دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بوتاکس دور چشم و آشنایی با مزایا، معایب و مراقبت های بعد از آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بوتاکس دور چشم کار بسیار حساسی می باشد و برای استفاده از این روش باید از افراد ماهر و کاربلد کمک بگیرید و حتما قبل از تزریق بوتاکس از چند نفر مشورت بگیرید.

بسیاری از افراد از چین و چروک هایی که در اطراف چشم هایشان ایجاد می شود ناراحت می باشند و به دنبال راهی برای درمان آن ها می باشند. در واقع این خطوط و چین ها به چهره شما ظاهری پیر می دهد و باعث می شود که چهره شما زیبایی خود را از دست بدهد. یکی از روش های درمان این مشکل بوتاکس دور چشم می باشد که در ادامه درباره این امر بیش تر توضیح می دهیم.

بوتاکس دور چشم

همه چیز درباره بوتاکس دور چشم

باید بدانید که یکی از عللی که چین و چروک ها را در صورت شما ایجاد می کند حرکت مکرر چشم است و با استفاده از این روش عضلات شما کم تر منقبض می شوند و از انقباض آن ها جلوگیری می شود و در نتیجه چین و چروک ها از بین می روند. از بوتاکس برای نواحی مختلفی از بدن استفاده می شود.

نحوه عملکرد بوتاکس

یکی از مسائل بسیار مهمی که باید درباره این روش بدانید نحوه عملکرد آن می باشد. بوتاکس دارای سه عنصر بسیار مهم می باشد که این عناصر شامل سم بوتولیسم، آلبومین و کلرید سدیم می باشد و این مواد می تواند از انقباض عضلات جلوگیری کرده و به نوعی آن ها را فلج می کند. البته این فلج شدگی موقتی است و بعد از استفاده از این روش عضلات زیر چشم شل می شوند و چین و چروک ها از بین می رود.

اثر بخشی بوتاکس

اثر بخشی بوتاکس

باید بدانید که بوتاکس دور چشم اثرات بسیار خوبی دارد و تا حدود بسیار زیادی می تواند مشکلات و چروک های زیر چشم شما را از بین ببرد ولی این روش تنها در صورتی چین و چروک ها را رفع می کند که علل اصلی آن حرکت عضلات باشد. باید بدانید که این روش برای خطوطی که سال های طولانی روی صورت شما ثبت شده اند کافی نمی باشد و برای رفع آن ها باید این روش با درمان های دیگر ترکیب شوند. از بین بردن چین و چروک های صورت به صورت دائمی با این روش امکان پذیر نمی باشد و تنها ۳ الی ۶ ماه ماندگاری دارد و آن هم بستگی به مراقبت های بعد از بوتاکس دارد و زمانی که آن مراقبت ها اصولی باشند ۶ ماه طول میکشد تا اثرات آن از بین برود در غیر این صورت بازگشت چین و چروک های شما سریع تر خواهد شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بوتاکس و درمان سیاهی دور چشم

درباره این مشکل مطالعات بسیار کمی صورت گرفته است و شما برای از بین بردن سیاهی دور چشم می توانید از روش های دیگری استفاده کنید. باید بدانید که روش های خانگی بسیار زیادی برای این کار وجود دارند و همچنین ماسک زیر چشم می تواند به شما در از بین بردن این سیاهی ها کمک کرده و سلامت پوست شما را تضمین کند.

نحوه عملکرد بوتاکس

عوارض بوتاکس

هر نوع عمل زیبایی می تواند عوارضی با خود به همراه داشته باشد. پوست چشم بسیار حساس می باشد بنابراین عوارض بوتاکس برای این ناحیه ممکن است کمی بیش تر از سایر نقاط بدن باشد که آن ها را برایتان مطرح می کنیم.

  • افتادگی پلک ها
  • بی حسی در اطراف چشم
  • مشکلاتی نظیر بستن چشم ها
  • تورم و کبودی در اطراف چشم
  • ضعف های عضلانی در اطراف چشم
  • خونریزی در ناحیه تزریق بوتاکس
  • کبودی و قرمزی
  • سرگیجه های مداوم
  • عدم تقارن در صورت
  • مشکلات بلعی
  • مشکل در کنترل ادرار
  • درد شدید در محل تزریق

موارد منع استفاده از بوتاکس

برخی از افراد نباید از بوتاکس استفاده کنند زیرا این روش می تواند با بیماری های خاص تداخل داشته باشد. تزریق بوتاکس در بارداری و دوران شیردهی می تواند مشکل ساز باشد بنابراین خانم های باردار و شیرده باید برای کاهش عوارض احتمالی از این روش استفاده نکنند.

بوتاکس دور چشم

مراقبت های بعد از بوتاکس چشم

بوتاکس دور چشم یکی از حساس ترین نوع بوتاکس ها می باشد و شما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و آن ها را بعد از انجام بوتاکس انجام بدهید. در واقع این روش بعد از یک هفته به شما نشان می دهد که چه اثراتی بر اطراف چشم هایتان داشته است و شما را بسیار جوان و زیبا می کند. برای اثر بخشی بیش تر باید نکاتی را بعد از آن انجام بدهید که در ادامه آن ها را به صورت خلاصه برایتان بررسی می کنیم تا با استفاده از آن ها ماندگاری این مواد را بالا تر ببرید.

دراز کشیدن به مدت طولانی ممنوع!

یکی از روش هایی که اثر بخشی این روش را بالا می برد این است که مدت طولانی را دراز نکشید. در نظر داشته باشید که دراز کشیدن ممکن است باعث حرکت مواد بوتاکس شود و عوارض بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. بعد از انجام بوتاکس به مدت ۴ الی ۶ ساعت دراز نکشید.

ماساژ دادن ممنوع!

ماساژ دادن محل تزریق بوتاکس می تواند منجر به پخش شدن مواد شود و افتادگی پلک ها و عدم تقارن در صورت را برایتان ایجاد کند. در نظر داشته باشید که بعد از بوتاکس به پوست زیر چشم خود دست نزنید و به آن فشار وارد نکنید.

عدم استفاده از دارو های ضد التهاب

التهاب و کبودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مواردی است که بعد از بوتاکس دچار آن خواهید شد. در این هنگام استفاده از دارو های ضد التهاب می تواند آسیب هایی به شما وارد کند و دوران بهبودی را کند می کند. بنابراین سعی کنید بعد از بوتاکس از دارو های ضد التهاب استفاده نکنید تا بهبودی سریع تری داشته باشید.

نکات مهم بعد از بوتاکس

حمام نروید!

زمانی که بوتاکس انجام می دهید تا ۲۴ ساعت نباید به حمام بروید. حمام کردن بعد از انجام این روش می تواند باعث حرکت مواد بوتاکس شود و مشکلاتی را برایتان ایجاد کند.

ورزش نکنید!

بعد از بوتاکس نباید به مدت یک الی دو روز ورزش کنید و کار های سنگین انجام بدهید. در واقع ورزش کردن نفوذ پذیری پوست را بالا می برد و عوارض بسیار زیادی برای شما خواهد داشت و همچنین باعث می شد که مواد بوتاکس در زیر پوست شما حرکت کرده و ناحیه ای دیگر از صورت شما را درگیر کند و باعث عدم تقارن در دو طرف صورت شما می شود.

عدم استفاده از الکل و دخانیات

دخانیات و الکل می تواند دوران بهبودی شما را کند کرده و به پوست شما آسیب های بسیار زیادی وارد می کند. ۲۴ ساعت قبل و بعد از بوتاکس دور چشم نباید از الکل و دخانیات استفاده کنید تا بتوانید دوره بهبودی را سریع تر ی کنید.

دخانیات و بوتاکس

دور چشم شما حساسیت بسیار زیادی دارد و هر گونه عمل جراحی که انتخاب می کنید باید با مهارت کافی انجام شود بنابراین برای این کار باید به نزد یک پزشک بسیار کاربلد بروید و این کار را در مراکز معتبر انجام دهید تا از عوارض بعد از آن بکاهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *