دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی کتایون اویسی و دانستنی های جالب درباره وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی کتایون اویسی هنرپیشه موفق و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر زیبا وی جذاب وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

کتایون اویسی هنرپیشه محبوب و بااستعداد سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۱ در سن ۴ سالگی با فیلم سینمایی ” مریم و میتیل” به کارگردانی فتحعلی اویسی (پدرش) آغاز نمود و تاکنون در این عرصه فعالیت می کند. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی کتایون اویسی و پدرش همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی و جذاب وی آشنا شوید.

بیوگرافی کتایون اویسی بازیگر ایرانی + تصاویر جذاب وی

کتابون اویسی بازیگر محبوب و توانا سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال ۱۳۶۷ که هم اکنون وی ۳۲ سال سن دارد و در شهر زیبای قم چشم به جهان گشوده است.

زندگینامه جامع کتایون اویسی

این هنرمند ایرانی در یک خانواده ۴ نفره با اصالت و هنرمند متولد شده که پدرش فتحعلی اویسی کارگردان و بازیگر معروف ایرانی می باشد. او یک برادر به نام علیرضا دارد.

زندگینامه خواندنی کتایون اویسی

کتایون اویسی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۱ در سن ۴ سالگی با فیلم سینمایی ” مریم و میتیل” به کارگردانی پدرش در کنار حمیده خیرآبادی، شیوا خنیاگر، افسانه بایگان و حمید جبلی آغاز نمود. در سال ۱۳۸۳ دومین تجربه سینمایی خود را با فیلم ” انتخاب” کاری از تورج منصوری به دست آورد. در سال ۱۳۸۵ در فیلم سینمایی ” مادر زن سلام” کاری از خسرو ملکان حضور داشت.

از آخرین بازی وی در سینما می توان به فیلم” چگونه میلیارد شدم” به کارگردانی علی عبدالعلی زاده در سال ۱۳۸۹ اشاره نمود. در این فیلم بازیگرانی همچون مهدی امینی خواه، السا فیروزآذر، فتحعلی اویسی، کاظم افرندنیا، مریم امیرجلالی، ساعد هدایتی و … حضور داشتند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بدین ترتیب وی در سال ۱۳۹۰ با سریال ” سایه روشن” به کارگردانی یوسف طاهریان و نویسندگی کریم خودسیانی وارد قاب تلویزیون شد.

زندگینامه کتایون اویسی + تصاویر جدید

عکس دوران کودکی کتایون اویسی در فیلم مریم و میتیل

بیوگرافی کتایون اویسی + تصاویر شخصی

زندگینامه کامل کتایون اویسی

ازدواج و همسر کتایون اویسی

اکنون از وضعیت ازدواج و همسر کتایون اویسی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

زندگینامه جالب کتایون اویسی

کارنامه هنری کتایون اویسی

فیلم های سینمایی کتایون اویسی 

  • چگونه میلیاردر شدم (۱۳۸۹)
  • داماد خجالتی (۱۳۸۹)
  • مادرزن سلام (۱۳۸۵)
  • انتخاب (۱۳۸۳)
  • مریم و می تیل (۱۳۷۱)

سریال های تلویزیونی

  • سایه روشن (۱۳۹۰)
  • اینجا تهران است
  • تبریز در مه

شرح حال زیبا کتایون اویسی

مختصری از بیوگرافی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی بازیگر، کارگردان و خواننده معروف و مشهور ایرانی متولد ۲۱ دی ماه سال ۱۳۲۴ که هم اکنون وی ۷۵ سال سن دارد و در روستای فردو واقع در استان قم چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ می باشد،

زندگینامه کتایون اویسی و همسرش

عکس خانوادگی کتایون اویسی

بیوگرافی کتایون اویسی + عکس

آقای اویسی پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت و در سیمای جمهوری اسلامی عضو شد و در دهه پنجاه و شصت در فیلم و سریال های بسیاری بازی کرد، همچنین چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرده است. ایشان نخستین فعالیت سینمایی خود را با فیلم ” قدغن” به کارگردانی علی رضا داودنژاد شروع نمود و در سال ۱۳۵۳ با سریال ” دلبران تنگستان” کاری از ابراهیم مختاری وارد قاب تلویزیون شد.

بیوگرافی کتایون اویسی و همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی کتایون اویسی بازیگر ایرانی و پدرش و همچنین از تماشای تصاویر زیبا و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بلی نهایت سپاس گذاریم. همچنین برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی و عکس های سایر بازیگران به بخش عکس بازیگران آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *