دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های میانمار و جاذبه های کمتر دیده شده آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

خواهان همراهی از شما در این سفر با آرگا برای معرفی و شناخت دیدنی های میانمار هستیم،امیدواریم این مطلب توانسته باشد توجه شما را به خود جلب کرده باشد.

میانمار کشوری واقع در آسیای شرقی می باشد که در میان کشورهای چین، بنگلادش، تایلند، لائوس قرار گرفته است. این کشور در گذشته با نام برمه از مستعمرات بریتانیا محسوب می شد که در سال ۱۹۴۸ میلادی آزادی و استقلال خود را به دست آورد اما از همان زمان دچار جنگ های داخلی کشور خود گردید. میانمار دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله ساحل های فوق العاده، معابد، غذاهای خوش طعم محلی است، این دارا بودن در کنار تشویق و رونق بخشیدن به توریسم و توریست موجب شده است تا این کشور از جمله کشورهای گردشگری به شمار برود. در ادامه دیدنی های میانمار را معرفی خواهیم نمود.

کشور میانمار

کشور میانمار با اسم رسمی اتحادیه جمهوری میانمار به دلایل مختلفی از قبیل اختلافات داخلی و همچنین بلای طبیعی توفان از رشد اقتصادی کمتری در طی ۵ دهه ی اخیر برخوردار بوده است، اختلافات داخلی آن از زمان استقلال یافتن آغاز گردید که به جای دموکراسی حکومت نظامی برقرار شد. شاخه ای از این ناامنی ها نیز برگرفته از گوناگونی گروههای فرهنگی و ادیان و اختلافات مذهبی می باشد به طوری که در این کشور کشتار مسلمان ها در حال اتفاق است. تمامی این موراد و علل باعث شده است که میانمار با وجود دارا بودن منابع طبیعی و جاذبه های بسیار به عنوان مکان گردشگری نسبتا خطرناک محسوب شود.

مکان های تماشایی و دیدنی میانمار

جاذبه های توریستی زیبای میانمار

اما در اضافه بیانات ارائه شده می توان گفت که این کشور به تازگی در صدد کیفیت بخشیدن به گردشگری و ایجاد شرایط مناسب برای بازدید و سفر توریست ها می باشد، در تکمیل گفته ی خطرناک بودن باید گفته شود که در بیشتر بخش های میانمار غیر از ایالت راخین امنیت برقرار بوده و خطری شما را تهدید نمی کند.

معرفی جاذبه های دیدنی میانمار

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نایپیدا پایتخت میانمار

میانمار کشوری آسیایی با مرکزیت نایپیدا می باشد که به معنی شهر فرمانروایی و یا مکان و مقر فرمانروایی بوده و به شهر ارواح نیز شناخته می شود. این شهر مساحتی چهار برابر شهر لندن و جمعیتی نزدیک به ۸.۶۳ میلیون نفر داشته و دارای رژیم سلطنتی می باشد. همچنین شهر رانگون وسیع ترین شهر میانمار به شمار می رود. استفاده از اینترنت رایگان در این شهر یکی از جذابیت ها و امتیازهای آن محسوب می شود.

آشنایی با دیدنی های میانمار

آشنایی با دیدنی های زیبا و کمتر شناخته شده ی میانمار

-صخره طلایی یا صخره پاگودا

همانطور که در قسمت بالاتر گفته شد، معبدهای مختلف و متفاوت یکی از جاذبه های توریستی مهم و قابل توجه در این زمینه به حساب می آید که شاخص ترین و معروفترین آنها، می توان به صومعه ی پاگودا کیا اکتیو یا همان صخره طلایی اشاره داشت. این صومعه بر روی یک صخره از جنس گرانیت قرار گرفته که از شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی و یک زیارتگاه مقدس و محبوب برای بودائیستها است.

جاذبه های توریستی میانمار

-شیمدوپایا

این معبد بودایی با اسم «شیمدوپایا» معنای خدای بزرگ طلایی را در بر می گیرد و دلیل این نامگذاری را می توان احاطه شدن با طلایی زیبا و مجلل دانست. از دیگر شگفتی های آن واقع بودن یک الماس تابناک و خیره کننده در قسمت بالای صومعه است.

شیمدوپایا با تاریخی چند هزارساله و با بلندی ۱۱۴ متر مرتفع ترین معبد کشور میانمار به شمار می رود که دربردارنده ی آثار بسیاری از بودا بوده است. همین موضوع آن را برای بودائیان مهم کرده است.

جاذبه های دیدنی و تماشایی میانمار

-معبد شاناندو

در شهر ماندالای، میانمار معبدی به نام شاناندو وجود دارد که در واقع قسمتی از قصرهای فرمانروایی ماندالای در گذشته به حساب می آید؛ در آن دوران نمای خارجی معبد با طلا پوشیده شده بود که در حال حاضر بیشتر در نمای داخلی و درون بنا به کار رفته است. این معبد از دیدنی های تاریخی، مذهبی جالب توجه میانمار شمرده می شود.

معرفی دیدنی های میانمار

-صومعه ی اژدها و یا صومعه ی شدوگان

این صومعه با قدمت ۲۵۰۰ سال از مکان های مقدس بودایی واقع در میانمار و به بیانی مهم ترین معبد بوداییان محسوب می گردد. دلیل این اهمیت وجود آثار مذهبی و ۱ تار موی متعلق به بودا می باشد. اطراف این معبد را پیکره ها، معبدها و گنبدهای بسیاری احاطه کرده برای گردشگران قابل توجه بوده و می باشد. قابل ذکر است که توریست های عزیز بازدید کننده باید بدون کفش و پای برهنه داخل صومعه بروند.

آشنایی با مکان های دیدنی میانمار

-رودخانه آیروادی

این رودخانه طویل ترین رودخانه واقع در کشور میانمار می باشد که از بلندی های قله هیمالیا آغاز شده و بعد از گذر از میانمار به دریای آندامان منتهی می گردد. آیروادی با میزبانی از قایق ها و کشتی های غول آسا به یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی محبوب تبدیل گردید.

مکان های دیدنی میانمار

-پل یو بین

پل یو بین یکی از طویل ترین پل های جنس چوب دنیا می باشد که مکان مناسبی برای عکاسی و ثبت عکس های خاطره انگیز برای توریست ها محسوب می شود.

مکان های دیدنی زیبای میانمار

معبد تانک کلات

معبد تانک کلات یک معبد بودایی است که محل قرارگیری آن بر روی آتشفشانی خاموش می باشد. گردشگران عزیز به منظور بازدید از آن ملزم به پشت سر گذاشتن ۷۷۷ پله هستند. چشم انداز شهر تاریخی باگان با منظره زیبا و سرسبز از جاذبه های میانمار به شمار می رود.

معرفی دیدنی های میانمار

شهر باگان

این شهر تاریخی که در گذشته مرکز حکومت برمه سابق، میانمار اکنون بوده است، باگان در قرن ۱۱ ۱۳ هزار صومعه بودایی بوده که بیشتر این معابد در حال حاضر نیز وجود دارند، اگر به میانمار سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما به این شهر و معبد مشهور آن به اسم آناندا سر بزنید.
معرفی جاذبه های دیدنی میانمار
آشنایی با جاذبه های گردشگری میانمار

مراکیو

این شهر یکی از شهرهای تاریخی و مهم میانمار است که به خاطر دارا بودن دیوارهای کلفت، گمان می شد که قلعه می باشد، در شهر مراکیو صومعه های سنگی زیادی وجود دارد که از جمله جاذبه های این شهر به شمار می روند، اما یکی دیگر از جذابیت های قابل توجه آن همین دیوارهای با ضخامت بسیار است که بر خلاف باور اغلب مردم به مانع از هجوم دشمنان، برای جلوگیری از ورود باد ایجاد شده بود. برای دسترسی به این منطقه لازم است مسیری برابر با ۴ – ۷ ساعت با استفـاده از قایق از رودخانه کالادان را طی کنید.
معرفی دیدنی های میانمار

دریاچه لینل

در کشور میانمار دریاچه ای وسیع به نام لینل وجود دارد که از دیدنی های میانمار شمرده می شود، از جاذبه های تماشایی و شگفت انگیز این دریاچه می توان به پوشش گیاهی قرار گرفته بر روی سطح آن، دهکده های ماهیگیری، قایق سواری و چشم اندازهای زیبا و منحصر به فرد اشاره داشت.

دیدنی های میانمار

قصر ماندالای

یکی از مکان های دیدنی و جاذبه های جذاب مینمار، پایتخت فرهنگی آن به نام «کاخ ماندالای» است که به نوعی مجموعی از ددینی های گردشگری این کشور محسوب شده و شما را به بهترین صورت با روش زندگی میانماری اشنا می سازد. علاوه بر این آشنایی لحظات خوش و بینظیری را برای شما رقم می زند.

مکان های دیدنی و توریستی میانمار

خوراکی های خیابانی

مگر می شود به میانمار سفر کنید اما از طعم منحصر به فرد غذاهای میانماری بهره نبرید، این غذاها با مزه های ترش، شیرین، تند تهیه شده از ادویه های هندی و چینی می توانند حال و هوای شما را دگرگون سازند.

آشنایی با دیدنی های میانمار

از همراهی شما سپاسگزاریم، برای اشنایی بیشتر با مکان های دیدنی کشورهای همسایه میانمار، از جمله دیدنی های هند، دیدنی های چین، دیدنی های تایلند کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *