دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های مانیسا و جاذبه های گردشگری این شهر زیبای ترکیه

  • محدثه خاکشور
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های شهر مانیسای ترکیه را در این مطلب خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم نمود، مساجد، کلیساها و قلعه های تاریخی، مراکز خرید و تفریحی از جمله این مناطق گردشگری است که پیشنهاد سفر و بازدید از آن را نادیده نگیرید.

مانیسا یکی از شهرهای ترکیه ای است که در استان مانیسا قرار گرفته است، مانیسا به دلیل مجموعه شرکت های وستل مبدل به یکی از قطب های صنعتی کشور ترکیه شده است. علاوه بر صنعتی بودن موفق بودن آن در زمینه ی کشاورزی نیز مورد توجه است. اما یکی از جنبه های قابل توجه و محبوب بودن آن از لحاظ گردشگری و بازدید توسط توریست ها می باشد که در راستای همین مطلب به معرفی دیدنی های مانیسا پرداخته ایم.

کشور ترکیه که در همسایگی کشور ایران، از جمله کشورهای مهم و محبوب آسیایی می باشد که در واقع در بین دو کشور اروپا و آسیا قرار گرفته است. جاذبه های گردشگری متفاوت و متنوع این کشور موجب شده است تا هر ساله تعداد زیادی از توریست های داخلی و خارجی به آن سفر کنند؛ راه های بسیاری برای این هدف (سفر) وجود دارد که از جمله ی آنها همراه شدن با تورهای گردشگری کشور ترکیه و شهرهای آن آنکارا، استانبول، ازمیر و … است.

معرفی دیدنی های شهر مانیسا

دیدنی های جذاب و منحصر به فرد شهر مانیسا

برای آشنایی با دیدنی های فتحیه ترکیه و دیدنی های استانبول کلیک کنید.

آشنایی با دیدنی های مانیسا ترکیه

  • کلیسای فیلادلفیا سیزان

این صومعه از جمله صومعه های باستانی و کهن آلاشهیر واقع در شهر مانیسای ترکیه است، این کلیسا دارای سبک معماری مشابه به صومعه های (۷ صومعه) استکهلم سوئد است، در حال حاضر باقی مانده ای از آن برای بازدید وجود دارد.

  •  آرون گروپس

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی مانیسا

  • موزه مانیسا

این موزه متعلق به شهر مانیسا و واقع در آن می باشد که در مسجد باستانی «مودبیه» واقع شده است. در سال ۱۵۸۵ مورات این ساختمان را بنا نمود اما در سال ۱۹۳۷ تبدیل به موزه شد و برای به نمایش گذاشتن آثار قدیمی و تاریخی مانیسا، سارد و مگنزیا برپا شد که می توان یکی از دیدنی های جذاب و زیبای شهر مانیسا دانست.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد مانیسا

  • شهر تاریخی آیگای

این شهر تاریخی در طی قرن های ۲ و ۳ پیش از میلاد از جمله شهرهای مهم جهان محسوب می شد که به نوعی مهم ترین شهر تخت سلطنت آتالید بود. حکومت های لیدیا و سپس حکومت هخامنشی ایرانی و در نهایت رومی ها بر این سرزمین فرمانروایی کرده اند؛ در قرن ۱۷ میلادی شهر آیگای به خاطر زمین لرزه ویران شد که مجددا به وسیله ی فرمانروای تیبریوس مرمت گردید.

آشنایی با مکان های گردشگری و زیبای مانیسا

  • شهر تاریخی ساردیس

این شهر تاریخی مرکز فرمانروایی لیدیا بود، ساردیس به دلیل دارا بودن معدن های طلا شهری غنی و دارا است و البته بود که در قرن هفتم به واسطه ی همین دارا بودن اولین سکه های ضربی را ثبت نمود. یکی از راه های درآمدزایی و همچنین جذب گردشگری این شهر را می توان وجود عبادتگاه «آرتمیس» عنوان کرد.

جاذبه های گردشگری شهر تاریخی مانیسا

آشنایی با مکان های دیدنی مانیسا

  • پارک طبیعت مسیر

این پارک از جمله پارک های زیبا و سرسبز شهر مانیسای ترکیه محسوب می شود که آلاچیق های متفاوت و گوناگون در هر نقطه از پارک، همچنین درخت های زیبا، دریاچه ای چشم نواز به همراه منطقه ای برای پیاده روی مجذوب کننده های این پارک به شمار می روند.

  • دژ مانیسا (صندوق قلعه)

در سمت جنوب مانیسا بقایای برج این شهر وجود دارد که از جمله دیدنی های مانیسا محسوب می گردد، این برج که متشکل از دو قسمت بیرونی و داخلی می باشد که از مصالح آجر برای ساخت آن استفاده شده است. گفتنی است که این قلعه در ابتدا شامل ۲ دروازه بود اکنون تنها باقی مانده ای از ۲ دروازه ی آن وجود دارد.

آشنایی با دیدنی های زیبا و جذاب مانیسا

  • تپه مزار مانیسا

این تپه متعلق به شهر تاریخی و قدیمی تاترا واقع در شهر آق حصار کشور ترکیه می باشد که با بناها و خیابان های شیک و جدید پوشانده شده است. طبق مستندات این مکان در دوران کهن مرکز آموزش و پرورش بوده که از نظر تجاری و نظامی حائز اهمیت بوده است. در جستجوهای به تازگی باقی مانده هایی از قبرستان این تپه یافت شده که گفته یم شود در آن دوران مکان صومعه ی تاترا بوده است.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی مانیسا

  • مسجد سلطان

این مسجد یکی از مسجدهای باستانی و قدیمی کشور عثمانی (در قرن ۱۶) بوده که به وسیله ی زن سلطان سلیم به نام هافسا سلطان بنا شد، مسجد نامبرده دارای ۱ گنبد مرکزی و ۲ مناره می باشد. مسجد، مدرسه، حمام ۲ نفره، مهمانخانه، بیمارستان از بخش های تشکیل دهنده ی این مکان می باشند.

آشنایی با مکان های دیدنی مانیسا

  • مجموع چشمه آب گرم

وجود چشمه های آب گرم در این شهر موجب تبدیل شدن آن به یک شهر تفریحی و درمانی شده است که سالانه میزبانی توریست های داخلی و خارجی بسیاری را پذیرا می شود. برای اقامت و استراحت این توریست ها هتلی نیز تعبیه شده است.

آشنایی با جاذبه های دیدنی مانیسای ترکیه

  • مرکز تجاری مگنسیا

مگنسیا دارای فروشگاههای گوناگون و متنوع لباس و نیز فروشگاههای الکترونیک است، گفتنی است در این مکان رستوران های عالی و بینظر، مرکزی برای بازی های رایانه ای و سینمای سه بعدی وجود دارند که در کشور ترکیه و شهر مانیسا برنده هستند.

آشنایی با دیدنی های جذاب مانیسا

برای آشنایی با دیدنی های ترکیه در زمستان کلیک کنید.

مسیر ارتباطی

مانیسا از شهرهای واقع شده در راه اصلی اتوبوس های ازمیر و استانبول است که برای دستیابی به آن می توانید از اتوبس های مختلفی به این مقصد استفاده کنید. سفر از طریق قطار ایده ی دیگری برای سفر می باشد که می توانید با قطارهای ازمیر و بالیک اسیر به این شهر سفر نمایید.

دین مانیسا

بخش زیادی از جمعیت این شهر را مسلمانان با دو مذهب شیعه و سنی تشکیل می دهند که به همین دللی مساجدی دی این شهر برای عبادت و پرستش وجود دارد.

آشنایی با مکان های دیدنی و توریستی مانیسا

نامگذاری شهر مانیسا

این شهر در سال ۱۹۱۹ در طی جنگ میان ترکیه و یونان، مدتی تحت سلطه ی یونان قرار گرفت که این مدت زیاد نبود و در سال ۱۹۲۲ مجددا به وسیله ی نیروهای ترکیه ای این شهر از سلطه یونانی ها خارج شد، نامگذاری این شهر به سال ۱۹۲۷ باز می گردد.

اسامی و معرفی دیدنی های چشم نواز و خاطره ساز مانیسا

در این مطلب شما عزیزان را با دیدنی های مانیسا یکی از شهرهای مهم و تاریخی، صنعتی و گردشگری کشور ترکیه آشنا کردیم، امیدواریم مطالعه ی این مطلب مورد توجه شما واقع شده باشد و از همراهی شما قدردانیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *