منحصر به فرد و مناظر طبیعی زیبا هستند که به واسطه ی این داشتن همیشه از توجه ویژه ای در صنعت توریسم برخوردار هستند؛ یکی از استان های جنوبی کشور (ایران) استان هرمزگان است که محل قرارگیری سیریک شهری بکر، ساکت و خلوت می باشد.

معرفی دیدنی های شهرستان سیریک

برای آشنایی با مکان های دیدنی استان هرمزگان کلیک نمایید.

شهرستان سیریک

این شهر در کناره دریای عمان کشیده شده که شن های نقره ای و سفید، ساحل های پهن ماسه ای و همچنین آب های زلال از مشمولات آن بوده و جذابیت بینظیری را به دست آورده است. در شهرستان سیریک در فصل سرد زمستان حداقل دما ۵ دزجه، همینطور در فصل تابستان حداکثر دما ۴۵ درجه می شود. اما اغلب روزهای تابستانی آب و هوای آن دارای اعتدال است.

مردمان این شهر دارای دین اسلام و مذاهب شیعه و سنی (شاخه شافعی) هستند و زبان سخن گفتن آنها زبان فارسی می باشد.

  •  آرون گروپس

معرفی دیدنی های شهرستان سیریک

جغرافیای سیریک

در ۱۷۵ کیلومتری هرمزگان و در ۷۵ کیلومتری میناب شهری بندری با مساحت ۳۳۵۱ کیلومتر مربعی به نام سیریک واقع شده که تقسیم بندی آن به صورت دو بخش مرکزی و بمانی؛ سه شهر سیریک، گروگ و کوهستک و چهار دهستان به نام های سیریک، بمانی، شهید مردان و بیابان و همچنین هشتاد روستا است. سیریک با شهرستان های میناب، جاسک، و دریای عمان، بلندی های سندرک و بشاگرد به ترتیب از سمت شمال، سمت جنوب، از سمت غرب و از سمت شرق همسایگی دارد.

آشنایی با مکان های تماشایی و خاص سیریک

معرفی دیدنی های سیریک؛ چشم اندازهای طبیعی

  • صومعه ی عشاق

در روستای گروگ اسطوره ای وجود دارد که گفته می شود یک نوجوان دختر و یک نوجوان پسر از قبیله های دشمن عاشق یکدیگر می گردند، اما به دلیل همین دشمنی به هم نمی رسند؛ پس از مرگ آن دو عاشق این منطقه را با استفاده از شیر ایجاد کردند.

آشنایی با مکان های گردشگری و جذاب ی سیریک

  • دژ سیریک

در ۲ کیلومتری شهرستان سیریک شناخته شده به اسم کلات میر حاجی و در سیرک قدیمی این قلعه واقع شده است که در قرون ۸ -۱۰ هجری قمری اقامتگاه پادشاه وقت بوده است.

معرفی جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد سیریک

  • دژ شاداب

این قلعه با نام دیگر کلاگت در فاصله ی ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان سیریک و در بالای تپه های سنگی مرتفع آبادی «کنارجو» از زیر مجموعه های بخش بمانی واقع است که خود نیز دارای ۳ ردیف قسمت می گردد. قلعه شاداب از قرن ۹ -۱۱ هجری قابل بهره گیری بوده است.

دیدنی های زیبا و چشم نواز شهرستان سیریک

  • خور آذین یا خورسیریک

خور سیریک یا همان تالاب آذینی واقع در هرمزگان جنوب شرقی تنگه هرمز می باشد، محل قرارگیری آن در فاصله ی ۳۵ کیلومتری سیریک است. این تالاب در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۷۵ با طول ۴۰ کیلومتری و مساحتی برابر با پانزده هزار هکتار در لیست رامسر جای گرفت.

آشنایی با جاذبه های گردشگری سیریک

  • بازار بزرگ میشی

در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان سیریک، میان مسیر اصلی سیریک – جاسک این بازار جای گرفته است؛ این بازار شامل ۱۸۰ باب مغازه، کارخانه یخ، مجموعه خدماتی – رفاهی و غیره می باشد که از جاذبه های گردشگری این بندر محسوب شده و هر ساله میزبان تعداد زیادی از توریست ها، بازدیدکننده است.

  • ساخل های سیریک – گروگ

ساحل های چشم نواز ماسه ای و شنی در بین مسیر شهرستان سیریک و روستای گروگ قرار گرفته است، که این قرارگیری همراه بندرگاه سیریک جاذبه و دیدنی های این شهر محسوب می شوند.

دیدنی های زیبا و تماشایی سیریک

  • ساحل بندر کوهستک

در بخش بمانی شهر سیریک، ساحل شنی بندر کوهستک با منظره ای چشم نواز وجود دارد که موج شکن های تجاری و شکاری جهت قایق ها و لنج ها موجود در آن مکانی توریستی مهیا کرده است.

ساحل های ماسه و شنی آبادی های گهردو و کرپان در دو قطب جنوب و شمال این بندر واقع گردیده اسـت.

آشنایی با جاذبه های زیبا و تاریخی سیریک

  • رودخانه ها و سدها

در آبادی های سرارو، بگو، کنارجو، کرپان سدهای نسبتا خاکی وسیعی قرار دارد که جلگه ها و رودخانه های فصلی؛ همچنین خاک غنی موجب ارتقا در سطح زراعت در این شهر به خصوص نواحی سرزه، گرائیگ، کرپان، بابیر، مهمانی و کنارجو گردیده است.

  • جنگل های حرا

درخت حرا، یک نوع درخت است که از آب شور دریا زندگی کرده و زمان مد دریا  تا گردنه داخل آن (آب دریا) می رود، این درخت با استفاده از ویژگی پاک کنندگی پوسته ای که دارد آب دریا را گرفته و نمک موجود در آن را پس از جداسازی خارج می نماید. در مجاورت آبادی گناری این جنگل ها کشیده شده اند.

جاذبه های دیدنی و تماشایی شهرستان سیریک

  • آثار هنری و صنایع دستی

هنر و فرهنگ در هر مرز و بوم و خطه ای با هر زبان و دین و آیینی خاص و شاخص است که البته بیان کننده و نماد و مشخصه ی هر قوم محسوب می گردد. این موضوع برای جنوب کشور عزیزمان ایران نیز با تاکید بسیاری صدق دارد؛ به کارگیری هنر در شهرستان سیریک برای ساخت صنایع دستی مطرح این ناحیه از جمله سوزن دوزی، زری بافی، گرگور بافی، سبد بافی، برقع روزی و …. نمونه ای از این گفته است.پ

آشنایی با دیدنی های سیریک

در این مطلب گردشگری ۱۰ تا از دیدنی های سیریک شهری بندری واقع در استان جنوبی هرمزگان را معرفی نمودیم، مگر نه اینکه هدف از سفرهای کوتاه و بلند کردن اوقات فراغت، کسب شادی و آرامش روحی و فکری، و در نهایت شناخت و آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مختلف هر منطقه است. آرگا امیدوار است توانسته باشد توجه شما عزیزان را به خود جلب کرده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *