دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان شکستگی مو با انجام چند راز خانگی و طبیعی

  • شقایق ایران دوست
  • ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب درمان های خانگی برای درمان مو های شکننده را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از آن ها بدون صرف وقت و هزینه بسیار زیاد دوباره طراوت و شادابی را به مو هایتان باز گردانید.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که خانم ها دارند شکنندگی مو هایشان می باشد. این شکنندگی می تواند به دلایل بسیار زیادی از جمله شستشوی مداوم، کمبود ویتامین ها و ….  باشد بنابراین باید بتوانید آن را درمان کنید. در ادامه روش های خانگی که به شما کمک می کند را برایتان بیان می کنیم.

روش های طبیعی درمان شکستگی مو

شکستگی مو یکی از مشکلاتی می باشد که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند زیرا رنگ و سایر مواد شیمیایی که برای مو استفاده می شود می تواند این مشکل را بوجود آورده و آن را تشدید کند. در واقع این مشکل می تواند به کم پشت شدن مو های شما بیفزاید و در دراز مدت در صورتی که درمان نشود می تواند  ریزش مو را برایتان ایجاد کرده و حجم مو های شما کاهش می یابد. در ادامه چندین درمان برای این مشکل را بیان می کنیم و روش استفاده از آن ها را برایتان خواهیم گفت.

ماسک تخم مرغ

یکی از درمان هایی که می توانید برای شکستگی مو  در پیش بگیرید استفاده از تخم مرغ می باشد. تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و به تنهایی می تواند به نرم شدن مو های شما کمک کند و از شکستن آن جلوگیری می کند. اگر می خواهید از خواص بسیار زیاد و بی نظیر این ماسک استفاده کنید می توانید آن را با کمی حنا و یا روغن های گیاهی مخلوط کرده و آن را بر روی موهایتان بگذارید و بعد از ۱ الی ۲ ساعت مو های خود را با آب و شامپو تمیز بشویید.

ماسک تخم مرغ برای مو

استفاده از روغن داغ

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند مو های سالم و زیبا داشته باشید استفاده از روغن داغ می باشد. یکی از دلایلی که مو های شما شکننده می شود کمبود مواد مغذی است. برای درمان این مشکل می توانید کمی روغن نارگیل، روغن بادام تلخ و یا روغن زیتون را روی حرارت قرار بدهید و زمانی که دمای آن ملایم شد مو های خود را با آن ماساژ بدهید. این کار شما می تواند مشکلات بسیاری را درمان کند و با حفظ رطوبت ریشه مو هایتان را از آسیب دیدن حفظ می کند. برای بیش تر شدن خاصیت این روش می توانید به روغن هایی که استفاده می کنید کمی ویتامین E هم اضافه کنید. از یک حوله برای پوشاندن مو هایتان استفاده کنید زیرا این روغن باید ۶ الی ۸ ساعت بر روی مو هایتان باشد تا بتواند کمبود مو های شما را جبران کند. بعد از زمان تعیین شده می توانید مو های خود را بشویید. سعی کنید در شستن مو هایتان بیش از اندازه از شامپو استفاده نکنید و از نحوه صحیح شستن مو استفاده کنید.

نکته: در نظر داشته باشید که استفاده از روغن های داغ باید با احتیاط صورت بگیرد و دمای روغن نباید باعث سوزش سر شما شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان شکستگی مو

روغن زیتون

یکی از روغن هایی که می تواند به مو های شما کمک کند تا تازگی و طراوت خود را حفظ کند روغن زیتون می باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از این روغن هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید در هر زمان از آن استفاده کنید. برای تاثیر بیش تر این روش می توانید روغن زیتون را با سرکه و مایونز مخلوط کنید و آن را بر روی مو هایتان بمالید. اجازه بدهید این ماسک روی مو های شما خشک شود و سپس مو هایتان را با آب و شامپو بشویید. در واقع روغن زیتون و سس مایونز به طور کامل می تواند مو های شما را تقویت کند و سرکه از پیچ خوردن و تاب دار شدن آن ها جلوگیری می کند. برای این لازم است تا از سرکه سفید استفاده کنید.

ویتامین E

اگر بتوانید ویتامین E را با شامپو هایی که استفاده می کنید مخلوط کنید می توانید علاوه بر درمان شکستگی مو به تقویت رشد مو هایتان کمک بسیار زیادی داشته باشید. برای این کار کافی است تا یک بسته قرص ویتامین E از داروخانه تهیه کنید و آن ها را با استفاده از قیچی از وسط نصف کرده و روغنی که دارند را خارج کنید و به شامپو اضافه کنید. بعد از چند بار شستشو می توانید تاثیرات این روش درمانی را مشاهده کنید.

ویتامین e و تقویت مو ها

آب پیاز

ماسک پیاز برای مو می تواند یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش های درمانی برای شکننده شدن مو هایتان باشد. این روش می تواند مشکلات دیگری که برای مو های شما ایجاد شده است نظیر شوره سر را نیز درمان کند. برای این کار کافی است آب پیاز را بگیرید و آن را مستقیما بر روی مو های خود بمالید و اجازه بدهید ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بماند. بعد از زمان معین شده می توانید مو های خود را بشویید.

ماسک موز

موز یکی از میوه های بسیار پر خاصیت می باشد و برای رشد مو یکی از بهترین گزینه ها است. شما می توانید برای درمان شکستگی مو های خود از موز استفاده کنید هر چند این روش کمی هزینه دارد ولی درمان بسیار خوبی می باشد. موز با پتاسیمی که دارد می تواند مو ها را تقویت کند و از شکستن آن ها جلوگیری می کند. برای استفاده از این روش باید موز ها را به خوبی له کنید و آن را به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بر روی مو های خود قرار داده و سپس با آب ولرم مو هایتان را بشویید.

ماسک موز برای مو

آلوئه ورا

یکی از مهم ترین موادی که می تواند به شما در درمان شکنندگی مو هایتان کمک کند آلوئه ورا می باشد. این ماده به دلیل فواید بسیار زیادی که برای پوست دارد در میان مردم محبوب شده است و روش استفاده بسیار آسانی دارد. البته آلوئه ورا به تنهایی قادر به درمان نمی باشد و شما باید از روغن بادام تلخ هم کمک بگیرید. این دو مواد را به میزان برابر با یک دیگر ترکیب کرده و روی مو هایتان قرار بدهید.

استفاده از روغن هویج

استفاده از روغن هویج به تنهایی کاربردی ندارد و باید از روغن های دیگر مانند روغن زیتون و یا بادان نیز کمک بگیرید. برای استفاده از روغن هویج می توانید مزان معینی از این روغن را با روغن های دیگر مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را مستقیما بر روی مو هایتان بمالید و اجازه بدهید ۲ الی ۳ ساعتی بر روی مو های شما بماند و سپس مو هایتان را با آب و شامپو کاملا بشویید و خشک کنید. حداقل هفته ای یک بار می توایند از این روش استفاده کنید.

درمان شکستگی مو

سیر

یکی از درمان های بسیار موثر برای این مشکل استفاده از سیر می باشد. در واقع عصاره سیر را نباید خالی استفاده کنید بلکه می توانید آن را با روغن های مفید برای مو مانند روغن نارگیل و یا زیتون مخلوط کنید. استفاده بلافاصله از این روش درست نمی باشد و باید اجازه بدهید این مخلوط حداقل به مدت ۱ هفته در مکانی خشک و خنک بماند و سپس آن را بر روی موهایتان بزنید و بعد از یک ساعت بشویید.

هسته انگور

شکنندگی مو ها مشکلی بسیار آزار دهنده خصوصا برای افرادی می باشد که به مو های خود حساس می باشند بنابراین باید  راهی مطمئن برای درمان آن ها پیدا کنید. استفاده از روغن هسته انگور به شما کمک می کند تا این مشکل را حل کنید و دوباره طراوت و زیبایی خود را بدست بیاورید. زمانی که از این روش استفاده می کنید باید این روغن یک الی دو ساعت بر روی مو هایتان بماند و سپس آن را بشویید. این روش را می توانید سه بار در ماه امتحان کنید.

روغن هسته انگور برای مو

نکات مهم برای پیشگیری از شکستن مو ها

شکستن مو ها بیش تر به دلیل نگهداری نامناسب ایجاد می شود و اگر بتوانید روش های درست نگهداری و مراقبت از مو ها را بدانید این مشکل برایتان ایجاد نمی شود. نکات بسیار مهم برای پیشگیری عبارت اند از :

  • کوتاه کردن مرتب مو ها
  • عدم استفاده از سشوار و سایر ابزار های حالت دهنده مو
  • شانه نکردن مو های خیس
  • استفاده از روش های خانگی برای رفع زبری موی سر
  • عدم تغییر رنگ مداوم مو ها
  • ماساژ دادن پوست سر با روغن های حامل به طور مرتب
  • استفاده از نرم کننده برای حفظ رطوبت ساقه مو
  • پرهیز از شستن هر روز مو ها
  • دنبال کردن از یک رژیم غذایی سالم
  • عدم استفاده از روش های شیمیایی برای صاف کردن و یا فر کردن مو
  • استفاده کم تر از مواد شوینده قوی
  • استفاده از یک شامپو مناسب با جنس مو ها
  • استفاده از روش های درست برای شستن و آب کشیدن مو ها
  • خشک نکردن مو ها با شسوار از فاصله بسیار نزدیک
  • عدم استفاده از حوله برای خشک کردن مو

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *